אינטרנטכללי

הוצאת דיבה בפייסבוק – כדאי לדעת!

פרסמו עליך או על העסק שלך סטטוס פוגעני בפייסבוק. הבושה והמבוכה גורמות לתחושת תסכול ממש. מתי ייחשב פוסט פוגעני בתור הוצאת דיבה בפייסבוק ומה אפשר לעשות עם זה?

לפני שנתחיל להתעמק בנושא, חשוב להבין ולזכור כי מדובר בתופעה שהיא מבהילה משום שזוהיא פלטפורה שנותנת לכל אדם בלי שהוא עובר איזושהיא בקרה, את האופציה להשמיץ ולכתוב מה שבא לו וכמה שבא לו מכל מקום. בנוסף, על הנושא הזה גם אין רגולוציה מה שבעצם מוביל להמון מקרים של הוצאת דיבה בפייסבוק.

הוצאת דיבה בפייסבוקמה לעשות לפני הכל?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות במידה ומפרסמים עליכם או על העסק שלכם פוסט פוגעני בפייסבוק, שנראה כמו עילה להוצאת דיבה הוא לתעד את הפוסט משום שפוסטים עולים ונמחקים כל הזמן. בנוסף, מומלץ שלא לתעד את הפוסט במצלמת סמרטפון, אלא במחשב נייד ולתעד את השיתופים, הלייקים והתגובות שהועלו כתוצאה מאותו פוסט. תיעוד חכם יעזור בשלב מאוחר יותר להוכיח כי אכן מדובר במקרה של הוצאת דיבה בפייסבוק.

בשלב הבא, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות בגין הוצאת דיבה ולשון הרע בפייסבוק. כדאי לבחור אדם שחי ונושם את התחום. אותו עורך דין יוכל לקרוא את הפוסט ולמעשה לתת לו את הפרשנות שבית המשפט ייתן, זאת במידה ואכן תוגש תביעה בגין הוצאת דיבה ולשון הרע בפייסבוק. בנוסף, עורך הדין יבדוק האם הדברים אכן נחשבים למבזים ועומדים בתכנים הכתובים בחוק לשון הרע.

איך ניתן לדעת האם מדובר בהוצאת דיבה בפייסבוק או לא?

אחד הדברים שיעזרו לעשות את ההבחנה האם מדובר בלשון הרע או לא, הוא ההבדל בין דעה לעובדה. במידה והפוסט שמועלה נחשב לדעה של אדם, לפי החוק אין הוכחה שנגרם לאותו אדם או בעל עסק נזק ממשי. במצב זה הפוסט לא ייחשב הוצאת דיבה ולכן אין סיבה בכלל להיכנס לתהליך של תביעה שנחשב לארוך, יקר ומתיש נפשית. לעומת זאת, במידה ומדובר בעובדה שפורסמה כפוסט פוגעני בפייסבוק, בחלק גדול מהמקרים, כן יש עילה לתביעה.

Tags

מאמרים דומים

בדקו גם
Close
Back to top button