כללי

סוללה למחשב נייד

המחשב הנייד שלנו צריך מקור טעינה מסוים שיאפשר לנו להשתמש במחשב שכן על שמו הוא נייד בכל מקום שאנחנו רק נבחר לבצע את העיסוקים שלנו במחשב. למעשה סוללה למחשב נייד היא מקור האנרגיה של המחשב הנייד ובעזרתה אנחנו יכולים לבצע מגוון פעולות במחשב, להבדיל ממחשב נייח שהוא דורש חיבור לנקודת חשמל.

יתרונות הסוללה: 

  • הסוללה היא נטענת – הסוללה במחשב הנייד שלנו היא סוללה רב פעמית , משמה אפשר לנצל אותה כמה וכמה פעמים לאורך טווח ארוך מאוד. כאשר אנחנו מטעינים את מחשב הנייד, הסוללה היא זו שנטענת בזמן זה במטרה לאפשר לנו להשתמש במחשב הנייד בכל מקום ללא נקודת חיבור לחשמל. 
  • הגנה מרבית – אם ניקח כמה דורות קודם לזמן בו המחשבים הניידים לא היו כל כך מתקדמים היינו יכולים לראות כי יש בעיה מסוימת עם הסוללות במחשבים. היו מקרים בהם הסוללה התחממה יתר על המידה ועל כן היא התפוצצה והיוותה סכנה של פגיעה לסובבים סביב המחשב , ושלא נדבר על זה שהמחשב עצמו לא חזר לשימוש לאחר אותם אסונות. כיום עם דור המחשבים המתקדם , כך גם הסוללות קיבלו שידרוג  והן הרבה פחות מסוכנות, במידה של התחממות יתר יש התראות שקופצות במחשב שקיימת התחממות של הסוללה ולעיתים גם המחשב נכבה אוטומטית כדי לא לגרום לסכנת התפוצצות של הסוללה.
  • ניתנת להחלפהסוללה למחשב נייד ניתנת להחלפה בכל רגע נתון. כמו בכל מוצר, גם לסוללת המחשב יש בלאי מסוים ולכן בעת ובעונה בו בעל המחשב מרגיש כי הסוללה כבר לא מספקת את זמן המסך שהמחשב יכול להפיק, יש לו את האפשרות להחליף אותה לסוללה חדשה שתיתן לו זמן מסך בדיוק כמו ביום בו הוא קנה את המחשב.
  • קטנה – הגודל של הסוללה משפיע בין היתר גם על משקל המחשב הנייד. חשוב לנו הצרכנים שהמחשב הנייד יהיה קל לנשיאה ובעקבות כך, הסוללות המיוצרות הן קטנות וכמעט ללא משקל.

לסיכום, סוללה למחשב נייד היא חלק מאוד חשוב בחוויה שבעל המחשב מקבל ואת הרושם בו המחשב יכול להחזיק לאורך זמן ללא הטענה בזכות הסוללה העוצמתית. סוללות המחשבים הניידים  משתדרגות כל הזמן ונותנות לנו קוני המחשבים זמן מסך ארוך יותר ללא הטענה, משקל מופחת יותר של המחשב וכמובן הגנה מפני מקרים חריגים בסוללה.

Tags

מאמרים דומים

Back to top button