עסקים ופיננסים

מה להשקיע בזמן מלחמה ואיך לצאת מרווחים?

במה להשקיע בזמן מלחמה? 6 טיפים שיעשו סדר בבלגן!

אם נקלל את דאגות היום-יום עם השאלות על העתיד, נגלה שלאחרונה כולם נראים כמו משקיעים שמחפשים את האוצר הגדול באי הוודאות. כשיש מלחמה, כולנו הופכים לסטטיסטים בתחום הפיננסי, וחייבים לבחור לאן להניח את הכסף שלנו. אז האם כדאי לשים את כל הכסף באג"ח, או לשים אותו במניות? ואולי הזמן לשקול השקעות חלופיות כמו אמנות או זהב? בואו נדבר על זה.

1. למה דווקא עכשיו? האם מלחמה היא הזדמנות או איום?

אנשים נוטים לייחס תקופות מלחמה לחששות ומפח נפש. אך מבחינת השקעות, המצב הזה יכול להוות הזדמנות לא רעה לשדרג את תיק ההשקעות שלכם. המאמר הזה לא יתמקד רק ב"על מה לשים את הכסף", אלא גם ב"איך לא לקרוס".

מה קורה בשוק בזמן מלחמה?

שימו לב; כשיש מלחמה, השוק עשוי לנהוג כמו ילד מתוסכל בחנות ממתקים – הוא זז לכל הכיוונים. מניות עשויות לחוות ירידות חדות, במיוחד בחברות שנחשבות לסיכון גבוה או תלות במצב הנוכחי. מצד שני, ישנן גם חברות שיכולות לצמוח דווקא בזמנים קשים. תסתכלו למשל על יצרניות נשק או חברות טכנולוגיות שמספקות פתרונות לסייבר.

2. 5 סוגי השקעות שכדאי לשקול

  • זהב – האם יש קונה יותר בטוח מזהב בזמן מלחמה? כאשר כל השאר קורס, הזהב בולט!
  • אג"ח ממשלתיות – כשכולם פוחדים מהשוק, אג"ח מגיעות למסיבה.
  • מניות של חברות חיוניות – מזון, בריאות ותשתיות תמיד יישארו רלוונטיים.
  • נכסים נדלים – אמנם ההשקעה יכולה להיות קשה, אך היא בהחלט על הכוונת!
  • קריפטו – כן, נכון! כשכולם בורחים מהממשלות, כנראה שקריפטו אלו מעלים כל דמיון.

3. האם כדאי להשקיע בהשקעות אלטרנטיביות?

אז כן, ההשקעות האלטרנטיביות – האם זה קלף מנצח או שקר לבן? מצד אחד, הם לא תלויות בשוקי המניות והאג"ח. מצד שני, מדובר בהשקעות שדורשות הרבה יותר ידע וניסיון. בדיוק כשאתם מרגישים שהשוק עשה לכולם סיבוב, אולי תפסו כוסית של יין ונדל"ן חלופיים.

השקעות באמנות

יש כמה אנשים בעולם שטוענים שלאמירה שהאמנות "לא שווה כלום" יש בסיס מציאותי. ובכן, אם אמנות הייתה כל כך זולה, לא היו אנשים משלמים מיליון דולר על ציור של חתול. אמנות יכולה להוות אבן לכתיבה מחדש בזמן מלחמה.

שאלות ותשובות על השקעות בזמן מלחמה

  • האם כעת הזמן להתקדם לעסקאות גדולות? תלוי! לעיתים יש הזדמנויות ועדיף לא להיות פראייר.
  • מהו הסכום המינימלי להשקעה? החל מסכום שיכול לכסות לכם את הקפה של הבוקר.
  • האם כדאי להימנע מלהשקיע בכלל? לא, אך צריך להיות זהירים ולחוקק טוב.
  • האם יש מניות שעדיף להימנע מהן? במקרים מסוימים, מניות של חברות תיירות עשויות לא להיות הדבר הכי חכם.
  • מה לעשות אם אני מפחד לאבד את כספי? השתמש בשיטה הנקראת "הגבל את החשיפה" – אל תכניס את כל הכסף לעגלה אחת!

4. איך לנהל את הפחדים שלך?

לפני שאתם בוחרים באופציה להשקיע, כדאי לנהל תהליך מקיף של תכנון. המילון ריק מהחוקיות של "הניחו את הכסף והתרכזו בחיים שלכם." לא, אתם לא בדרך לפתוח תיק השקעות בלי מחקר. אתם במשחק החיים!

מה זה מסבך אתכם?

האם אתם פוחדים לתכנן לעתיד? למה? ככה חיים. אם אתם לא יודעים איך לנהל את ההשקעה שלכם, עדיף לפנות למומחה. גם אם אתם שואלים שאלות קטנות, אתם עדיין על תקן של ניסיון.

5. לסיכומו של דבר – מה עושים עכשיו?

בעוד שהחיים מציבים לנו לא אחת אתגרים בסגנון "ספציפי ומפחיד", יש דרכים לעשות סדר. השקעות בזמן מלחמה מצריכות לא רק אינטואיציה, אלא גם הרבה מידע. עליכם להתמודד עם השוק, להחליט על כיוון ההשקעה המועדף עליכם ולדאוג לא לרוץ אחרי הזרם. בכל אופן, היכנסו עם מחשבה, לא עם פחד – הצלחה באה למי שמוכן!

ולסיום, הכנסו לנעליים של המשקיע, שימו על עצמכם חליפה! ואם מישהו שואל אתכם מה אתם עושים, פשוט תגידו שאתם בודקים את האפשרויות. כי בדיוק עכשיו, אתם לא בית קפה – אתם עסק!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button