אחת התוצאות הטובות של שווק באינטרנט עבור בעל העסק הוא מכירות שמתבצעות בלי שבעל העסק נמצא באתר. תארו לכם שהוא חוזר מהפסקת צהרים ומוצא באתר שלו שנתבצעו מכירות והוא לא עמד מאחורי שום דלפק ואפילו לא התלבש לכבוד הלקוחות. נשמע חלום עסקי? אולי בעבר אבל היום, כשהאינטרנט הוא מכשיר לכל דבר כמעט, שווק באינטרנט הוא כלי עבור בעלי עסקים בדיוק כמו חזית חנות יפה.

חזית וירטואלית של חנות

בדיוק כמו שהשלט של החנות ברחוב משפיע על הסיכויים שלקוחות ייכנסו אליה, כך גם חזית האתר במירשתת. ככל שהיא מפתה, נעימה לעין, ברורה ואסתטית, כך היא תגדיל את הסיכוי שהגולש ייכנס אל האתר. באתר עצמו ישנם עוד כלי שיווק כמו להציע לו להשאיר את כתובת הדואל שלו. מרגע שעשה כן, אפשר להמשיך ולפנות אליו. לעתים הוא יסיר את עצמו מרשימת התפוצה אבל לעתים הוא ימצא שהפנייה עם המוצר החדש הגיעה בדיוק בזמן ויהא המוצר הזה מגבת מיוחדת בדיוק כשיש יום הולדת לרעייתו או כף חדשה של טרקטור בדיוק מן הסוג שדיברו עליו בכנס החקלאים.

שיתוף פעולה לצורך שווק באינטרנט

כדי להגיע לתיאום כזה, על בעל האתר להתאים את הפרסומים שלו לקהל היעד שלו, כלומר, ככל שמדובר במכשירי חקלאות, למשל, עליו לדאוג שהפרסום שלו יגיע אל האתרים בהם גולשים איכרים, שמחפשים מזון לבעלי חיים, למשל. בעל הטרקטורים יסכם עם משווק המזון שכל אחד מהם יניח באתר שלו פרסום של משנהו וכך ירוויחו שניהם לקוחות פוטנציאליים נוספים. האיכרים יראו את הפרסום של משווק הטרקטורים ואלה שמחפשים טרקטורים יראו את הפרסומת של משווק המזון.

זוהי רק אחת הדרכים לשווק באינטרנט, כי שיווק באינטרנט כולל גם קידום אתרים באמצעות גוגל, פרסומים ברשתות חברתיות, באתרי מוזיקה וכו'. שווק באינטרנט מבוסס במידת מה על היכולת של אנשי מחשבים לדעת על הגולשים פרטים אישיים כמו האתרים אליהם הם נכנסים, שעות הגלישה שלהם, הגילאים וכו'. מנועי החיפוש מדווחים לבעלי העסקים את הנתונים האלה והם מפרסמים בהתאם.