פיתוח מנהלים

ניהול יחסי ציבור באינטרנט

לאורך העשור האחרון חוקי המשחק בכל הקשור ליצירת מוניטין חיובי וללא רבב בקרב הציבור השתנו לגמרי. יתר על כן, למוסדות השונים שהעניקו שירות בתחום זה היו שתי ברירות בלבד – או לשנות את שיטות הפעולה שלהן, או פשוט להיעלם, כה דרסטי היה השינוי. עובדה זו רלוונטית עבור כל תחום אפשרי, אך כאשר מדובר בנציגים ומוצרים הקשורים לעולם הרפואה והבריאות – נדרשת עבודה עדינה אפילו יותר.

הייחודיות של יחסי ציבור באינטרנט עבור נושאי בריאות

תחום הבריאות הינו עדין ביותר בקרב רוב האנשים, ולכן חשוב מאוד להתנהל בהתאם בעת ניהול התכתובות, האינטראקציות עם האנשים ובהתמודדות עם פרסומים שונים, לעיתים לא מחמיאים. אחת הדקויות החשובות והבולטות ביותר של תחום הבריאות בהקשר זה מתייחס לעובדה שרוב האנשים לא דואגים בדרך כלל לבריאות שלהם ושל קרוביהם, קוראים ידיעות בנושא ומשתתפים בדיונים שונים כל עוד זה לא רלוונטי להם מסיבה זו או אחרת. כך שתמיד חשוב ליצור את התחושה שלא תעורר רגשות שליליים מצד אחד, שתיתן תקווה ותגרום להאמין במוסד או במוצר, אך מאידך – שלא יהיו אלה תקוות שווא שיתבדו מאוחר יותר ובסופו של דבר יביאו לתוצאה ההפוכה, שהיא כעס, אכזבה וטינה.

המרכיבים הבסיסיים של יחסי ציבור בעולם הווירטואליbeautiful-15704_1280

בעוד שכל חברת יח"צ צריכה לנהל בצורה איכותית ומודעת את כל ההיבטים של פרסומים בכלי התקשורת, כאשר העיסוק באינטרנט, יש כללים משלהם, ותחומי עיסוק הדורשים תשומת לב מרבית. בין התחומים האלה ניתן למצוא:

  • ניהול יעיל של אתר החברה, פרסום חומרים עדכניים, מעניינים וחשובים לביסוס המוניטין של החברה
  • הפצה של חומרים מטעם חברה במקומות שונים באינטרנט – אתרים, פורומים, עמודים ברשתות החברתיות וכו'
  • ניהול עמודים עסקיים ברשתות חברתיות עולמיות
  • ניהול עמודים ו\או נציגות מקוונת במקורות מקומיים
  • ניהול מוניטין – בדיקה של פרסומים באינטרנט והתמודדות עם תגובות שליליות
  • פרסום באתרים מובילים לטובת יצירת תנועה באתר ובעמודים ברשתות החברתיות
  • ניהול מערכת דיוור אלקטרוני ליצירת קשר עמוק יותר עם הלקוחות וליצירת הזמנות חוזרות ועוד

את מגון התחומים האלה ניתן לחלק לשני מרכיבים עיקריים:

  • ניהול מקורות המידע השייכים למוסד, חברה, אדם פרטי המיוצג על ידי חברת יחסי ציבור
  • ניהול פרסומים ומקורות מידע מקוונים שלא קשורים לגורם המיוצג

משרד הפרסום של נאוה עינבר מבוסס על ניסיון רב שנים בניהול יחסי ציבור באינטרנט, וכן רשת קשרים רחבה בתחומים רבים הנוגעים לתחום הרפואה, תרופות, ביוטכנולוגיה ומדעי החיים. קשרים אלה נוצרים במהלך השנים הרבות בהן פעלה נאוה במוסדות שונים הפעילים בעולם הרפואה.

כתוב/כתבי תגובה