וידאו ואודיוכללי

כל מה שחשוב לדעת על רחפן עם מצלמה טרמית

רחפן הוא אחד הפיתוחים היותר מדוברים בשנים האחרונות. כלי הטיס הזעירים שנעים באוויר בזכות כוח עילוי שיוצר הסיבוב של המדחף מסקרנים מאוד, ומשמשים למגוון הולך ומתרחב של מטרות. גם מצלמה טרמית היא מוצר משוכלל שמספק תועלת רבה למשתמשים בו – ובהתאם רחפן עם מצלמה טרמית הוא כבר שילוב שפותח בפנינו אפשרויות שלא היו קיימות בעבר.

מהי מצלמה טרמית?

מצלמה טרמית היא מכשיר למדידת טמפרטורה בתוואי שטח מסוים. התוצר שמספקת מצלמה זו הוא מפה של צבעים, כשכל גוון מסמן את הטמפרטורה המדויקת באותה נקודה. על בסיס המידע הנ"ל ניתן להגיע למידע יקר ערך אחר, כשהשימוש הנפוץ ביותר הוא איתור נזילות מים בקירות בבתים. הרכבת מצלמה טרמית על רחפן מאפשרת לקבל נתונים חיוניים לגבי שטחים נרחבים ומקומות שונים, על בסיס מבט מלמעלה.

דוגמה טובה לניצול היכולות של רחפן עם מצלמה טרמית היא מדידת היעילות של פאנלים סולאריים. באופן כללי הכלי המשוכלל מסייע לאדריכלים, חקלאים, מהנדסים בתחומים שונים ועוד.

על מה חשוב להקפיד כשמחפשים רחפן עם מצלמה טרמית?

רחפן בעל מצלמה טרמית חייב להיות איכותי משתי בחינות: גם הרחפן עצמו, וגם המצלמה שמורכבת עליו. לגבי המצלמה הפרמטרים העיקריים הם רמת הדיוק שלה, כלומר עד כמה היא רגישה להבדלי טמפרטורות, והרזולוציה (כלומר איכות התצוגה). מצלמה שיודעת לצלם גם ביום וגם בלילה מהווה יתרון. מרכיב משמעותי אחר הוא נפח הזיכרון של המצלמה, וכן האופציה להוסיף כרטיס חיצוני – כדי שאפשר יהיה למפות גם שטחים גדולים.

הרחפן חייב להיות קודם כל יציב, כדי לאפשר צילום בתנאים אופטימליים, ועוד דגש הוא מנגנוני הגנה חכמים שמונעים התנגשויות לא נעימות.

האם יש צורך ברישיון כדי להפעיל רחפן בעל מצלמה?

הפעלת כל רחפן בעל מצלמה מחייבת רישיון אם היא מתבצעת לצורך עסקי כזה או אחר. שימוש אישי ברחפנים לא מחייב רישיון, אם כי כדאי כמובן ללמוד לשלוט בכלי כדי להפיק ממנו מקסימום תועלת. מאחר שבאופן טבעי רחפן בעל מצלמה טרמית מועלה לאוויר לשימושים מסחריים שונים, השלב הראשון הוא הוצאת רישיון – תהליך שמתבצע מול רשות התעופה האזרחית (רת"א).

Tags

מאמרים דומים

Back to top button