כלליתעשייה

סקר של משרד האנרגיה על עמדת טעינה לרכב חשמלי

משרד האנרגיה מילא אמש את הדרג הרביעי והאחרון במכרז עבור מתקיני עמדת טעינה לרכב חשמלי. מפרמטרים אשר באו נמצא כי כמאה ועשר עמדות של חברות אנרגיה גדולות הוענק בידם נתח רב של כשליש ממדי המכרז. סונול הינה האחראית על בניית שש עשרה עמדות טעינה זריזה, דלק תבנה כשש עמדות, דור תקים כעשר עמדות ותן תבנה כשמונה עמדות. חברת םז הינה חברת האנרגיה הכי רבת ממדים אשר הינה החליטה שלא להשתתף במכרז זה. תחת הגרסה שמוקדם מדי לאמוד את השינוי.

סקר של משרד האנרגיה הודות עמדת טעינה לרכב חשמלי – 

מסקר אשר ביצע משרד האנרגיה עוד לפני היציאה למכרז, בטרם כשנה, בוצע סקר אשר בו נדרשו נהגים לענות מה הינו המחסום הניכר אשר ניצב בפניהם בשאלה של קניית רכב חשמלי. החסם העיקרי היה דאגה מאי עמדת טעינה לרכב חשמלי. כאשר הרוב המרכזי של המשתתפים הצביעו על דירה ומקום עבודה כמקום מיטבי עבור עמדה. עוד טענו המשתתפים כי היו עשויים לייחל לעת טעינה אידיאלי של מחצית שעה שאחרי זה יוכלו לנהוג שלוש מאות חמישים קילומטר. כוונת משרד האנרגיה להוציא לדרך כל מיני מכרזים לבנייה של עמדת טעינה לרכב חשמלי תחת המודעות כי עסקינן בליקוי מרכזי בגרימה של צי רכב מקומי עבור עבודה בחשמל לעומת בנזין או סולר.

הכדור עבר ליצואני הרכב – 

במשרד האנרגיה כינו זה לא מכבר את המצב של ביצה לתרנגולת, הווה אומר – לא ייבנו באמצעות מדינת ישראל או לחלופין באמצעות יזמים פרטיים מאות או אלפים עמדות של טעינה חשמלית. יבואני רכב לא ינסו יותר מדי להביא את מדינת ישראל המון דגמים של מכוניות חשמליות. על פי הפרמטרים של משרד האנרגיה, בשלהי שנת 2018 ניתן לראות, כי כמות המכוניות החשמליות הוא בטווח הממוצע של רק כאלף יחידות, כאשר מצפים בקרב משרד האנרגיה שבשנת 2025 מינימום רבע מהיקף המכירות בתחום זה עשוי להיות מושתת על מכונית חשמלית, בשל כך, על מנת להעניק את הדרישה סמוך למאה וחמישים אלף עמדות טעינה פרטיות ובשיעור של כשלושה עשר אלף עמדות טעינה ציבוריות.

Tags

מאמרים דומים

Back to top button