איך הטכנולוגיה מסייעת לגיוס משאבים?
לגייס כספים ומשאבים, זה לא דבר קל. כי הרי אף אחד מאיתנו בין אם מדובר באדם פרטי או בבעלים של ארגון גדול או תאגיד, אינו ממהר להעביר כסף לאחר, כמו גם להקצות לאנשים זרים, כוח עבודה או ממשאבים. מי שעוסק בגיוס תרומות, בגיוס כספים, יצירת שיתופי פעולה, קידום מטרות וחיפוש אחר משאבים – יודע כי העבודה קשוחה וקשה.
ובכל זאת, כדי להקל על תהליכים כאלה ואחרים, ישנם כלים טכנולוגיים שהפכו ליד ימינם של אנשים שעוסקים בגיסו הון וכספים. אז איזה טכנולוגיה מסייעת לגיוס משאבים? הנה כמה דוגמאות:
מאגרים אינטרנטיים
מאגרים אינטרנטיים בהם מידע על פילנתרופיים, יזמים, משקיעים וחברות גדולות – יכולים לתרום רבות לתהליך העבודה. המאגרים מאפשרים מיקוד יעיל במטרות נכונות, תוך קבלת מידע מדויק יותר אודות תורמים פוטנציאליים. לחברות שעוסקות בגיוס משאבים, כמו חברת אטלס, יש מאגר של קרנות פילנתרופיות, בזמן שאת כל הפרטים על הקרנות, אפשר לקבל בקלות ודרך האינטרנט. בכך העבודה הופכת ממוקדת ונכונה יותר.
שימוש בפלטפורמת הדסטארט
בעשור האחרון רבים נחשפים אל פלטפורמה בשם 'הדסטארט'. הדסטארט הוא אתר אינטרנט המקנה מימון מיזמים, פרוייקטים ושאר יוזמות. באמצעות האתר, רבים יכולים לממן ולגייס משאבים עבור מגוון מיזמים בתחום האומנות, החינוך, החברה, הטכנולוגיה, הספרות, וכדומה. באמצעות מתן תמורה ראויה למממנים, אפשר להגיע אל המטרה.
שליחת ניוזלטרים ברשימת תפוצה
מאז כניסת רשת האינטרנט לחיינו, רבים המסרים המועברים על ידי המייל. בזמן ששליחת מיילים לרשימות תפוצה מסודרות, תעלה את הסיכוי לקבל מענה. באמצעות שימוש בשיטת 'המספרים הגדולים' שדוגלת בהפצה רחבה של אלמנטים, ניתן להגדיל את הסיכויים שתזכו למענה, ולו דרך שליחת מיילים לעשרות ומאות גורמים.
רשתות חברתיות
כולנו כבר מודעים לכוח של הרשתות החברתיות בעוד שברשת (מאז כניסתה לחיינו) פורסמו מיליוני יוזמות, מטרות, בקשות ותכנים. באמצעות רשתות כמו יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וכדומה, אפשר להשיג מטרות בצורה נרחבת ומהירה יותר.
עיתונים ומגזינים און ליין
אם בעבר כדי לקדם מטרה, היה צורך לפנות אל עיתונאים כדי לקבל חשיפה. הרי שכיום באמצעות מגוון מגזינים און ליין, פורומים ואתרי חדשות – אפשר לפרסם במהירות מסרים, כמו גם לפנות אל עיתונאים, באמצעות 'צור הקשר' שבמגזין המקוון. נוסף לכך, תגובות על כתבות, אייטמים ופרסומים – תאפשר פרסום מטרות שברצונכם לממן.
שליחת SMS
שליחת SMS באמצעות מערכות כמו CRM המקנות רשימות תפוצה של תורמים פוטנציאליים, אפשר לנהל את מהלכי הגיוס בצורה יעילה יותר. זה נכון, עומס מסרים טכנולוגיים גורמת להתעלמות של קהל היעד, מבקשות למימון כאלה ואחרות. עם זאת, במידה ותתנסחו נכון, ותהיו מכווני מטרה – הדרך לקבל את המימון תהיה קלה ואפקטיבית יותר.