קידום אתרים אורגני – מה זה ולמה לעסקים אסור לוותר עליו?
בעידן כל כך תחרותי כמו שלנו, נוכחות ברשת היא יתרון תחרותי מובהק. היום בעלי עסקים מבינים שהרווחים שלהם תלויים באופן ישיר בדירוג שגוגל העניק להם. הרשת מוצפת בכתבות על קידום אתרים אורגני, חלקן מנוסחות במונחים מקצועיים, וקשים לקריאה. אז אחת ולתמיד, מהו קידום אתרים אורגני, למה אסור לוותר עליו, איך הוא מתבצע, ואיך האלגוריתם של גוגל עובד?
בעלי עסקים רבים מפרשים את המונח "נוכחות ברשת" כנוכחות בכל הפלטפורמות והרשתות החברתיות -פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם. בפועל, הם שוכחים את הדבר הכי חשוב – גוגל.
רב הנסתר על הגלוי – האלגוריתם של גוגל
אם היינו יודעים בדיוק כיצד האלגוריתם של גוגל עובד, כנראה שהיינו כרגע על אי במלדיביים שותים שייק טרופי. האלגוריתם של גוגל הוא בהחלט מסתורי, אבל יש כמה נקודות שהן יחסית ברורות. תחילה יש להבין את הדבר החשוב ביותר, גוגל שמה בראש מעייניה את חווית המשתמש. הכוונה היא, שאם המשתמש מקיש מילת חיפוש בגוגל, כמו למשל – "חשמלאי רמלה", גוגל ישאף להציג את התוצאה הרלוונטית ביותר.
איך גורמים לאתר שלנו לקבל מגוגל דירוג גבוה?
גוגל מעניק לכל אתר דירוג, על פי מספר גורמים שונים. בשביל לזכות בדירוג גבוה מגוגל נצטרך להזיע, ולהוכיח לגוגל שאנחנו רלוונטיים, ונותנים ערך לגולש. איך עושים זאת? באמצעות מילות מפתח וקישורים כמובן. הקידום האורגני מושתת על מילות מפתח וקישורים, ומטרתו היא להשפיע על הדירוג.
איך ניתן להעלות את הדירוג שלנו?
במידה אתרים רבים מפנים לאתר שלנו, גוגל יחשוב שאנחנו רלוונטיים. במידה ומדובר באתרים חזקים, על אחת כמה וכמה. שימו לב לאחוזי הנטישה של האתר שלנו – גולש שיכנס ומיד יצא, ירמוז לגוגל שמדובר בעמוד חסר תועלת, חסר ערך, ולא מעניין. הדבר מגביר את אחוזי הנטישה שלנו, וגוגל "מענישה" על כך. למשל, עמוד שנטען לאט או לא מתאים למובייל יגדיל את אחוזי הנטישה. לכן, כדאי להשקיע בכתיבת העמודים אליהם אנחנו מקשרים, כך שיתנו ערך משמעותי לגולש. בלי קשר לקידום האורגני, עמוד מעניין ישפיע על אחוזי ההמרה, ויעלה אותם. זכרו – אנשים מעדיפים להשאיר את הפרטים שלהם בעמוד שעניין אותם, ומצא חן בעיניהם.
כמה זמן לוקח לקידום אורגני לעבוד?
קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך, שמתקדם לאט אבל בטוח. אם תעשו את התהליך עם אנשי המקצוע הנכונים, תוך 3-4 חודשים האתר שלכם יעלה בדירוג בגוגל, וכך יקפוץ לגולשים הרלוונטיים. בסופו של יום, כשהאתר שלכם יהיה מקודם בצורה אורגנית, גולשים רלוונטיים יוכלו להגיע באופן טבעי לאתר שלכם, ומדובר בזהב של ממש. זכרו, שלא מדובר בכמות הגולשים שמגיעים לאתר כמו שמדובר באיכות הגולשים. אם אותו אדם שהקיש בגוגל "חשמלאי רמלה", יגיע אלינו דרך גוגל, ולבסוף אף ישכור את שירותינו, הקידום האורגני עשה את שלו.