וידאו ואודיו

צפייה ישירה און-ליין או טלוויזיה מסורתית? מי ינצח

תעשיית הטלוויזיה רוחשת ומבעבעת. כולם רוצים לדעת איך זה ייגמר ומי ינצח בסוף; האם טכנולוגיות צפייה ישירה און-ליין או שמא הטלוויזיה המסורתית והישנה שכולנו מכירים?!

בין השנים 1999 – 2009 ירדו ההכנסות של תעשיית המוסיקה ב-57 אחוזים מ-14.6 מיליארד דולר ל- 6.3 מיליארד דולר, כך עולה ממחקרים שנערכו. הירידה הזו התחילה כאשר התחלנו להוריד מוסיקה באופן לא חוקי דרך נפסטר וזה המשיך עם חברת אפל שהביאה אלינו את ה- iTunes, ואיפשרה לנו להוריד שירים בודדים תמורת כמה אגורות בודדות במקום לרכוש דיסקים שלמים.

מה שקרה לתעשיית המוסיקה מזכיר את מה שארע לענף העיתונאות. גם ענף זה ספג מכה קשה מאוד בתוך זמן קצר; בין השנים 2006 – 2012 ירדו ההכנסות בתחום ב-55 אחוזים מ-49.3 מיליארד דולר ל-22.3 מיליארד דולר. אתר כמו קרייגליסט פגם באופן משמעותי בהכנסות העיתונות כאשר אפשר לגולשים לפרסם מודעות עסקיות ברשת וחיסל את התלות של עסקים במודעות העיתונים. כך גם ענקית האינטרנט גוגל, שהעניקה לעסקים הזדמנות לפרסם את מרכולתם בזול (באמצעות גוגל אדוורדס).

השינויים שהתרחשו ועדיין מתרחשים בענפים האלו לצד השינויים המהפכניים שמתחוללים בעולם הטלוויזיה ברשת מעלים את השאלה – מי ינצח בתחום הזה? צפייה ישירה, סטרימינג וטלוויזיות חדשות ברשת (כגון גוגל TV) או הטלוויזיה המסורתית?

צפייה בטלוויזיה

רשתות הטלוויזיה המסורתיות חוות ירידה מסוימת בהכנסות, נכון להיום, אך הן רחוקות מלהעלם כליל. לעומת זאת חברות כמו נטפליקס נהנות מיותר ויותר גולשים משלמים. הגידול הוא מתמיד וקבוע ונראה שאי אפשר להתכחש למהפכה שנמצאת רק בראשיתה…

אפשר היום לראות בצפייה ישירה מגוון רחב של סרטים וסדרות, מתי שאנחנו רוצים לראות אותם ומהיכן שאנחנו רוצים לצפות בהם. וזה די ברור מדוע חברות כמו נטפליקס משגשגות כל כך ונמצאות בגידול מתמיד. אך עוד אי אפשר לומר קדיש על הטלוויזיה המסורתית והכבלים/לוויין. הם עדיין מספקים תוכן שמושך מיליוני אנשים והפקות שקשה להתחרות בהן. הבסיס הכלכלי שלהן איתן ואם הן יצליחו לשלב בין הטכנולוגיות האחרונות לבין התשתית הכלכלית שכבר ברשותן, הם לא יעלמו בכלל ויוכלו להתחרות בשחקניות החדשות.

כבר היום אנחנו רואים שירותי און ליין כגון ה- CBS All Access,  ,BBC iPlayerאו ABC live stream ואפילו ערוץ 1 הותיק בישראל מציע שירותי VOD ברשת. בנוסף, במקרים רבים סדרות שעתידות לעלות לכבלים/לווין עושות את דרכן לרשת עוד לפני שהן מגיעות לטלוויזיה.

נראה, אם כן, שהטלוויזיה המסורתית יכולה להצטרף למהפכה הטכנולוגית ואף להיות שחקן מרכזי בעולם התוכן המקוון אך אין ספק שבתקופה הקרובה נראה שחקנים חדשים וטכנולוגיות מסעירות שיתחרו רובם ככולם על תשומת הלב שלנו, הגולשים.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button