אינטרנט

איך לקדם אתר בעצמכם – על קצה המזלג

קידום אתרים דורש זמן רב וסבלנות. מדובר בטכניקת פרסום לטווח הארוך ובמרבית התחומים היום יש תחרות בינונית או גבוהה כך שגם אם תבצעו את העבודה בצורה נכונה ומקצועית, עדיין תתקלו במתחרים שגם הם מקדמים את האתר שלהם וסביר להניח על אותם ביטויים או ביטויים הקרובים לביטויים שאתם מקדמים. מכאן היא שצריך סבלנות וכדאי להיעזר בכל כלי או פיסת מידע שתוכלו בדרך כדי לגבור על המתחרים שלכם, כאשר העבודה שתתבצע כמובן תהיה חוקית ומתאימה לאני מאמין של גוגל, לתנאים שלה וכמובן גם לגולשים שלכם.

שלב 1 – אפיון העסק:

בכל מדריך קידום אתרים למתחילים ילמדו אתכם ישר לצלול לעניין עבודת הקידום אולם רגע לפני שאתם מתחילים בעבודת הקידום, חשוב לאפיין את העסק ואת קהל היעד שלו. הסיבה שיש לכך חשיבות גבוהה היא כיוון שתוכלו למקד את המשאבים וזמן העבודה שלכם לקידום ביטויים הרלוונטיים ביותר לאתר שלכם, כאלה שרלוונטיים ביותר לקהל היעד של העסק. לדוגמה: אם העסק הוא מוסך בתל אביב, ייתכן שקהל יעד מהצפון והדרום לא יהיו רלוונטיים למוסך נכון? העדיפות תהיה להשקיע את המשאבים בביטויים הקשורים לעסק עם דגש על אזור המרכז.

שלב 2 – מחקר מילות מפתח:

באמצעות מחקר מילות מפתח תוכלו לקבל רעיונות נוספים לביטויים הרלוונטיים לקידום אתר העסק. תוכלו לבחון את מידת התחרות של הביטויים שאתם רוצים לקדם ובסופו של דבר לבסיס על הביטויים הללו את עבודת הקידום שלכם. הכלים השונים יציגו לכם גם את כמות המבקרים החודשית הממוצעת לכל ביטוי. מדדים אלו ואחרים יעזרו לכם לבנות את תוכנית הקידום שלכם המבוססת על אותם ביטויים, את היררכיית התוכן באתר ועוד.

שלב 3 – ביצוע התאמות עיצוב באתר:

בשלב הזה תרצו לבצע התאמות עיצוב שונות באתר, להתקין תוספים ועזרים שונים וכן לבצע שיפורים בתפריטי הניווט באתר, להוסיף מפת אתר, להתקין גוגל אנליטיקס וסירץ' קונסול וכן קודים של כלים אחרים שאתם משתמשים בהם ועוד. זהו השלב בו מומלץ להוסיף תוסף יצירת קשר או צ'אט בוט לאתר וכן תוסף נגישות לבעלי מוגבלויות.

שלב 4 – העלאת תכנים לאתר:

העלאת התכנים לאתר שלכם צריכה בראש ובראשונה לתת מענה וערך לגולשים שלכם. על הדרך כדאי לשלב בהם ביטויי מפתח שונים ממחקר מילות המפתח שעשיתם. לכל ביטוי מרכזי צריך להיות עמוד שמקדם את אותו ביטוי וכן בכתבות המועלות לאתר ועמודי תוכן משניים יותר כדאי לקדם עוד שלל ביטויים בעלי נפח חיפוש נמוך אומנם אך גם תחרות נמוכה יותר. כדאי לעדכן א האתר באופן תדיר עם לפחות כתבה אחת בשבוע ובתחומים מסוימים אפילו יותר מכך.

שלב 5 – שיפור חוויית המשתמש באתר:

חווית משתמש הוא מושג חשוב בתחום הקידום האורגני כיום והוא כולל בתוכו עשרות פרמטרים הקשורים בחוויית השימוש באתר החל מהרגע שהגולש נכנס אליו ועד הרגע שהוא יוצא ממנו. פרמטרים כמו מהירות הטעינה של עמודי האתר, ניווט נוח ויעיל באתר, אפשרויות שונות ליצירת קשר כולל יצירת קשר מהירה, עמודי הרשמה נוחים באתר, כלים שימושיים שונים ועוד. כל אלו ועוד יכולים להוסיף לחוויית המשתמש באתר מה שבסופו של דבר ישפיע על הקידום האורגני שלו.

שלב 6 – קישורים:

דאגו לבנות קישורים נכנסים לאתר שלכם מאתרים סמכותיים וקישורים טובים היוצאים מתוך תוכן ולא מתוך תפריטים. כמו כן כדאי לבדוק את סמכות האתרים שאתם מוציאים מהם קישורים. אל תזניחו גם את הקישורים הפנימיים בין עמודי האתר שלכם כיוון שגם לאלה חשיבות לא קטנה וכדאי יהיה לדאוג לעבודה זו שתספק לכם ערך משמעותי בקידום האתר.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button