בעולם עסקים תחרותי כל עסק מחפש איך להגביר את הנוכחות שלו בשוק. ישנם אמצעים שונים והרשת האינטרנט היא אחד האמצעים. ניתן להגיד שזהו אחד האמצעים החשובים מכיוון שרובנו מחוברים לאינטרנט על בסיס יום יומי ומבצעים הרבה מאוד פעולות באמצעות האינטרנט. לכן חשוב לכל עסק לקדם את עצמו באינטרנט. ישנם אמצעים שונים לקידום באינטרנט אך בסופו של דבר מילת המפתח היא תנועה של גולשים, כל אתר רוצה תנועה גדולה של גולשים על מנת שייחשפו לתכניו, מוצריו ושירותיו. המפתח לתנועה גדולה של גולשים עובר במנועי החיפוש. מנועי החיפוש הם אלו אשר מזרימים חלק גדול מהתנועה לאתרים. זה עובד בצורה די פשוטה – הגולש מחפש את מה שמעניין אותו במנוע החיפוש ומקבל תוצאות חיפוש הרלוונטיות למה שחיפש. אם שמתם לב כל מילה שתחפשו בגוגל תביא לכם עשרות אם לא מאות תוצאות הפרושים על פני דפים רבים. כמובן שרובנו בוחרים באחרת מהאפשרויות הראשונות בדף ולעתים מאוד רחוקות מעבירים לדף השני של תוצאות החיפוש. באופן חד משמעי ניתן להגיד שעיקר התנועה מגיעה מתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש.תרגום טכני

אתר חדש אינו נמצא באופן מיידי בתוצאות החיפוש ובטח שלא במקומות הראשונים. זוהי בעיה גדולה מאוד עבור האתר מכיוון שהוא מקבל תנועת גולשים מעטה מאוד במקרים שכאלו. זוהי בדיוק הסיבה מדוע יש צורך בקידום אתרים. מקדמי אתרים נוקטים בפעולות שונות אשר יכולות לכלול קמפיין ממומן לצד קידום אורגני על מנת להביא תנועה לאתר ועל מנת לשפר את מיקומו של האתר במנועי החיפוש. למעשה קיים כאן מעגל שקשה להיכנס אליו – ריבוי גולשים משפר את מעמד הדף במנועי החיפוש ומיקום טוב של הדף במנוע החיפוש מביא לריבוי גולשים. אך אם אינכם נמצאים במקום טוב אז בוודאי אין לכם ריבוי גולשים ויש צורך בעבודה קשה של מקדם אתרים.

ניהול מוניטין הוא אינו קידום אתרים אלא מונח רחב יותר. לכל אחד יש נוכחות באינטרנט, בין אם זה אדם פרטי או עסק. אותה הנוכחות באינטרנט יכולה להיות אתר העסק, בלוג אישי, חשבון פייסבוק של אדם פרטי, דף פייסבוק עסקי או כל דבר אחר כולל אזכורים בפורומים. בראייה עסקית ברור שחשוב לנו המוניטין של העסק. למשל כאשר לקוח מחפש את העסק שלנו באינטרנט אנו לא רוצים שיתקל בביקורות שליליות או דברים אשר יגרמו לו סלידה מהעסק שלנו. חשוב לעסק לשמור על מוניטין טוב, כזה המשרת את המיתוג שלו והמטרות העסקיות. בהחלט יכול להיות שחטפנו ביקורות שליליות והשמצות מלקוח ממורמר, זה קורה גם לעסקים הטובים ביותר. יתכן שזה אפילו היה בצדק ועכשיו הטמעתם את השינויים הדרושים על מנת לשפר את השירות שלכם ואת המוצרים, אבל הבעיה עדיין קיימת – יש לכם אזכורים שליליים ברשת והם עולים בתוצאות החיפוש. אז מה עושים? זוהי בדיוק הנקודה בה קידום אתרים משתלב עם ניהול מוניטין.

הקשר בין ניהול אתרים לקידום מוניטין

ישנו קשר ישיר בין קידום אתרים במנועי חיפוש לבין ניהול מוניטין. בסופו של דבר מדובר כאן במילות חיפוש אשר הגולשים מחפשים ומביאות אותם לתוצאות שליליות. במקרה שכזה אתם לא רוצים שהגולשים יגיעו לאותם התוצאות השליליות. אמנם אין ביכולתכם למחוק את אותן הביקורות השליליות מהאתרים השונים אך אתם בהחלט יכולים לקדם תכנים חיוביים בשאיפה שיופיעו במקום טוב יותר במנועי החיפוש. חלק מהעובדה של מקדמי האתרים זה ליצור את אותם התכנים או לשפר את מיקומם של האתרים המציגים אתכם באופן חיובי במנועי החיפוש. בסופו של דבר התוצאה הרצויה היא שהביקורות השליליות וכל מה שפוגע באינטרסים העסקיים שלכם ידחק לעמודים הרחוקים בגוגל ואילו התכנים אשר מסייעים ותורמים למוניטין שלכם בצורה חיובית יופיעו במקום טוב יותר במנועי החיפוש.פיתוח תוכנה לעסקים

אם אתם חושבים שניהול מוניטין נועד אך ורק למצבי משבר אתם טועים בהחלט. הדרך הנכונה לעשות זאת היא להקדים תרופה למכה. חשוב לשכור מקדמי אתרים אשר ידאגו לתכנים חיוביים ומחמיאים בהקשר שלכם ושל מילות המפתח הרלוונטיות. אין לחכות להופעתן של ביקורות שליליות אלא לוודא שתוצאות החיפוש הראשונות יכללו תוצאות חיוביות מבעוד מועד. זוהי הצורה הנכונה לעשות את הדברים ולשם כך יש צורך במקדמי אתרים מקצועיים.