החיפוש אחר הלוגו המושלם

החיפוש אחר הלוגו המושלם

לוגו העסק הוא אלמנט גרפי המהווה סמל מסחרי שהלקוחות יכולים לזהות בקלות ולהבדיל בין העסק לבין מתחריו. לחברות מסוימות הוא אף מהווה נדבך חשוב בתהליך מיתוג ויצירת רגש בקרב קהל היעד, ועל כן עיצוב לוגו הוא שלב משמעותי בהקמת עסק ולעיתים אף בחידוש ורענון עסק קיים.

הלוגו מופיע במקומות רבים שבהם עסק כלשהו רוצה להפגין נוכחות, כגון על מוצרים פרסומיים, כרטיסי ביקור, קבלות, טפסים, פרסומות, שלטי חוצות, אתרי אינטרנט ועל מדי העובדים. לכן עליו להיות ייחודי, פשוט, קליט וזכיר לטווח ארוך. זו הסיבה שיצירתו צריכה להיות מלווה במחשבה רבה, בשאיפה לאיכות גבוהה, ואם עבור לוגו מוצלח במיוחד צריך גם להשקיע מעט יותר כסף – ההשקעה אמורה להיות שווה את זה.

איך מעצבים לוגו מוצלח?

  • עיצוב פשוט וזכיר: רצוי לא לשלב בו יותר מדי אלמנטים, טקסטים ארוכים מדי או צבעים. מדובר באתגר עיצובי לא קטן, אולם לוגו מוצלח בדרך כלל יכיל פריט גרפי כלשהו, הלקוח משם החברה או מאחד ממאפייניה, סלוגן קצר וחד, שניים או שלושה צבעים ותו לא.
  • בעוד ששימוש במספר צבעים הוא רצוי ואף מומלץ, יש לזכור כי גם בעידן הטכנולוגי המתקדם בו אנו חיים, השימוש במכשיר הפקסימיליה עדיין לא נעלם מן העולם, וגם מכונות צילום עדיין מצלמות ללא צבע. על כן כדאי לא רק לבחון איך הלוגו נראה כשהוא שחור לבן, אלא מומלץ ממש לייצר גרסת שחור לבן בנוסף לגרסה הצבעונית.
  • אם הלוגו כולל את שם החברה או סלוגן קצר, חשוב להקפיד על בחירת גופן שיתאים למשמעות שהעסק רוצה לשדר. לא כדאי ללכת על הגופנים הסטנדרטיים כמו אריאל או דייויד (וממש לא גוטמן יד לייט), אלא להשתמש בגופן ייחודי שגם הוא יבדל את העסק ממתחריו.
  • מכיוון שלוגו החברה אמור להופיע במגוון רחב של מקומות, החל מניירות מזכר פנימיים, דרך באנרים פרסומיים באינטרנט ועד לשלטי ענק לצד נתיבי איילון, עליו להיראות טוב גם כשהוא קטן וגם כשהוא גדול. וגם אם נדמה שאין בעסק צורך בניירות מזכר פנימיים, או שאין כוונה לפרסם כרגע באינטרנט, או אם העסק נמצא רק בחיתוליו ונדמה ששלטי חוצות פרסומיים רחוקים ממנו – מומלץ ליצור את הלוגו תוך כדי חשיבה לטווח ארוך ולכסות את כל האפשרויות.
  • בשעה טובה יש לוגו? רגע לפני שמתחילים להשתמש בו, מומלץ לקבל חוות דעת חיצוניות מאנשים שלא היו מעורבים בתהליך היצירה, ובמידת הצורך לשוב אל שולחן השרטוט ולשפר אותו.

כתוב/כתבי תגובה