מיתוג לחברה

איך יוצרים מיתוג לחברה?

יצירת מיתוג לחברה היא הליך הדורש הרבה תכנון, חשיבה, ושיתוף פעולה עם הלקוח.

מה תורם יצירת מותג לחברה? מיתוג יוצר יחס מסוים אצל הלקוח. עסק ממותג הוא עסק קל יותר. על מנת לתג עסק, יש ליצור מציאות בה קהל הלקוחות הפוטנציאלי רואה בצורה פסיבית את העסק, ומתרגל לקיומו של העסק, ובעתיד רוכש מוצר או שירות מהעסק.

איך מכינים מיתוג לחברה?

  1. יצירת לוגו מתאים – לוגו הוא רכיב חשוב מאוד במיתוג. כל הליך מיתוג חברה מבוסס על הלוגו של החברה. הלוגו צריך להיות פשוט, קליט וניתן לזכירה. מומלץ שיהיה אובייקט אחד בלוגו, ולכל היותר 2-3 אובייקטים. צורת הלוגו וצבעי הלוגו צריכים להתאים לחברה אותה ממתגים.
  2. הכנת כרטיס ביקור – השלב של הכנת כרטיס ביקור, הינו צעד ראשון בדרך אל מיתוג לחברה. כרטיס הביקור מסייע לבעל העסק לשווק את העסק בשיטת מפה לאוזן. לקוח אחד מרוצה יפיץ את כרטיס הביקור שלו לעשות חברים ובני משפחה.
  3. אתר אינטרנט רספונסיבי – כהשלמה למיתוג, יבנו לעסק הממותג, אתר אינטרנט רספונסיבי. אתר אינטרנט רספונסיבי הוא כלי נהדר של מיתוג לחברות. לעיתים יתאימו צבעי האתר לצבעי הלוגו. בניית האתר תכלול תהליך של אפיון האתר, שיכלול אפיון של צרכי המשתמשים בשירותי החברה.
  4. מיתוג החברה על מוצרי החברה – דרך מצוינת ליצור מיתוג לחברה, היא התאמת הלוגו וצבעי הלוגו, לאריזות המוצר של החברה. בטכניקה זו, המוצר יהיה בגווני החברה, ועם לוגו החברה.
  5. מתנות עם מיתוג החברה – דרך טובה למתג את החברה, היא להכין מתנות קטנות עם הלוגו של החברה. חשוב מאוד שהמתנה תהיה שימושית. לשם מה צריך מתנה עם מותג? המטרה במותג היא להדיר את החברה לתת מודעות של האדם. החברה תיצרב בתת המודעות, וכאשר יהיה לאדם צורך במוצר או בשירות של החברה, אותו אדם יקנה מה שיש לחברה להציע. כאשר מעצבים את השי לפי צבעי הלוגו, יש השפעה על התת מודע. השפעה זו תוביל בעתיד לפעולת מכירה. דוגמאות אפשריות למתנות הם:
  • עטים
  • שקיות נייר עם ידית/ שקיות בד עם ידית
  • פולדרים
  • מגן שמש לאוטו
  • מטרייה