טכנולוגיה ובידור

פרודו שר הטבעות: הגיבור ששינה את עולם הפנטזיה

פרודו שר הטבעות: המסע הקסום והמשוגע של הוה ופלא!

על המסע של פרודו ביגינס מתוך "שר הטבעות" פורסמו המון מאמרים ופרשנויות, אבל האם מישהו אי פעם שאל מה עובר בראש של הוביט בזמן שהוא מתמודד עם חזויות שמאיימות על העולם? אם גם אתם תהיתם מה קורה שם, אתם לא לבד! במאמר הזה נצלול כלל כיף, הומור וסיפור מרתק על המסע של פרודו – חלוקי הלבבה, בני האדם, הענקים, והאורקים (בייחוד אם אתם אוהבים צורות דינמיות של סיפור שכולן מקשרות למוזיקה של שיר על טבעות).

מי זה הפרודו הזה בעצם?!

אז כנראה שהתמזל מזלכם להיות בין הצופים שראו את הסרטים השובים, או שק读ו את הספרים השופעים על היקום של טולקין. פרודו ביגינס הוא לא רק הוביט שהיה שוחף תמימות; הוא היה מישהו שיצא לדרך כדי להציל את כל העולמות! ושוב, מה יש לו לאבד? הכול! שהרי גם ככה הוא היה בסכנת חיים מתמידה.

אז רגע, מה זה *שר הטבעות*?

כן, אני שומע אתכם שואלים, "מה זה הדבר הזה?" ובכן, מדובר במקרא פלאי ואין סופי על כוחות אחרים, תככים ומורכבות של דמויות שלא הייתם חושבים בעולם ואם הייתי לגיד לכם שיש גם מיני סוסים שמדברים, הייתי מסיים ברמזים לקונספט. שר הטבעות היא סדרת ספרים אשר משרטטת עולם פנטזיה מדהים של לעולם לא נגמר בכל מיני אספקטים – מאבקי כוח, חברות והקרבה.

אז מה בערך קורה שם? ספוילרים? מי ביקש ספוילרים?

ובכן, קחו בחשבון שאתם בבעיה אם לא קראתם את הספרים או לא ראיתם את הסרטים. אז ככה: פרודו יוצא עם שישה חברים נוספים (אם אתם סופרים את ענק האבן) מהשיר הראשון ובטח חשבתם שהוא יצא ליום טיול, לא? לא בדיוק! אין כאן מלנכוליה … רק דינמיות של מלחמות! לראשונה הוא שם על עצמו טבעת שטחית מאוד, במרוץ כלשהו שנוגע למאמא של כל הכוחות – שר השדים של מורתיה.

פרודו, טיפש או גאון?

תסלחו לי על השאלה, אבל יש רגעים ששואלים את עצמם עד כמה "פרודו" היה באמת רק כוס בת אחת? או שאולי היה משהו מעבר? לדוגמה, הוא הביא את הטבעת אל הר האש, אבל גם שבר את עצמך תמשק לאחר מכן. וככל שהמסע התדרדר, האם הוא באמת הביא לקצה הסבל והעצב של הדמויות והממחשבים מסביבו?

איך זה לעבור את כל זאת? שבירת השגרה ב-5 צעדים!

  • להתמודד עם עצב ומוזיקה!
  • ללכת עם חברים ולשאול אותם *מה נדרש לבצע?*
  • כל פעם להסתכל למעלה לחפש תודעה מאירה!
  • למצוא סוס מדבר לאורך הדרך!
  • לנסות לא לאכול יותר מידי מהחתולים … והרי האדם שגשג בזכותם לא יתן לכם לשכוח.

תשובות לשאלות שמטרידות את המוח!

  • מה ייצא אם פרודו ייכשל? – כל מה שקרה הוא שהעולם יפול ליד בוסר עוגן של טבעות לעולם!
  • האם פרודו היה קיים באמת? – אם אתם שואלים אותי, כל היקום של טולקין חי ונושם!
  • למה תמיד דברים הולכים רע עם פרודו? – כי אם לא היו לכרוס אורקים וגמדים היה מתרשלה מתת קו אצל הוביטים.
  • האם יש לקחים מהמסע של פרודו? – אל תהססו לקחת על עצמכם משימות, גם אם רשותו היא בעצם ליד זדים.
  • מהם התנאים כדי להיות הוביט? – קודם כל, רכישת רקע חברתי מושלם או לפחות קל להגיע מברושים.

למה פרודו הוא המלך של כל העולמות?!

אבוי אם תחשבו שאם אתם כאן אלה בשביל לקרוא על דמויות משניות; פרודו ביגינס הוא לא רק גיבור על. הוא השתקפות של כל אחד מאיתנו; אחד שצריך להתמודד עם ההחלטות שלו בעולם מורכב ואפוף סיכון. הוא מתמודד עם כוחות טהורים ושדים מהאפלה, באומץ עם חקירות מטורפות בעקבות האור שהוא מחפש.

סוף המסע או רק התחלה?

וכשפרודו יגיע למסלול הסוף של מסע כל כך מתוח, האם הוא ימצא שקט? או שהרוחות מביאות את המסע לרגע שגורם לנו לבכות? שום דבר לא נעלם, כך נראה. אולי אנו פה כדי לדעת שגם כשכל המצב נראה אבוד, הוביטים עם גישה כמו פרודו יכולים לשדר השראה לקיומם של דברים עוצמתיים.

זמן לעשות סיכום, או לא?

ובלילה של ממש, כשאתם רואים את "שר הטבעות" או קוראים את הספרים, זכרו שבסיפור הזה, פרודו הוא לא רק דמות אלא ייצוג של כל מה שנראה לנו בלתי אפשרי. להתחיל מסע ולתפוס את התדר באור, לנצח את האדון האפי והחלומות עם החברים – כך זה באמת מתחיל. כל

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button