טכנולוגיה ובידור

בן אפלק באטמן: כיצד שינה את עולם הגיבורים?

בן אפלק ובאטמן: האם הוא באמת המושיע של הגיבורים האפלים?

שנת 2013 היתה שנה שהחלה את עידן הגיבורים האפלים בקולנוע, ומה שכולם חיכו לו היה התפקיד של בן אפלק כבאטמן. אחרי שנים של חיפוש אחר השחקן המושלם שיביא את הדמות הזו מחדש למסך, נראה היה שכשהוא עלה עם התחפושת, כולם התעקשו על כניסתו בצורה קצת יותר ברורה ומדויקת. אז מה הקטע? האם בן אפלק באמת הצליח להחזיר את באטמן לגדולתו או שזו בסך הכל אגדה אורבנית?

מה קרה כשהמלך פגש את הנסיכה?

וכל אחד בטח שאל, "מתי בעצם התחיל הסיפור של באטמן?" טוב, נכון הוא בן אפלק, שחקן מוכשר שמוביל אותנו אל תחתית היקום הקולנועי (DC). באטמן לא שייך רק לגות'הם, הוא מסמל את הרוח האנושית שמנסה להילחם בדברים החשוכים ביותר בתוכו ובחוץ. כן, יש סיכוי שברקע לך כועסים על אלפונסו (כפי שהחברים קוראים לו דווקא), אבל מה עם המסך? האם בן הצליח להאיר לנו את הדרך?

5 סצנות שיגרמו לך להרגיש כמו נער מתבגר (בשנות ה-90)

  • מרדף הרכבים: כאשר באטמן, מסתכל בלבן של עיניו הפנימיות, רודף אחרי אויביו במכונית השחורה שלו.
  • קרב עם סופרמן: כי מה אם אתה מאמן את הדמויות האדירות? ולא פחות מ/Friends/ משווים את בן אפלק לסופרמן, במאבק המובן הזה.
  • הומור עצמי: כן, יש כאן רמיזות לשירים מטופשים, מגניבים, שעליהם אתה מתמכר!
  • הפנים שמאחורי המסכה: למרות שהוא רוב הזמן מסתתר בצל, אפשר להפוך גם את הצדדים שלהם לצרכנים מאזינים לכל הסיבובים והשיגעונות של באטמן.
  • חיים כפולים: בן אפלק בורא להפתיע אותנו כל הזמן בהיכנסויותיו המטרידות והמעוררות.

האם יש חיים אחרי "ליגת הצדק"?

ואחלה של שאלה למחשבה. עולם גיבורי העל הוא כמו גן משחקים מלא במגלשות, מתקני חץ וקשת ומקומות סודיים שמהם אין שום סיכוי לצאת. אם נראה שהגיבור האפל יכול להתאים לסוגיות האולטימטיביות, ברור שנרצה לראות יותר!

תשובות לשאלות נפוצות:

  • האם באטמן אצל בן אפלק הוא גיבור על אמיתי?
    למעשה, השאלות לגבי צדקת דרכון של הגיבורים, של בן אפלק, מחדדות את מסר הכידון הפנימי. הוא לא חושב שהוא בסדר, האם אתם קולטים את זה?
  • איך הוא נלחם בזה?
    בקטע ה’המזוג’ דיינו, הוא זורק ברווז צהוב על השולחן, כולם ימותו מצחוק!
  • מה קורה בהמשך?
    תחזיקו את הכסאות, כי יש ג’וקר בגבעות – וחיבורים רומנטיים להוביל אותנו כמו באיזה סרט צרפתי.

האם באמת מעניינים אותנו העניינים האישיים שלו?

תשאלו כל ילד בן חמש, הוא יגיד לכם: "גיבור העל של אבא הוא בעיות פוליטיות!" אז נכון, עולם הגיבורים נתפס כרציני, אבל מתחת לשכבת הגיבורים מסתתרת התשובה האמיתית – כן, יש חיים אחרי המסכות!

ההיבטים של רומנטיקה בחיים של באטמן

  • סופיה ונדללוס: האישית שמחזיקה את המשקל של התעסוקות הלא נגמרות של באטמן.
  • החיים הסודיים: האם זה מצליח להיכנס? פשוט תקללו את עצמכם כשכבר מתחילים עם הסרטים הגרועים.

בסופו של דבר, בן אפלק חי את הנירוונה של באטמן, לא על המסך אלא בחיים האמיתיים. כי באמת, מי לא רצה פעם להיות בתפקיד? כשהייתי ילדה, לא היה בתים כמו בסרטים, אבל אני לא מוותרת!

אז מה הסיפור הסופי?

האמריקאים באו עם קדימון אחד, בגידה אחת צבעונית, והכל התהפך למראות מצחיקים ברוחם. באטמן בן אפלק לא המושיע המושלם, אך הוא לא לגמרי נפל. העולם בו נלחמים הוא למעלה, וגם כאן על בד הקולנוע עומד בחור גבוה עם מעט חיבה לפיצה וכשאז אתה יודע שהוא בא. ואם בן אפלק יכול לחזור כגיבור על, מי יודע? אולי גם אני אוכל ללבוש את הפיג'מה על לסופר.

כפי שראינו, אם קיבלת את כל התשובות לסוגיות הגיבור האפל – זה הפייק ניוז של כל עידן היקום ההוליוודי. אז בפעם הבאה שתציץ לסרטו, קח את הזמן, וסבב כמו השד! शायद תמצא את באטמן האמיתי, זה שעוד לא הממציא לנו את השיטה המוצלחת ביותר כדי לתקן את כל הבעיות הגלובליות.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button