משפטי

סיום העסקה בהסכמה: כך תעשה זאת נכון

סיום העסקה בהסכמה: כל מה שחשוב לדעת (ולמה זה מצחיק כל כך)

אוקי, אז דמיינו את זה: אתם יושבים עם הצד השני של העסקה, עיניים נפגשות, ובמרחק הזה של רגע אתם לא בטוחים אם אתם בדיוק מתכוונים לסגור עסקה מתוקה, או שמא לפצוח במלחמת עולם שלישית. לסיום העסקה בהסכמה יש יתרונות, אבל בואו לא נשכח – אתם גם לא רוצים שהאיש מולכם יהפוך פתאום לדוד מזדקן עם חרדות שקשורות למתוקות מתוקות. אז מה אנחנו עושים? לא מתעסקים עם המאבק, אלא עם ההסכם! בואו נתחיל להסביר איך מסתיימים דברים בצורה חלקה, נינוחה ואפילו מהנה.

למה בכלל לסיים עסקה?

כשהעסקה מתחילה להרגיש כמו טיסה עם טורקיה דחוסה בצדדים, זה יכול להיות סימן טוב להתחיל לדבר על סיום העסקה בהסכמה. אבל למה? הנה כמה סיבות:

  • חיסכון בזמן וכסף: כשאף אחד לא רוצה להוציא את האף בחוץ, דברים יכולים להתעכב לנצח. סיום הסכם במהירות משאיר את כל הצדדים מרוצים.
  • מניעת התמשכות בעיות: אם הבעיות מתחילות לצוץ כמו פטריות בחורף, אז עדיף לסיים עם העסקה במקום להיכנס לריב על כל ז! (שזה לא מעניין אף אחד).
  • שימור קשרים: אם העסקה הובילה לקונפליקטים, סיום בצורה נכונה יכול לקבוע יחסים עתידיים בריאים יותר. אנחנו לא רוצים להפוך לעוד דון קישוט, נכון?

איך עושים את זה? זה פשוט כמו לרכב על אופניים של ילד?

אל תדאגו, כאן אני משקף את הסודות של סיום העסקה בהסכמה. זה לא רק לעוד “לא אני”, “לא אתה”, אלא יותר לכיוון של “בואו נרקוד את זה ביחד”:

שיחת פתיחה

כמו כל שיחה טובה, חשוב להתחיל את זה בטון הידידותי. טק של “היי, מה נשמע?” מפשט את המצב ומוציא את האוויר מהבלון. כדאי לדעת:

  • הקשבה פעילה: תאמינו או לא, לפעמים כל מה שצריך זה פשוט להקשיב.
  • הבעה של רגשות: אם העסקה לא מתקדמת כמו שציפיתם, אל תסכימו להיות טנקים – דברו על זה.

הגעה להסכמה

כשהשיחה מתקדמת, מכאן ואילך יצרו כישורי משא ומתן עם גישות חיוביות:

  • תנאים ברורים: במקום להשאיר את הכל מעורפל, כדאי לפרט את התנאים הפתוחים וגם את מה שבשום פנים ואופן אסור!
  • מועדים: היות והכול דינמי, חשוב לקבוע מתי יסתיים הכל. סמכו על דבר אחד – אם לא תסכימו על מועד, העסקה תימשך כמו פרק האחרון של סדרת שרלוק.

מה קורה אם זה לא מצליח? תכל'ס, גם אנשים נופלים ללב פצעים

אפילו ששיחת הסיום הייתה קסומה, לפעמים דברים לא הולכים לפי התוכנית. אם אתם מוצאים את עצמכם עם קוביית קרח במשא ומתן, כדאי לשאול את השאלות הבאות:

  • האם יש אי הסכמות מרכזיות?
  • האם אנחנו מבינים את הסיבות האמיתיות לכל רעש המנועים כאן?
  • האם יש אפשרות שהצדדים ירגישו שנקודת המוצא שלהם לא מכבדת?

אם כך, חשוב לזהות התנהגויות שעלולות להוביל להגברת כעסים. אולי מגיעף לכם לשקול יועץ או מגשר כדי לפתור זאת בדרך הלא כואבת.

טעויות שכדאי להימנע מהן כמו ממזון שפג תוקף

ו…כמובן, כמו בכל תחום, ישנן טעויות בולטות שהן כמו מלח על פצעים. הנה כמה טיפים איך לא לחזור עליהן:

  • נשירה על הפרטים הקטנים: אל תזלזלו בשאלות או בפרטים שלא נראים קריטיים – לפעמים דווקא שם קורה כל הבעיה.
  • הצבה של אגו: הזכרו, העסקה היא לא הזדמנות להוכיח מי יותר חכם – זה יהיה כמו להתראות לקירות.

האם זה באמת שווה את זה? שאלה מצוינת!

שאלת השאלות, כן! בזמן שמדברים על פתרונות, שיחת סיום עסקה יכולה לשדרג לא רק את העסקה עצמה, אלא גם את העתיד העסקי שלכם. אבל מה באמת חשוב? להחזיק תקשורת פתוחה והוגנת – כי בסופו של דבר, כשלכולם יש מקום בטבלה, ההצלחה המשותפת היא הרבה יותר קלה.

כיצד לסכם?

אז מה נשאר לנו? סיום עסקה בהסכמה הוא תהליך שיתרונותיו רבים וטעויותיו ניתנות לתיקון. האם זה קל? לא, אבל כמו ששמענו בגמרא: "תכנית תביא תוצאות". בואו נזכור לחייך גם כשעסקאות מסתיימות – זאת מביאה אחלה חוויות לעתיד (וגם אולי כמה בדיחות). אז קדימה, הצטרפו למועדון הסיטואציות המצביעות על סיום העסקות, כי בהחלט שכחנו להזכיר – זה לא סוף הקשר!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button