סמארטפונים וטאבלטים

פיתוח אפליקציות עירוניות – טרנד חדש בישראל

בחמש השנים האחרונות, מאז שישראל הפכה להיות חלק ממערך OECD, המדינות המפותחות בעולם, ישנם צעדים רבים ושיתופי פעולה עם מדינות אירופה בנושאים שונים. בין היתר, הדחיפה של ישראל אל עבר עולם הסייבר, ובמיוחד הייטק ואפליקציות. בין היתר מאז 2012 עובדים פיתוח אפליקציות עירוניות בעולם, ואילת הפכה להיות חלק מהטרנד הזה, כשהפכה להיות אחת מ-12 הערים שנכנסו לפיילוט של אפליקציות עירוניות. זה אומר שהיא הופכת להיות עיר חשובה מאד בתכנית של ממשלת ישראל לפתוח את הדרום בתחום ההייטק והסייבר.

מה זה אומר?

פיתוח אפליקציות עירוניות למעשה אמור לתת לתושבים, ובמקרה הזה גם לתיירים שמגיעים לאילת, את כל המידע שהם צריכים באמצעות אפליקציה עירונית. באילת, לדוגמה, זה אומר שמצד אחד אפשר יהיה לדעת את מזג האוויר, להזמין מונית או לדעת מתי מגיע האוטובוס, ומצד שני אפשר יהיה לדעת על כל המבצעים במלונות בעיר, לדעת מצב טיסות, להתחבר לרשת של בידור ובילויים, לדעת מה קורה בבתי קפה, פאבים או מסעדות, איזה הופעות או אטרקציות יש ועוד. לאפליקציה קוראים "אילת העיר שלי", והיא זמינה כיום לאנדרואיד ואייפון עבור התיירים והתושבים.

חיזוק הקשר התושבים = תחושת שייכות והכנסות גבוהות לעיר

כשאנשים יודעים מה קורה סביבם, בטח בעיר כמו אילת שנבחרה השנה לאחת מ-7 הערים האיכותיות ביותר לתיירות בעולם, הם גם קונים וצורכים יותר. זה מכניס כסף לעירייה, דבר שטוב לעיר וטוב למדינת ישראל כולה. עם שדה תעופה, ים משופר והרבה כבישים, פארקים ואינטרנט אלחוטי בחינם ברחבי העיר כולה – אילת הופכת להיות מעצמת תיירות כפי שלא הייתה מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת. בנוסף, זה מאפשר לתושבים להתחבר לעיר, לדעת מה קורה ולהרגיש חלק מקהילה. פיתוח אפליקציות עירוניות הוא דבר שהאיחוד האירופאי מעודד, בדיוק מסיבות אלו, ואילת במקרה הזה היא קייס מובחן ומוצלח. בנוסף, תושבי העיר יכולה לדווח על מפגעים, לקרוא לחברת החשמל, המשטרה או מגן דוד אדום בקליק פשוט באפליקציה. האיחוד האירופאי תרם מאות אלפי יורו כדי להוציא לפועל את התכנית של העירייה, דבר שהופך אותה לאחת הערים המתקדמות בעולם בתחום האינטרנט.

 

Tags

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button