טכנולוגיה ובידור

גולדה סרט ביקורת: האם זה הסרט שממתין לכם?

גולדה: הסרט שיגרום לכם לצחוק, לחשוב ולרצות עוד!

אז הנה אנחנו כאן, בעידן שבו סרטים ביוגרפיים הפכו להיות טרנד לוהט וכולנו מחפשים את הקטעים הכי מעניינים, מצחיקים ועצובים בחיי אזרחי העולם. סרטי ביוגרפיה על פוליטיקאים? נו, זה כמו למצוא מכונית קלאסית בשוק של מכוניות צעצוע – מעניין, אם רק תדע היכן לחפש. והנה, גולדה מאיר, דמות מקסימה, צבעונית ומעוררת השראה, מקבלת את הכבוד. הסרט “גולדה” שהתחדש ממש לאחרונה הוא בדיוק מה שאנחנו צריכים – קומדיה, דרמה, ובאופן כללי, חוויה שלא תשכחו. אז מה יש בסרט הזה ואיך הוא מצליח לשלב את כל המרכיבים האלה? בואו נ dive right in!

על מה הסרט מדבר?

כשההיסטוריה פוגשת את הקולנוע, התוצאה היא לרוב תערובת מרהיבה. “גולדה” מציין את המסע המרתק של גולדה מאיר – האישה שהחלה את דרכה כאם משפחה בישראל, והפכה לאחת מהדמויות המשפיעות ביותר בישראל ובעולם. הסרט אינו מתמקד רק בהצלחות שלה, אלא גם באתגרים ובעיות שהיא התמודדה איתן בשנים הקשות של מלחמת יום כיפור.

כיצד גולדה מתמודדת עם האתגרים?

לגולדה הייתה יכולת נדירה: היא ידעה לשלב בין תככים פוליטיים לבין חיי היום-יום. התסריט טווה סיפור מרתק של איך היא התמודדה עם לחצים והאיומים ששאבו ממנה אנרגיה. בכמה סצינות, שבהן היא פוגשת במפקדי צבא ובשרים נלהבים, מתפרצותים באווירה קומית ומשעשעת שמזכירה לנו שכולנו בני אדם בסופו של יום.

מה עשה לסרט הזה הצלחה?

  • כתיבה מצוינת: התסריט זכה לשבחים על כך שהוא מצליח לתפוס את רוח הזמן של גולדה, ועדיין להנחיל פאנצ'ים הומוריסטיים.
  • שחקנים מוכשרים: השחקנית המגלמת את גולדה עושה עבודה מדהימה – הליך שינוי משמעותי שסוחף אותנו אל תוך חייה. מההבעות הפנים ועד לתנועות הגוף, רואים שהיא עבדה קשה על התפקיד.
  • צליל ואווירה: המוזיקה בסרט מוסיפה לתחושת ההתרגשות והדרמה. שימו לב לצלילים שיצרו את התחושה המתאימה לכל סצנה – מכורח עדינות ועד לעוצמה!
  • Visuals מהממים: העיצוב המרהיב משחזר את התקופה בצורה מופתית – תלבושות, שיער, אפילו רהיטים – בואו, אתם תרגישו שאתם בשנות ה-70!

מה הסימן ההיכר של הסרט?

כשהקהל עוזב את חדר הקולנוע, מה הוא לוקח איתו? האם זהו מסר עוצמתי לגבי נשים בחברה? האם זהו דיון על כוח ושלטון? או אולי זהו פשוט סיפור של אישה מדהימה שמעשירה אותנו כך או אחרת? אני יאמר לכם, כל התשובות נכונות! הנרטיב של הסרט הוא רב-דמיוני, וזה מה שעושה אותו כל כך מיוחד.

שאלות ותשובות – מה עוד לדעת על גולדה?

  • מה מבדל את “גולדה” מסרטים אחרים על נתניהו/ראש הממשלה?
    “גולדה” מסופר מזווית אישית מאוד, הן מבחינה היסטורית והן מבחינה רגשית, עם תודעה עצמית גבוהה הרבה יותר.
  • האם הסרט מדוייק לעובדות ההיסטוריות?
    אמנם ישנן חירות באומניות, אבל הסרט משתדל לשמור על דיוק היסטורי ככל האפשר.
  • מה היה הרגע הכי מצחיק בסרט?
    אני לא אגלה ספוילרים, אבל יש סצנה שבה גולדה מתמודדת עם תקופת הכוננות שתקע אותנו מצחוק עד דמעות!
  • האם זה סרט לצפייה משפחתית?
    בהחלט! מתאים לכל הגילאים, מגיל 10 ואילך. תתכן שטיפה הבנה פוליטית לא תזיק!
  • מה האורך של הסרט?
    סרט של כ-100 דקות שמרגיש כמו חוויה של חצי שעה בלבד.

מסקנות על “גולדה”

אז תמיד יהיה משהו מרגש על יצירה שמביאה במאי מתקדם לעולם הקולנוע. סרט “גולדה” מזכיר לנו שלפעמים, כשחיים נתקלים באתגרים, הדבר הכי טוב לעשות הוא לחייך ולצחוק, זאת בדיוק הדרך של גולדה! הסרט הזה אין ברירה אלא לראות – הוא ממליץ על עצמו. אז הבאתי לכם סיבה טובה להפסיק לגלול בפייסבוק ולצאת לטיול בקולנוע הקרוב לביתכם. ונתראה שם על כוס קפה אחרי הסרט – עשינו נושאים לשיחה על גלריית חוויות מכך שאפרופו, כל אחד יכול לשלב בין גומלין מנכ"ל לחיים פרטיים

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button