אינטרנט

בניית אתרים קטלוגיים – עשה ואל תעשה

אתר קטלוגי הינו אתר להצגת מוצרי החברה. ישנם אתרים קטלוגיים אשר מאפשרים רכישה של המוצרים דרכם (לדוגמה מוצרים כמו ביגוד, הנעלה ומזון) לעומת אתרים המשמשים  להצגת מוצרי החברה (ריהוט, כלי עבודה  ועוד). השקעה נכונה וטובה בתהליך בניית אתרים קטלוגיים עשויה למנף באופן משמעותי את רווחי החברה, ולתרום באופן עקיף לחיזוק תדמית החברה.

כיום רכישות רבות מתבצעות דרך רשת האינטרנט. על בסיס זה הוקמו חברות ואתרים שכל ייעודם הוא לשרת את הציבור, וזאת בכדי שהלקוח יוכל לבצע את פעולת הרכישה בלחיצת כפתור. מכאן שהתחרות על ליבו של הצרכן ברשת גדולה מאוד. אז  איך בונים אתר קטלוגי איכותי, שיזמן אליו גולשים רבים ויגרום להם לשוב ולהיכנס אליו כאשר יהיה להם צורך במוצר דומה?

נושא פשטות הניווט באתר עולה בכל הקשר של בניית אתרים, וכאשר מדובר באתר קטלוגי עד כמה וכמה שהיא נדרשת. האתר הקטלוגי, כשמו כן הוא, מחולק לקטגוריות באותו אופן שבה חנות מחולקת למחלקות. לכן חשוב שהחלוקה תהיה נכונה ומובנת לגולשים. בשונה מהצרכן המגיע לחברה עצמה ומפנה את הזמן לביצוע הרכישה- צרכן הרשת רוצה להיכנס, לבצע את הקנייה במהירות ולהמשיך לעיסוקיו.

בניית אתרים קטלוגיים דורשת חשיבה לוגית מוקדמת. המטרה היא  לייצר הקשרים נכונים בין הפריטים הנמצאים בכל עמוד של האתר. לדוגמה אם גילה הגולש עניין בפריט מסוים, רצוי שלצידו יהיה פריט משלים או תואם שיש סיכוי שיגרום לו לעבור בין דפי האתר. התוצאה כמובן תהיה שהות ממושכת יותר באתר.

תמונות, תמונות….ועוד תמונות. באתר קטלוגי למילים יש משמעות פחותה למדי. לתמונות תפקיד מרכזי כיוון שהן מחליפות את חווית הביקור בחנות, ומאפשרת לגולש להרגיש כאילו הוא נמצא בחנות עצמה.

האידיאל הוא להוסיף מספר תמונות שיאפיינו כל פריט ופריט. למשל בתחום הביגוד ניתן להציג כל פריט בגוונים שונים וצילום מזוויות שונות.

כחלק מעבודת קידום אתרים קטלוגיים יש לתת דגש בתהליך בניית אתרים אלו על כך שהאתר מזמן לפעולה. באופן טבעי כשגולש מבצע רכישה נשמרים פרטי ההתקשרות שלו, אך יש ליצור מצב שבו גם אלו שלא רכשו מהאתר יהיו מקושרים אליו. ניתן לעשות זאת באמצעות חלון הרשמה כחבר מועדון, או להציע שליחת ניוזלטר לכתובת המייל.

באופן יחסי אתר קטלוגי חייב לעבור עדכונים בתדירות גבוהה. יש לרענן פריטים הנמכרים באתר, לחדש ולייעל את אפשרויות הניווט, להוסיף קטעי וידיאו וליידע את הלקוחות על החידושים. המטרה היא לייצר תדמית של חדשנות לאתר. אלו שקופאים על השמרים ולא מרעננים את דפי האתר מייצרים תדמית מיושנת ובאופן טבעי תפחת תעבורת הגולשים אליהם.

 

מאמרים דומים

Back to top button