כללי

שגיאה 404 – מה זה ואיך מומלץ לטפל בה?

אתם גולשים ברשת, מוצאים תוצאה שנראית לכם די מעניינת, מקליקים עליה ו…

"Error 404 – Page Not Found".

"מצטערים. העמוד המבוקש לא קיים יותר".

נשמע לכם מוכר? מדובר באחת השגיאות הנפוצות ביותר בעולם האינטרנט ותפקידה הוא להודיע לגולש שעמוד זה לא קיים. אז איך בדיוק נוצרת שגיאה שכזו? ואיך מטפלים בה?

איך נולד 404?

האינטרנט הוא מקום דינמי, מתחדש, מתעדכן ומשתדרג כמעט מידי יום. הדבר הופך אותו לאזור המושלם לשינויים תכופים, כאשר בעלי האתרים השונים (או חברת הקידום שלהם) דואגים לבצע לא מעט פעולות לאורך הזמן על מנת להשביח ולשפר את האתר.

בעקבות זאת פעמים רבות נוצר מצב המכונה שגיאה 404 – מצב שבו היה כאן פעם עמוד אמיתי, אך מסיבות שתלויות באתר או בעליו, הוא הוסר, אך לא נמחק, מה שעדיין גורם לו להופיע.

סדרה 400 – קוד שגיאות הלקוח

אם לכל מכשיר ישנם ציונים מספריים המעידים על סדרת תקלות מסוימת, הרי שזו של תקלות הקשורות בגולשים ובחוויית המשתמש, משתייכת לסדרת השגיאות 400. קודים אלו מתייחסים למצבים של בקשות פגומות (ניסיון להיכנס לעמוד לא קיים) או למצבים של תפוגת זמן השימוש מטעמי אבטחה (Time out), כפי שמתרחש באתרים שבהם ניתן לצפות בנתונים אישיים וחשובים.

404 Not Found מבטא שגיאה שלפיה היוזר (הגולש) מתקשר עם השרת, אך לא מצליח לדלות את המשאב המבוקש. לפיכך, צריך לענות על מספר שאלות חשובות שיסגירו את הסיבה לשגיאה: האם הקישור או כתובת האתר שהגולש הכניס כללו שגיאת הקלדה? האם הקובץ נמצא במיקום נכון בשרת, או שהועבר או נמחק ממנו? האם הגולש בכלל מורשה לעבור למקום שבו קיים המשאב?

מי הזיז את ההפניה שלי?

אחת הסיבות הנפוצות להיווצרות שגיאה 404 היא היעדר ביצוע הפניה 301 כשמבצעים מעבר אתר לכתובת אחרת. האתר יורד מהאוויר ובמקומו עולה החדש, אך לא בוצע "שעתוק" של הדף הישן לאתר החדש. ביצוע הפניות כשלעצמו נחשב לעבודה מורכבת שצריך לבצע בקפדנות יתרה. כדי להקל על הביצוע ולוודא ששום דף לא נשכח מאחור, ניתן להשתמש בתוסף יעיל, בשם 404 Error Logs.

כיצד מטפלים בשגיאות 404 Not Found?

אם אתם הבעלים של האתר, עליכם לפנות לאחראי האתר שלכם. לרוב זו חברת הקידום שכבר תדע לטפל במלוא המומחיות בנושא, אך לעתים זה יהיה באופן ישיר גם המתכנת. אם אתם אלו שדואגים לתחזוקת האתר ושולטים באספקט הקידום שלו, תוכלו לתקוף את הבעיה משני כיוונים:

לערוך את קובץ ה-  Htacces. ניתן לעשות זאת במחשב ולאחר מכן להעלות ע"י FTP או cPanel. שימו לב שאתם מוסיפים את הקוד בחלק העליון ומתחילים עם הפקודה  # BEGIN WordPress.

לתקן את הקישורים המפנים אל העמוד שבו נמצאת השגיאה. במערכת WordPress, יש להיכנס להגדרות – Permalinks – ברירת מחדל (אם יש מבנה מותאם אישית, העתיקו ושמרו במסמך זמני) – שמור הגדרות.

לאחר מכן, תוכלו לשנות בחזרה לתצורה הקודמת שהייתה לפני הפעולה ולחצו על שמור הגדרות.

 

מאמרים דומים

Back to top button