אינטרנט

כיצד תדעו איזה גודל של חבילת גלישה אתם צריכים?

לא פעם, ספקיות האינטרנט וגם חברות התשתית יוצאות בכל מיני מבצעים מפתים מאד בנוגע למהירות הגלישה. כך למשל מציעים לכם חבילות גלישה מפתות של 100 MB בכל מיני מחירים שנשמעים מפתים, גם אם יותר יקרים כמובן מחבילות הגלישה הצנועות יותר, של 20-50 MB. אז איך ידועים כלל באיזו חבילת גלישה כדאי לבחור? האם תמיד כדאי לבחור בחבילות הגלישה המהירות ביותר? האם לפעמים נמוך זה דווקא טוב? בואו ונראה במה הדברים תלויים, ונבין איך לבחור בחבילת הגלישה הטובה ביותר.

כך מזהים את הגודל המתאים

  • כמה מחשבים וצרכנים יש בבית? – קודם כל, כשאתם בוחרים בחבילת הגלישה, שימו לב כמה משתמשים וכמה מחשבים יש בכלל בבית. האם אתם זוג צעיר שעובד עם שני מחשבים בלבד? האם אתם גרים בדירת שותפים עם ארבעה צעירים שלכל אחד מחשב וטלפון נייד? האם אתם משפחה בת חמש נפשות שלכל אחד מהילדים יש מחשב משלו? האם יש לכם מכשירים נוספים טאבלטים שמהם אתם צופים בסרטים? בקיצור – ככל שיש יותר משתמשים ויותר מכשירים שעושים שימוש בתשתית האינטרנט, כך אתם זקוקים לחבילת גלישה גדולה יותר. לכן לא תמיד יש בכלל צורך בחבילות הגבוהות ביותר – אפילו אם אתם עושים שימוש רב באינטרנט.
  • מה אתם עושים עם האינטרנט? – יש הבדל מהותי בין אדם שגולש באינטרנט בעיקר באתרים כמו פייסבוק ובאתרי החדשות – לבין אנשים שמשתמשים באינטרנט כדי לצפות בסרטים, לשחק במשחקי מחשב מקוונים, וכיו"ב. אלו פעולות שדורשת מהירות גלישה גבוהה הרבה יותר מהרגיל, ולכן דורשות חבילות גלישה יותר נדיבות. לעומת זאת, אם השימוש שלכם באינטרנט הוא צנוע למדי, אין צורך בחבילות הגדולות ביותר. כך למשל, אם אתם כמעט ולא צופים בסדרות באופן מקוון ולא משחקים במשחקי מחשב, אין שום סיבה שתצטרכו חבילה של יותר מ50MB, ובטח שאין לכם מה לעשות עם חבילה של 100MB. מהצד השני אם אתם צרכנים כבדים, ואתם גיימרים מושבעים שמשחקים כל היום במשחקים מקוונים – כדאי לשקול לרכוש חבילת גלישה של 75MB לפחות.
  • שימו לב למהירות העלאה – אל תשכחו שמהירות גלישה באינטרנט זה לא רק המהירות שבה אם מורידים מידע מהאינטרנט – אלא גם המהירות שבה אתם מעלים מידע לאינטרנט. אם מסיבות שונות אתם מזינים הרבה מידע כבד לאינטרנט, שימו לב למהירות שלו (לרוב זו מהירות נמוכה יותר ממהירות ההורדה).
  • קחו בחשבון שזה מקסימלי – תמיד כשבוחרים בחבילת גלישה, שימו לב שההתחייבות של החברה היא לכך שזו המהירות המקסימלית. במילים אחרות – המהירות יכולה להיות גם נמוכה יותר, ולכן לפעמים כן כדאי לקחת טווח בטחון מסוים.

לעדכן את שני הגורמים

אל תשכחו שאם אתם רוצים לשנות את מהירות הגלישה שלכם – כלפי מעלה או כלפי מטה, אתם צריכים לעדכן גם את חברת התשתית שלכם, וגם את ספק האינטרנט שלכם. בהצלחה!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בדקו גם
Close
Back to top button