טכנולוגיה ובידור

אמסטרדם סרט ביקורת: מה באמת חושבים עליו?

אמסטרדם: ביקורת על סרט שלוקח אתכם למסע שלא תשכחו

האם ידעתם שסרט שמתחיל בחלום של דמות יכול להוביל אתכם למסע לא צפוי בניחוח של שוקולד, קפה ואלכוהול? "אמסטרדם" הוא לא רק סרט – הוא חגיגה של חוויות, תעלומות, וצחוק. עם צוות שחקנים מהשורה הראשונה, מי לא היה רוצה לצלול לתוך העולם הזה? אז בתוך כל הכאוס הזה – מה באמת קורה באמסטרדם?

על מה הסרט מדבר? כמה ספוילרים? לא יותר מדי!

אז מה בעצם קורה שם? **"אמסטרדם"** מכניס אותנו לעולם של חברים שמייצרים תוכנית מהפכנית כדי לחשוף תככים פוליטיים חמורים. ספיישל! תחשבו על זה כעלבילוי בגינה הציבורית עם חברים, רק שהגינה היא אמסטרדם, והחברים הם לא פחות מאשר כריס רוק, מרגו רובי ודיוויד אוילאו. אחד מהם מציע ללכת על חוקי המשחק ולא להצמד למוסדות; השני מתלבט בין קפה לליקר; השלישי? הוא בכלל לא יודע איפה הוא נמצא. שמישהו ימצא לו גוגל!

רגעים לוחצים – הומור וטוויסטים בלתי צפויים

לדעתי, הניצוץ של הסרט הוא השילוב התרשים בין מתח לבין הומור. הרי הרי מי לא אוהב קומדיה יחד עם מתח? יש רגעים שפשוט צחקתי בקול רם בעוד שאני אומר לעצמי, "האם זה באמת קורה?" לדוגמה:

  • יש סצנה שבה כריס רוק מנסה לגלות את האמת, ובדרך הוא יפגוש אנשים שמזכירים את הסבתא שלו – וברור לכולנו שבסוף הוא יגלה סוד משפחתי מעניין.
  • עם כל הבלגן, יש רגעים שבהם מרגו רובי מופיעה בצורה כזו שלא תרצו להסיר מהמסך, אך מפליא לראות איך היא מצליחה להיות גיבורה גם ברגעים השחורים ביותר.
  • ואם כבר מדברים על רגעים – בסצנה אחת, גיבורי הסרט נמצאים כולם בארוחת ערב כשהאמת מתחילה להתגלות, וכולם מגיבים כמו רעשן על חוט – פשוט לא מפסיקים לדבר.

למי הסרט הזה מתאים?

אם אתם אוהבים סרטים שבהם יש יותר מדי עלילה מבלי שהדמויות יפלו לשעמום של שעות ארוכות – זה הסרט עבורכם! הוא הצליח לדחוס את כל השילובים הטובים לדו-קרב של סצנותיוניות:

  • חוקרי תעלומות
  • קומדיה לא מתנצלת
  • רומנטיקה לא מוסרית (מי לא רוצה לשבור את הכללים?)

שאלות ותשובות – כי למה לא?

שאלה: האם הסרט מבוסס על סיפור אמיתי?

תשובה: ולא בדיוק. יש שם אלמנטים כאלו ואחרים שהם השראה, אבל החוויה בהחלט כולה על המסך!

שאלה: למי היית ממליץ לראות את הסרט?

תשובה: לכל מי שמעריך קומדיות מסקרנות עם תוספת של פעולה!

שאלה: מה המסר הכללי של הסרט?

תשובה: שלא משנה היכן נהיה, החברות והאמת הם מעל הכל. גם אם זה קורה באמסטרדם!

הצלחה או כישלון?

וגם אם הסרט איפשהו גולש בשורות המסר – אני חושב שאפשר לסכם שהוא פשוט חוויה. בעיניי, זהו סרט שכיף לראות בקולנוע, עם פופקורן ביד ושותפים לצחוק לידכם. אני מודה שלא היה חסר רגעים מרגשים ומתקדמים, אבל זה גרם לי לספור שניות מתוחות באי נוחות.

ביקורת סופית – שוב, לא לספיילר!

גם אם אתם לא מתכוונים לעבור דרך אולמות הסינמטק – היה שווה לצלול לתוך אמסטרדם. הכתיבה, המוזיקה, וכל הנגיעות באווירה המקומית – הכל מתמזג באופן שיגרום לאורח החיים שלכם להיראות פחות מעניין. אני מחכה כבר למסיבת עיתונאים באמסטרדם הבאה! לדעתי, זה הסרט שיעלה לכם על השפתיים, פשוט כיף לשתף.

אז אם לא ראיתם, אתם בהחלט צריכים להוסיף אותו לרשימת הצפייה שלכם! שימו לב לטוויסטים, צחוקים, סודות ועל הדרך – אל תשכחו לקחת איתכם קצת שוקולד!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button