כלליתעשייה

מערכת בקרת טמפרטורה – דגשים עיקריים

ישנם מרחבים רבים שבהם חשוב מאוד לשמור על טמפרטורה מדויקת. כך למשל חדרי קירור וחדרי הקפאה של מזון במפעלים או מסעדות, עוד דוגמה נפוצה היא חדרים שבהם מאוחסנים שרתי מחשב שמטבעם עלולים להתחמם וישנם עוד מקרים שבהם נדרשת מערכת בקרת טמפרטורה איכותית. ישנם כמובן סוגים רבים של מערכות בקרת טמפרטורה, כשחלקן למשל כוללות גם מד לחות ואחרות מודדות "רק" את המעלות, וישנם עוד הבדלים שכדאי להיות מודעים אליהם.

מנגנון התראה

אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל מערכת בקרת טמפרטורה הוא מנגנון ההתראה. הסיבה לכך היא שלא מספיק למדוד את הטמפרטורה ו/או הלחות ולשמור באופן רציף את הנתונים (לטובת ביקורות, למשל, או כחלק מהדרישות לצורך רישוי העסק), אלא יש צורך גם בהתראה מידית בכל מצב שבו הטמפרטורה מסיבה כזו או אחרת הופכת גבוהה מדי או נמוכה מדי. מנגנוני ההתראה חייבים להיות אמינים לחלוטין כשההודעה המידית מגיעה ב-SMS ו/או במייל.

דיוק מרבי

עוד דגש חשוב במערכות בקרת טמפרטורה הוא רמת הדיוק. חשוב להבין שישנם פריטים רבים עם רגישות גבוהה במיוחד לשינויי טמפרטורה, וכשזה המצב רמת הדיוק הנדרשת גבוהה גם היא. ישנן מערכות שכוללות חיישנים רגישים במיוחד כך שרמת הדיוק היא עד עשירית המעלה.

מערכות ניידות

סוג ספציפי של חיישני בקרת טמפרטורה הוא זה שמיועד למשאיות או מכולות שמובילות סחורה בטמפרטורה קבועה. במקרים אלה החיישן חייב גם לאגור את הנתונים לאורך השינוע, ובסוף המסע ניתן לחבר אותו עם USB אל כל מחשב ולשלוף את הנתונים כדי לוודא שהטמפרטורה הרצויה נשמרה לאורך כל הדרך.

מערכת בקרת טמפרטורה עם Wi-Fi

אופציה נוספת שכדאי להכיר היא מד טמפרטורה עם וויי-פיי, כך שמתבצעת הרשמת נתונים בזמן אמת על גבי רשת אלחוטית. עוד אופציה היא מד טמפרטורה ולחות שכולל גם וויי-פיי.

חשיבותה של סוללת הגיבוי

על-מנת שתוכלו לסמוך בראש שקט על מערכת בקרת טמפרטורה חשוב שהיא תכלול גם סוללת גיבוי. רק בדרך זו תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהמערכת תפקח על הטמפרטורה בכל מצב, ותמנע נזקים חמורים עקב חוסר יכולת למלא את תפקידה החשוב.

Tags

מאמרים דומים

Back to top button