סמארטפונים וטאבלטים

מה ההבדל בין אנדרואיד לאייפון?

פפסי קולה מול קוקה קולה, נייק מול אדידס, מקדולנדס מול בורגר קינג, אלו רק חלק מהתחרויות הקשות ביותר בין שני מותגים מאותו תחום שנלחמים על כיסו וליבו של הצרכן. בשנות האלפיים נוסף עוד צמד מתחרים שמבקש להגיע אל כיסו וליבו של הצרכן, אנדרואיד של גוגל מצד אחד מול אייפון של אפל מצד שני.

יש הסבורים, במידה רבה של צדק, שלא מדובר רק בתחרות עסקית אלא בגישות פילוסופיות שונות, גישות שמשפיעות על הצרכנים ומי שבוחר צד נשאר נאמן לו לכל החיים. יש כבר מי שהגדיר את נאמני אייפון כסוג של כת לכן אין פלא שרובם התחילו במכשיר1 iphone והמשיכו עד למכשיר ה- iphone 6, סביר להניח שהם ימשיכו עם מוצר הדגל של אפל גם בדגמים יותר מתקדמים. החבר'ה של אנדרואיד לעומת זאת, נחשבים פחות קנאים אך מתנגדים גדולים למערכות של אפל בכלל ובראש ובראשונה למכשיר האייפון.

על ההבדלים בין אנדרואיד לאייפון

למען הסר ספק, אייפון היתה כאן קודם. מכשיר הדגל של אפל הגיע לעולם בשנת 2007 ומהרגע שהוא הגיע לחנויות היה ברור שמדובר במהפכה של ממש, יש הסבורים שמדובר במכשיר ששינה לא רק את עולם הסלולר אלא בכלל את העולם הטכנולוגי. אנדרואיד של גוגל הגיעה לעולם אומנם בשנת 2003 על ידי חברת סטארטאפ בשם זה, אך לראשונה היא שולבה במכשיר סלולר בשנת 2008 ובהמשך גם בטאבלטים, טלוויזיות וכן במחשבים.

אייפון (החל מ- 1 iphone ועד 6iphone והלאה), זה מכשיר סלולר שעובד על מערכת IOS של אפל. מדובר במערכת סגורה, כלומר מערכת שרק המתכנתים של אפל יכולים לעבוד עליה. המכשיר מציג מגוון אפליקציות שנמכרות דרך חנות אפל אשר בשביל לבצע את הרכישות וההזמנות יש להירשם אליה. מערכות IOS שמותקנות על מכשירי אפל, לא מותקנות בשום מערכות אחרות ולכן גם כמות המשתמשים במערכות הוא נמוך מזו של אנדרואיד. מכשיר אייפון גם לא מאפשר חיבור רגיל של המכשיר למתקן חיצוני אלא חיבור ייחודי (USB שנוצר במיוחד על ידי אפל) דבר שיכול להשפיע על העברת תכנים למכשיר. כמו כן כל העברת תוכן אל המכשיר חייב להתבצע דרך מערכת הפעלה של אייטונס אשר יצרה חברת אפל וייחודית למכשירים שלה.

אנדרואיד לעומת מערכת IOS, היא מערכת בקוד פתוח. כלומר מדובר על מערכת שמאפשרת לכל מתכנת שמתמחה בה להוסיף לה פ'יצרים ואלמנטים שונים. ייחוד נוסף של מערכת זו, שהיא מותקנת לא רק על מכשירי סלולר שגוגל מייצרת אלא גם על מכשירים של חברות אחרות שהחליטו לשלב אותה בתוכם. כך גוגל נראית מחשיפה של מערכת ההפעלה לקהל המשתמשים במכשירי הסלולר של סמסונג, LG, סוני ארקיסון וחברות אחרות. מערכת אנדרואיד עובדת גם היא על אפליקציות אשר נמכרות בחנות google store אשר ההרשמה אליה נעשית באמצעות חשבון גוגל רגיל.

חשוב להבהיר מכשירים תומכי אנדרואיד ומכשירי אייפון (בוודאי 6 iphone) הינם איכותיים מאוד ומתאימים הן לשימוש לשעות הפנאי והן לצורך עבודה. על השאלה איזו מן הגישות מתאימה לכם מבחינה פילוסופית, תצטרכו לענות עליה אחרי שתתנסו בכל אחת מן המערכות.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button