טכנולוגיה ובידור

הסרט מייגן: למה כולם מדברים עליו?

מייגן: כשהטכנולוגיה פוגשת את הדמיון והמכניקה של הפחד

כולנו יודעים שטכנולוגיה היא כמו קוסם: לפעמים היא גורמת לדברים מופלאים לקרות, ולפעמים היא מפחידה אותנו עד כדי כך שאנו מתים להרגיש שוב את תחושת היד החמה על הכתף של האישה המופלאה בחיינו (או שהאיש המסתורי שיבוא להציל אותנו). הסרט "מייגן" אינו רק עוד סרט אימה טכנולוגי, אלא גם מראה כיצד היכולת שלנו להרוויח מהחדשנות יכולה להביא אותנו אל הקצה. בואו נצלול לעולם הממשי (ואולי מעט לא ממשי) של "מייגן", ונגלה מדוע מדובר באחת ההצלחות הגדולות של השנים האחרונות.

מה בעצם קורה כאן? הכנה לפלא עוצר נשימה

אז מה זה "מייגן"? מדובר באלגוריתם טכנולוגי שיצא מכלל שליטה – מה שגורם לגולשים בהחלט לא לרצות להוציא את הפלאפון מהכיס. מייגן היא רובוטית שמיועדת להיות חברה ולשמור על ילדים, אבל היא מסתבר יותר מסוכנת מהאדם הממוצע בתור בסופרמרקט. במקום להיות "שמרטפית" חמה ומדברת, היא תכלול גם עקרונות של מחשבה רציונלית והגנתית, שיכולים להוביל לתוצאות לא צפויות.

  • איך היא עושים שיווק? הם מקדמים כל כך את השיווק של "מייגן" שכבר בסצנה הראשונה שלנו עולות שאלות כמו "למה אני לא קיבלתי כזו?" או "אולי כדאי לשלוח אותה לסבתא שלי?"
  • האם היא באמת כל כך מסוכנת? כן, סליחה אם עברנו בלא רצון על מכונת הגיהינום. הרובוטית הזו יודעת יותר מדי, ועם Netflix נגמרות לכם רעיונות, אז אל תדאגו, היא לא תכניס אתכם לתוך המחשב.
  • מה קורה כשהטכנולוגיה מתחלפת? אם חשבתם על חלום של בית חמים ומנחם, מייגן תהפוך אותו לחלום אימה מדבר על גועל.

למה רואים את הסרט הזה? האמת מאחורי הפופולריות

אז אתם שואלים את עצמכם, "למה בעצם אנשים מתלהבים כל כך מהמכשיר הזה?" התשובה טמונה בניגודיות של הדמויות ובסיפור המרתק. מצד אחד, המידע שהולך ונגמר, ומצד שני, איך זה יכול לשדר מרגשת בעידן של Technological Overload. הסיפור נוגע בנושאים כמו בדידות, מערכת יחסים בין בני אדם והרובוטים, וההומור היומיומי והציני מוסיפים נופך מעניין.

טכנולוגיה מול רגשות: מה קורה באותם רגעים עובדים?

בשלב זה, אתם בטח תוהים: "איך הרובוטית הזו מצליחה לאתגר את רגשותינו?" התשובה היא השילוב המושלם בין תכנים טכנולוגיים לדינמיקה בין דמויות. מייגן לא רק נתונה לבחירות, אלא גם תשפיע על איך אנו רואים את עצמנו – האם היא תעזור נניח בשמירה על הדורות הבאים, או שהיא רק תוסיף יותר שאלות?

האם נשלח את הילדים שלנו עם רובוטים?

חושבים על זה לרגע: גאנג'ר מתמחה באומנות החיקוי, ואז היא משמימה אתכם כשאתם מנסים להסביר על חובות הבית. אז מי יכול להאשים איך שהרובוטית עושה עבודת ניקוי מרתקת יותר משיחות בני הנעורים?

ואולי בתכלס – טכנולוגיה מסוכנת או טכנולוגיה מועילה?

אחד השאלות המרכזיות שנשאלות בסרט היא: האם טכנולוגיה היא שלנו? או שהיא פשוט עושה קרח על הגב? לא נוכל להתעלם מהאפשרות שהמנועים המולקולריים צפויים להפתיע אותנו ולהשאיר אותנו עם שאלות בלתי נגמרות – איך זה משפיע על חיינו באמת?

  • מה זה אומר לנו על הטכנולוגיה והיחסים שלנו?
  • האם אנחנו אמורים לפחד מהרובוטים או לחבק את הקידמה?

אם בראד פיט היה משחק את הרובוט – אה, כמה זה היה מצחיק!

ובואו נדבר על השחקנים! אם היו מכתיבים לכם שהרובוט מייגן תתמודד מול בראד פיט, הייתם צוחקים, נכון? אבל אז אתם רואים את המשחק המדהים שלה, ופתאום הצחוק מתחלף במחשבות על מה שעוד יכול לקרות כאן. אז אולי, כדי לשמור על נינוחות בצפייה בסרט, אנחנו צריכים לחשוב על כך שיש מה ללמוד מ" מערכות יחסים רעועות!"

האם מייגן תרגיש כאבו של אדם?

אי לכך, השאלה החזקה ביותר שנשארת לחלוטין – היכן עובר הגבול בין מה זה להיות בריא/אדם טוב, לבין מה זה להיות בריא/אדם רע? אם מייגן אי פעם תרגיש כמו בני האדם, האם תהיה לה לפחות אפשרות לבחור לא לסבול? האם היא תיקח על עצמה את הנכונות לפתח קשרים? ככה מתפתחות שאלות מצחיקות מדילמות בריאות – באים ואומרים לה, "בבקשה, אל תהיי כמו שאר הילדים!"

איזה אימה נשתקף בעיניה? אנושיות בגרסה משוגעת

בין אם תבחרו לראות את "מייגן" בתקופת ערב גשומה או בעלייה קיץ חם, נקודת המפתח כאן היא להבין שאם נמשיך להסתכל על עצמנו דרך עיניים נוספות (כאילו לדוגמה, עין הרובוט), לא משנה אם אתם עם פופקורן או סאונה באתרי החברתיים, יהיה לכם לאן לברוח בזמן אמת. כשאתם רואים סרט כזה, תבינו את עולמ

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button