טכנולוגיה ובידור

הגנים האפלים של אמריקן סייקו: גילויים מפתיעים!

מה עושה את אמריקן סייקו לכל כך מקסים – וסיוטי בעת ובעונה אחת?

אז קדימה, בואו נדבר על אמריקן סייקו. האם זו סרט או אוסף של מחכים שאם הייתם כותבים עליו ביומן שלכם, הייתם צריכים לחשוב פעמיים האם להראות את זה לחברים? ובכן, זה מה שהופך את הסרט הזה לכל כך מרתק. הסרט שיצא בשנת 2000, מבוסס על הרומן של בראט איסטון אליס, מציע לנו הצצה אל עולם שמלא באנשים עשירים ובעלי מכוניות יוקרה, ולא נעים לומר, גם דם.

הגיבור שלנו – פטריק מיטשל

אז מי זה אותו פטריק מיטשל, אתם שואלים? ובכן, הוא לא כמו כל גיבור בקטע של “גבר שמציל את היום”. להיפך, מדובר באיש עסקים מצליח, עם נראות שיכולה להפסיד אפילו את ניו יורק בשעת שיא. אבל אל תתנו למראה שלו להטעות אתכם. הוא לא רק דוגמן לחברת בגדי יוקרה, אלא גם רוצח סדרתי. כן, נכון! כי למה לא לשלב בין חיים מצליחים לרציחות מזעזעות?

שאלות שיכולות לעלות בזמן צפייה

  • האם זה הומור שחור או פשוט טירוף?
  • איך אפשר להיות כל כך מרוחק רגשית?
  • מה זאת אהבה על פי פטריק?
  • כיצד הוא מצליח להסתיר את השיגעון שלו?
  • האם המזון המהיר הוא באמת הנבל הראשי כאן?

צחוק, פחד וצריכה

כמובן, סרט כזה לא היה יכול להתקיים בלי המניפסט של תרבות הצריכה שזוכה לביקורת נוקבת. הדבר המעניין הוא שהסטייל של פטריק נע בין היותו סמל להצלחה על פני השטח לבין ההרס הפנימי שהוא סוחב בתוכו. הוא לובש חליפות יוקרתיות, אוכל אוכל יוקרתי – אפילו כשזה מגיע לרצח. מי היה מאמין שהאוכל יכול להיות כל כך חשוב, גם כשמדובר בדם?

השתקפות של כל אחד מאיתנו?

כשהסרט הזה יצא לאור, לא היה קשה למצוא אנשים ששאלו את עצמם: “האם יש בי גם יסוד כזה?” זה בסדר, היינו שם. ברגעים בהם אנחנו מרגישים שמישהו לוקח לנו את מקומנו בעסק, או באירועים חברתיים, התשובה היא כן. כולנו מרגישים קצת “גיבור על” בעולם שלנו, לפעמים.

חוויות וצחוק שחור – יש כאן משהו?

וזה מה שעושה את אמריקן סייקו לכל כך הרבה יותר ממחזה של רצח. זה סרט שבאמת לוקח את הצופה למסע פנימי, ובו זמנית נותן לו כלים לצחוק לעיתים. אמנם לא מצפים שצחוק כזה יהיה חלק מהנרטיב, אבל הוא נוגע בנושאים כאובים בעטיפה של סאטירה.

דוגמאות מצחיקות שאולי לא תצפו להן

  • הסקופים על כרטיסי העסק בבוקר – כי “אף אחד לא שואל את המוכר”!
  • הרציחות מטופלות עם המון מהירות, כאילו מדובר בפגישה עסקית.
  • דיאלוגים שקוראים להכל במילים של מותג ידוע – זה פשוט גאון!

מה כדאי לקחת משם?

נכון, באמריקן סייקו יש המון אלמנטים מטרידים, אבל צריך לזכור שהוא גם משקף את ההיבטים היותר נסתרים של החברה שלנו. נכון שכולנו יכולים להיות על קצה חוט – לפעמים אנחנו מתחילים במכירה של נעליים אופנתיות, ורק איננו יודעים לאן נגיע. הסרט מציג באופן מלא את ההפרזה והצד האפל של גידול תרבות הצריכה.

שאלות נוספות שאתם שואלים את עצמכם

  • מה חשוב יותר – המותג או האישיות?
  • האם זה באמת בידור או ניסיון להבין מי אנחנו?
  • האם יש אנשים אמיתיים שמזכירים את פטריק?

סיכום – למה כדאי לכם לצפות?

לסיכום, אם אתם באמת רוצים להרגיש באווירה של סרט שמטריף את הדמיון ומספק מעברים מדויקים בין קומי לדרמטי – אמריקן סייקו הוא הסרט עבורכם. הוא לא רק מרתק וצוחק, אלא גם מסביר דעת საზოგადოית על הניגודיות שבין מה שאנחנו רואים למי שאנחנו. עם פטריק מיטשל כדרמה שלכם, מה לא יכול להיות מעניין?

אז בפעם הבאה שתהיו מול המסך, יודעים שעליכם לשים לב לצפסים – או אולי לקחת דף ולרשום את כל המותגים שהוא יכול לשבור בזו או אחרת. אה, וגם כדאי ללבוש חליפה!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button