עסקים ופיננסים

גלה איפה החיסכון לכל ילד שלי ותחסוך כספים

איפה החיסכון לכל ילד שלי?

אוקיי, בואו נדבר על הנושא שמטריד הרבה הורים, ובכן, כמעט כמו השאלה "איפה הסשימי שלי?" – אני מתכוון לחיסכון לכל ילד. כן, אני שומע אתכם מאחורי המסך, שואלים את עצמכם: "מה זה בכלל?" ובכן, אם אתם הורים, קרוב לוודאי שכבר נתקלתם בנושא הזה, אבל אל תדאגו – אני כאן להסביר, ולבדר, בזמן שאני עושה את זה!

מה זה חיסכון לכל ילד?

חיסכון לכל ילד הוא יוזמה ממשלתית בישראל שנועדה לעזור להורים לשמור על עתיד כלכלי טוב יותר עבור ילדיהם. המדינה מציעה לחסוך סכום כסף שכל ילד מקבל עם הגיעו לגיל מסוים – כל מה שיש לעשות זה לבחור לאן לשים את הכסף הזה, ואם אתם הורים (וכנראה שאתם לא חייזרים), אתם יודעים כמה זה חשוב לעתיד כלכלי של הילדים שלכם.

אז כמה כסף מדובר?

הסכום המוצע לילד הוא בערך 50 ש"ח בחודש. מה זה 50 ש"ח? אולי לא הרבה, אבל זה בהחלט יכול להיעשות סכום לא רע אם הולכים על זה 18 שנים קדימה! תחשבו על זה כמו על מיכל של סודה – אם תשקלו לשמור אותו היטב, בסוף תגלו שיש לכם אוצר.

איך מתחילים לחסוך?

אז עכשיו שאתם יודעים מה זה, בואו נדבר על איך אתם יכולים להתחיל לחסוך. לא שלא ידענו לקחת את זה צעד אחר צעד!

  • פתיחת חשבון חיסכון: אם עדיין לא פתחתם, עכשיו זה הזמן – בחרו בנק, והשוו את התנאים!
  • בידול השקעות: אל תלכו על דבר אחד! באתרי השקעות יש כמות אדירה של אפשרויות להשקיע בכסף שלכם.
  • היו עיקביים: כן, זה אומר לחשוב על הילד שלכם, לא על המסך שלכם!

למה זה כל כך חשוב?

אז בואו נדבר על העתיד – אתם לא רוצים שהילדים שלכם יתחילו את חייהם עם חובות ולא עם נכסים, נכון? כל שקל שתשמרו יכול לסייע להם לרכוש דירה, עוד דירה, ובסופו של דבר לשפר את מצבם הכלכלי.

האם החיסכון הזה באמת שווה משהו?

בואו נגיד ככה: אם לא תתחילו לחסוך, זה יהיה שווה בדיוק 0 ש"ח. אבל אם אתם תוקעים סכום רציני מדי חודש, הדברים עשויים להיראות הרבה יותר טובים בסופו של דבר!

שאלות ותשובות

מה קורה אם לא חוסכים?

אם לא תחסכו, ילדכם עלול לגלות את כישורי הרגולציה במקום כישורי ההשקעה!

האם יש מס על החיסכון הזה?

ברוב המקרים, לא – המדינה עשתה את זה קליל כדי לדרבן אתכם לחסוך!

איך אני יודע אם אני חוסך מספיק?

עשו ניסוי פשוט: דמיינו את ילדכם בן 18 עם תיק מלא בכסף פנסיוני או רכב! אם זה לא ממלא אתכם גאווה, כנראה שאתם צריכים לחפש פתרונות נוספים.

תובנות נוספות

חשוב לזכור שאתם לא הולכים בזה לבד. יש המון משאבים באינטרנט, קבוצות פייסבוק וגם יועצים פיננסיים שמתמחים בתחום הזה. תוכלו לבקש מהם ייעוץ, ואולי אפילו למצוא תמיכה בקהילה של ההורים.

לסיכום

חיסכון לכל ילד שלכם הוא לא רק נושא חשוב, אלא גם הזדמנות להעניק להם עתיד יותר טוב. אז אל תחכו עם זה! תחליטו עכשיו להתחיל לחסוך, ותראו איך הריבית עושה את העבודה שלה. זאת מתנה שיכולה לשנות את כל החיים, ותזכרו – כל סנט נחשב!

אילו הורים רוצים רק לספר שהילדים שלהם לא צריכים לדאוג מלדים כלכליים, אז זו הדרך להתחיל. תעשו את זה, תיהנו מהדרך, ובסופו של דבר ילדים שלכם יגידו לכם תודה (ואולי גם יזמינו אתכם לארוחה צנועה, עם סושי כמובן!).

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button