כללי

איך העולם שונה טכנולוגית היום מהאופן שבו הוא היה לפני 20 שנה?

אם היו אומרים לנו לפני 20 שנה שיהיו לנו פלאפונים שנוכל לגעת במסך שלהם או שיהיו כלי רכב שיפעלו על חשמל או ייסעו באופן אוטומטי היינו אומרים שהעולם השתגע. בעשרים השנה האחרונות וביתר שאת בעשור האחרון העולם ביצע קפיצות ענק בתחום הטכנולוגיה והתקדם מאוד. התפתחויות אלו הן לא גילוי של אדם אחד בודד אלא מאמץ עיקש של הרבה אנשים שונים מתחום ההנדסה, המחשבים, המתמטיקה ועוד תחומים טכנולוגיים ומדעים אחרים. 

מסך המגע – פלא שאף אחד לא דמיין

מסך המגע של הפלאפונים החכמים ומכשירי הטאבלט שמצויים בכל בית, היה עד לפני כשלושים שנה בגדר חלום או פנטזיה לכל דבר. הראשון שהמציא את מסך המגע היה סטיב ג'ובס ז"ל מייסד חברת אפל. מאז הטכנולוגיה הזאת הפכה להיות בת בית בכל בית בעולם מסין ועד אתיופיה מישראל ועד דובאי. טכנולוגיה מתקדמת זו פתחה את הראש לממציאים רבים וכיום יש מיליוני אפליקציות לפלאפון החכם שהופכות כל חלק בחיים שלנו מהכושר הגופני שאנחנו עושים ועד הקניות בסופר לפשוטים הרבה יותר ונוחים יותר.

מה עתיד הטכנולוגיה של האנושות?

עתיד הטכנולוגיה בעולם ובארץ בפרט מתקדם אל עבר פיתוחים של בינה מלאכותית. כלומר, לעבר פיתוחים של מחשבי על שיוכלו לחשוב באופן עצמאי ממש כמו בן אדם. פיתוחים אלו כוללים פיתוח של כלי נשק עם בינה מלאכותית, רובוטים לשימושים שונים עם בינה מלאכותית וגם כלי רכב שיוכלו לנהוג באופן אוטומטי בלי נהג. 

היכנסו לאתר כבר עכשיו ותוכלו לגלות בעצמם אודות פיתוחים טכנולוגים שונים שעתידיים להתקיים ושכבר קיימים במציאות שלנו. אם פעם מסע לחלל היה מדע בדיוני הרי שהיום כבר כל דבר שננסה לדמיין יכול להפוך להיות אמת וקיים. הגבול של המוח האנושי ויכולת הפיתוח הטכנולוגית שלו הוא הגבול של קצה הדמיון שלנו. אפילו השתילו לפני מספר חודשים לב של חזיר בבן אדם – דבר חדשני ומהפכני ממש שעשוי להפוך את כל העולם של השתלות האיברים ברפואה לעולם הרבה יותר נגיש ומתקדם.

Tags

מאמרים דומים

בדקו גם
Close
Back to top button