אינטרנט

מהו קידום ויראלי בפייסבוק ואיך עושים אותו

פייסבוק היא אחת הרשתות החזקות והמשפיעות ביותר בתחום הפרסום בארץ ובעולם. אנשים רבים משתמשים ברשת החברתית הזאת כדי לשמור על קשר אחד עם השני, לשתף תמונות מאירועים ופוסטים שונים הכוללים הגיגים, מחשבות על החיים או תיאורי מקרים מרגשים או מצחיקים. הפוסט יכול להפוך לויראלי אם הוא זוכה למספר גבוה של שיתופים, תגובות וסימוני "Like".  בדרך כלל מדובר בפוסט המפרסם ידיעה מרגשת או שערורייתית, אך ישנם גם פוסטים פרסומיים סמויים שמגיעים למספר שיתופים גבוה ובדרך זו נוצר קידום ויראלי. הקידום הויראלי מאפשר לבעל העסק או החברה להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים.

מה הופך את הפוסט לויראלי

אם אתם משווקים מוצר מסוים ומעוניינים לפרסם פוסט שיווקי כדי לקבל כמה שיותר שיתופים ולהגיע לכמה שיותר אנשים, הפוסט צריך לכלול כמה מאפיינים על מנת שידבר אל הגולשים ויגרום להם לשתף אותו. ראשית, הפוסט שלכם צריך ליצור עניין אצל הגולש. תוכלו להביא סיפור מרגש או מקרה של לקוח שהיה מרוצה במיוחד מהמוצר שלכם. ככל שהפוסט יהיה ייחודי יותר ובלתי שגרתי, כן הוא ייקרא על ידי מספר גולשים רב יותר. שנית, כדי פוסט ויראלי הוא פוסט מעניין שכתוב בזמן הנכון. תוכלו להתעדכן בחדשות לגבי מצב העניינים בארץ ולקשר את הפוסט שלכם למציאות הישראלית. שלישית, קידומו של הפוסט תלוי גם בתמיכה של אנשים שיש להם השפעה גדולה ברשתות החברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט.קידום ממומן בפייסבוק

איך מקדמים פוסט ויראלי

אם אתם רוצים לקדם את הפוסט שלכם ולהשיג קידום ויראלי בפייסבוק, כדאי שתשימו לב לדגשים הבאים:

  • חישבו על המסר – כשאתם מפרסמים פוסט במטרה לקדם את המוצר שלכם, חישבו על המסר שיעביר פוסט זה. על פי רוב, אנשים מתעניינים במוצרים שישפרו את איכות חייהם ויגרמו להם להרגיש טוב יותר. חישבו כיצד תורם המוצר שלכם לחברה בדרך הטובה ביותר וציינו את היתרונות בפוסט.
  • תמיכה מבעלי השפעה – כאמור, קידומו של הפוסט שלכם והבאתו למצב של פוסט ויראלי תלוי בבעלי ההשפעה הרבה בפייסבוק. משום כך, פנו לבעלי ההשפעה האלה, הציגו את המוצר שלכם על מנת לשכנע אותם בסיבה שבזכותה כדאי להם לתמוך בכם.
  • הישארו עם היד על הדופק – חשוב להיות פעילים בפייסבוק בכל עת, כי אם אתם לא שם – אתם פשוט לא קיימים. הגדילו את מספר החברים שלכם בפייסבוק והשתמשו בפלטפורמות שונות המסונכרנות עם פייסבוק. כך תוכלו להגדיל את החשיפה של חברי הפייסבוק למוצר.
  • שימו לב לנגישות של הפוסט/מודעה שלכם – קל לטעות שאין צורך להנגיש פוסטים בפייסבוק, אך הדבר שגוי מהיסוד. כניסתו של חוק הנגישות חושף את מרבית בעלי האתרים והמפרסמים לתביעות של עד 50 אלף שקלים, ללא הוכחת נזק (!!!), יש לשים לב שהצבעים בפרסום הינם בניגודיות מסוימת, במידה ומפרסמים וידאו יש לצרף כתוביות, יש להקפיד על סימני פיסוק וכתיבה ברורה.

 

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button