כללי

מעוניינים למצוא דיור מוגן בישראל? כך תעשו זאת

דיור מוגן בישראל מיועד לבני הגיל השלישי אשר יש להם יכולת לטפל בעצמם והם חיים בצורה עצמאית, ללא צרכים סיעודיים ממשיים. עם זאת, הבחירה ללכת ולגור בתוך בתים מוגנים המיועדים לקשישים, יכולה להיות הדבר החכם לעשות ובפרט כאשר הבריאות הולכת ומתרופפת, או שהאנשים הללו מתחילים להרגיש שהם זקוקים ליותר חברה של בני גילם. מציאת מקומות ייעודיים למבוגרים, אשר מעניקים מעטפת של שירותי רפואה ותרבות, יכולה לאפשר את העלאת איכות החיים של הקשישים הללו ואפילו למנוע לא מעט בעיות בהמשך החיים שלהם. 

באילו ערים קיים דיור מוגן בישראל?

בכל רחבי המדינה ישנם מקומות המגדירים את עצמם כדיור מוגן, אבל דיור מוגן בישראל שהוא מותאם בדיוק לצרכים של ההורים שלכם – מוטב לראות בעיניים. תוכלו לקבל מידע ראשוני על דיורים מוגנים ובתי אבות בישראל באמצעות האינטרנט, כך שלפחות "על הנייר" יהיו לכם את הנתונים הרלוונטיים. כדאי לשאול, למשל, עוד בטלפון, באשר למסלולי התשלום השונים וכן שאלות בסיסיות על תנאי הקבלה לדיור כזה והקריטריונים להתאמה. לאחר סינון ראשוני, חשוב לבקר ביחד עם ההורה עצמו, במקומות שעשויים להיות רלוונטיים. כדאי שלא לנתק את ההורה לחלוטין  מהאזור הגאוגרפי שבו הוא הורגל לחיות, כלומר לא להעביר הורה שגר בצפון אל הדרום הרחוק, אלא אם אחד הילדים יתגורר ממש בסמוך – ואז זהו יתרון גדול. כדאי להתייעץ עם ההורה בכל מקרה באשר לגורמים הקריטיים מבחינתו, אשר מהווים תנאי למעבר למגורים בבית אבות או בדיור מוגן.

דיור מוגן בארץ – על החשיבות של מציאת מקום איכותי

חשוב לתת להורים להחליט היכן הם יגורו, אלו החיים שלהם ולא תוכלו לעולם לדעת כמה שנים עוד נשארו להם לחיות – גם אם הם כבר מזמן חצו את גיל השמונים. מסיבה זו, רגע לפני שאתם מתחילים לחפש דיור מוגן בישראל, כדאי שתדעו את "רשימת המכולת" של ההורים שלכם, בעזרתה תוכלו לבחור יחד עמם את המקום המתאים ביותר עבורם. חשוב לבחון היטב הן את שירותי הרפואה במקומות שבהם תבקרו והן את פעילויות ההעשרה והתרבות. ידוע כי מגורים בדיורים מוגנים יכולים להעלות משמעותית את ההנאה מהחיים, כאשר הם ממלאים את חייהם של הקשישים בתוכן.

Tags

מאמרים דומים

Back to top button