איך להצליח בעסקים בזמן קצר?
רבים מחפשים את הנוסחה המנצחת להצלחה בזמן קצר. על מנת להצליח מוכנים יזמים רבים להשקיע את מיטב זמנם ומרצם לזיהוי צרכים חברתיים שטרם קיבלו מענה, הגדרה ועיצוב של מענה הולם לצרכים והחדרת המוצר לשוק. הצלחה הופכת מטרה ראויה ורבים מחפשים את הדרך להפכה לשיטה.
הצלחה הינה פונקציה של לא מעט גורמים. ידוע לרבים כי ההצלחה אינה נבנית ביום אחד אלא נרכשת ומתעצבת על פני שנים רבות, תוך ניסוי וטעייה, מוטיבציה לא מבוטלת והתנסות בחוויות שונות. מאידך, ישנם המצליחים בתוך זמן קצר. האם ניתן לפענח את סוד ההצלחה בזמן הקצר? על מנת לגלות את סודות ההצלחה של היזמים המשמעותיים בישראל ובכלל חשוב לרדת לעומק דפוסי הפעולה של יזמים אלו. על מנת להצליח בטווח הקצר יש צורך לשנות את כל התפיסות המקובלות בהן מחזיקים רוב בני האדם ולבדוק אופציות חדשות ורלוונטיות יותר לחברה.
ייחודיותה של הצלחה שיווקית לטווח הקצר
הצלחה שיווקית בטווח הקצר היא הפוכה casino בדיוק מהצלחה לטווח הארוך, המבוססת על שורשים ועל היכרות מעמיקה עם קהל היעד והתחום בו החברה עוסקת. כשם שהצלחה לטווח הארוך עוסקת ביצירת נאמנות לקוח, מערכות יחסים עם קהל היעד והעמקת המיתוג הרי שהצלחה שיווקית של סטארטאפ בטווח הקצר שונה מהותית בהגדרותיה ודרישותיה. הצלחה שיווקית בטווח הקצר מצריכה חשיבה הפוכה בדיוק: חשיבה לטווח הקצר והצבת המטרות במרחק סביר להגעה.
אין מדובר בשתי גישות הסותרות אחת את השנייה, נהפוך הוא. יזמים רבים כמו גיא גלבויז ואחרים משלבים מזה שנים בין שתי הגישות כאשר התבונה באה לידי ביטוי באבחנה בין שני המצבים. באופן זה יכול היזם לעבור מצורת תכנון אחת לאחרת ולחזור לראשונה בהתאם לצורך. על מנת להצליח בעסק לטווח הקצר, חשוב להפוך את המטרות אליהן הארגון חותר למטרות קטנות יותר וקלות יותר להשגה. כמו כן, יש להציב מטרות ראויות בטווחי זמן קצרים ובפערים קטנים האחד מהשני.
לסיכום, ניתן לומר כי הצלחה בטווח הקצר אינה בלתי אפשרית, אולם מצריכה שינוי חשיבה משמעותי בטווח ואימוץ התבוננות ייחודית על טווח הזמן המוקצב לצורך השגת המטרה.