מוכר כלי עבודה או מנהל תיקי השקעות, מוציא לאור או מלמד גיטרה. כולם כולם נמצאים ברשת ולכל אחד יש אתר. כמו חנות של פעם, כמו משרד, כמו סטודיו. בניית האתר דורשת למצוא את מקומו בין סבך החוטים והמידע שקיים ברשת. כשמה כן היא, רשת סבוכה ועצומה. בניית אתרים, אם כן, היא עניין לבעלי ידע רב שמתחיל בתכנות מחשבים ומסתיים בעיצוב, דרך התמצאות בכללי שיווק ותמיכה למשתמש.

בניית אתרים – מראש גדול לראש קטן

משתמש הקצה שהוא הלקוח שפותח את האתר, אחרי שבחר בו מתוך אפשרויות רבות, הוא קודם כל עצבני, חסר סבלנות וחסר ידע במחשבים. זוהי הנחת העבודה של בניית אתרים ברמה טובה ולכן, בונה האתר ידאג שהשימוש בו יהא קל ופשוט, כדי להשאיר את הלקוח באתר ולדאוג שלא יברח ממנו. הדרישה הראשונה שלך מחברה לבניית אתרים היא נוחות השימוש באתר שלך.

בניית אתרים – התאמה לקהל היעד

כמו בבניית בית, על האתר להיות מותאם לקהל היעד שלו. בשלב הראשון של בניית אתרים מוגדר קהל היעד לצורך עיצוב האתר וצורת הבנייה שלו. לא דומה אתר שמיועד לנוער לאתר שמיועד למבוגרים, למשל. ואם אתה מוכר מברשות צבע לא יהיו בו תמונות של פו הדב אלא תמונות שמשדרות לגולש קלילות, ברק, נקיון ודומיהם, כמו חלונות מבריקים או פסי צבע בגוונים שונים.

אחרי שהוגדר קהל היעד והעיצוב המותאם המתכנתים מתחילים בעבודתם ומכינים מעין סקיצה. הסקיצה הזו נשלחת לבעלי המקצוע שבחברה או לבעל המקצוע שקונה את האתר והיא תעבור ביקורת של איש השיווק ושל המנהלים האחרים ככל שצריך. משעברה הסקיצה את הקונה מתחילה העבודה המורכבת יותר של המתכנתים בחברה לבניית אתרים והם יכינו את האתר לשימוש. אחרי כן האתר יעבור תקופה נסיונית אצל מידגם של משתמשים מטעם הקונה.

השלב האחרון הוא בניית התשתית לצורך קידום האתר ברשת כי לא די שהאתר נוח לשימוש ונעים לעין אלא שהוא צריך גם לעקוף אתרים רבים מסוגו שכבר נמצאים ברשת וכבר עולים בקידמת התוצאות של מנועי החיפוש.