טכנולוגיה ובידור

וונסדיי משפחת אדמס: מה מצפה לנו בעונה הבאה?

וונסדיי ומשפחת אדמס: כשפנטומימה נפגשת בקללות

אוקי, דמיינו את הסצנה: ערב רגוע, אתם יושבים בסלון עם פופקורן, פחית קולה פרטית לצידכם, ופלטה של Netflix בפתיחה, מחפשים את הדבר הבא שייתן לכם כמה שעות של בילוי חודרני בראש. ואז, משום מקום, עולה סדרה בשם "וונסדיי". לראשונה מזה זמן רב, נדמה שמשהו מצחיק, סוריאליסטי ואפל יחדיו טורף את הצפייה שלכם. למה? בואו נראה.

מה זה "וונסדיי" ולמה היא כל כך מטריפה?

"וונסדיי" היא סדרת טלוויזיה שהולכת בעקבותיה של דמותו האיקונית של וונסדיי אדמס, בתה של משפחת אדמס, הדינמיקה המשפחתית המוזרה והתמוהה שלה, והאצת החיים המסתוריים, בהם היא משתלבת. זו לא היא רק סדרה על ילדה חנונית עם סגנון כבד ואופנתי, אלא מה שנקרא באופן לא רשמי – מבחן הזמן לעומת האבן המסתובבת.

מה שכבש אותנו?

ישנן מספר סיבות עיקריות לכך ש"וונסדיי" תפסה את ליבנו:

  • המושג קומדיה אפלה: לא כל יום רואים דם וכדורי אנשיטש באותו משפט עם הומור דק ואירוני.
  • הדמויות: קשת של דמויות לא שגרתיות ששורפות את המסך: מהאמא הפיינת ועד האח המוזר.
  • המרדף אחרי זהות: וונסדיי, בהתאם לסטנדרטים הקדומים של משפחת אדמס, מחפשת את זהותה בעולם המודרני.

תגידו, מה רע במילוי חובות על חשבון חיים אישיים?

נראה ש"ווינדיי" מביאה עימה זיקה משעשעת בין מה שנראה על פני השטח (תיכון, חפירות, דמעות) לבין מה שנמצא מתחת לברווז (אולי פה זה קצת התא בכנפיים, אבל את התמונה אתם מבינים). כולנו מכירים את פרדוקס הפופולריות: ככל שאתה לוחם למען הקול שלך, ככה הסיכויים שלך להיכנס למעגלים של החברה עולים. ומי לא רוצה להרגיש שהוא חלק מקבוצה, גם כשיש לו תחביבים כאלה ואחרים שיכולים להיחשב ל"מחוץ לנורמה"?

שאלות שמטרידות אותנו

הנה מספר שאלות שכנראה עולות לכם בראש:

  • מה קורה כשוונסדיי נפגשת עם באמת אנשים? התשובה היא, ממש באירוניה חגיגית – אתם לא רוצים לדעת.
  • האם המשפחה באמת כל כך מקולקלת? ומה, אתם רוצים שאשנה את הדעה שלכם עליהם עכשיו?
  • אפשר לקנות אופי מפחיד? תלוי באיזה מחיר. אולי זה חשוב יותר מאשר איכות החיים.

האם אנחנו מדברים על קסם או דאווין?

נכון, דברו כמה שאתם רוצים על קסם אבל פה כנראה שהאימרה המעצבנת של "לא כולם יכולים להיות מסודרים" נכונה מתמיד. לאור זה, הסדרה מספקת קונפליקטים פנימיים בין השאיפות לבין הפלנטות הקודרות שסובבות אותנו. וונסדיי מתמודדת עם עולם שמתנגד אליה, אבל היא לא מתכוונת לוותר על העצמאות שלה, לא משנה כמה דם התפזר – מה שמוביל אותנו לשאלה:

איך תצליח וונסדיי לצאת מהדפוס הזה?

באופן פרדוקסלי, ההתמחות בפייט על אויביה היא כמעט כמו פרס, ספקטרום של הצלחות שמהן היא סוחבת מוטיבציה לבחירה עצמאית. שלה, לא שלה, רע או טוב – כל זה מתבל בילויים קיץ ומסתורין. זה יותר כמו לגלות את דרכם של דורסי צללים בעידן המודרני. מעניק לנו פתח להרהרת מה שדורש אותנו בחיים.

האם "וונסדיי" היא סדרת האימה הטובה ביותר של העשור?

בואו נודה בזה – חוץ מהשמות הגדולים שגם כאן עם נגזרות לא ברורות בעלילה, יש משהו במקלחת המוזרה הזאת שמושך אותנו להישאר. היא לא סתם מכה בראשלצ – היא צורבת, מתנפצת כשהמין הכי אפל של הומור פוגש את המנטליות של הנעורים. כדי שלא תרגישו שאני סוטה מהנושא, אז האתר הבא מספק המלצה חסרת רחמים – אבל полного сил.

מה יש לנו לצפות?

לא. לא בונת מגבונים פשוט… נתחיל בהכנות ברצינות, ובואו נצפה שהעונה הראשונה לא תעצור לנו את הנשימה. מה עדיין יכול לקרות כשחלקנו קורים כל חמש דקות?

זמן לאמירה אחרונה

"וונסדיי" היא לא רק סדרה, היא חווית צפייה הומוריסטית ומעוררת השראה באיזשהו מקום מרגש. היא מסמלת את הפרדוקסים של בני נוער, את הלחצים החברתיים ובעיקר את הכשרון לחיות בין השקפת עולם לבין חופש של דמיון.

אז אם אתם עדיין מתלבטים, אני לא מבין איך זה יתכן. שיואן עידו חלה מה ודימה ילדים בליל קיץ! מה שהופך אותנו למורדים בחוויותיך אם רק נותן לנו את היכולת לחזור למקום שבו הכל אפשרי – כן, גם נכות מוחלטת לפעמים!

אז הצטמצמתם ? מלאו את

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button