משפטי

אוטיזם בתפקוד גבוה בנות: מה כדאי לדעת?

אוטיזם בתפקוד גבוה – בנות במרכז המופע

עולם האוטיזם הוא כמו מגרש משחקים ענק, שבו כולם משחקים עם כללים שונים. כאשר מדובר באוטיזם בתפקוד גבוה, התמונה מתבהרת עם צבעים שונים, אבל יש צדדים מסוימים שעדיין מפתיעים אותנו בכל פעם מחדש. במיוחד כאשר מדובר בבנות – עולם שכולו על טהרת ההבנה, ההרגשה והחידושים המרגשים!

אז מה זה בעצם אוטיזם בתפקוד גבוה?

הרבה אנשים שואלים את עצמם מה זה אומר "תפקוד גבוה"? האם זה אומר שיש להן כוחות על או שהן יכולות לקרוא מחשבות? נכון, זה היה יכול להיות מגניב, אבל בפועל מדובר בקשת רחבה של אנשים שיכולים לתפקד כמעט כמו כולם בעבודות, בלימודים ובחיים החברתיים, אבל עם אתגרים שמדציקים את החיים שלהם.

מאפיינים עיקריים של אוטיזם בתפקוד גבוה

  • ביצועים גבוהים באקדמיה: הרבה פעמים אנחנו רואים בנות שמפגינות כישרון יוצא דופן בתחומים כמו מתמטיקה, מדעים או אמנות.
  • קשיים חברתיים: לפעמים קשה להבין מצבים חברתיים, כמו מה להגיד וכאילו מה בעצם קורה כשלחבר שלך יש בחבוד כאב ראש.
  • אובססיה לתחומים מסוימים: חלק מהבנות מאוהבות במשהו מסוים, בין אם זה חיות, אלמנטים שונים מהטבע או אפילו סדרות טלוויזיה.
  • יכולת זיכרון מצוינת: כמעט כמו ספריית הידע של גוגל – הן זוכרות המון פרטים!

האם הבנות מפגינות שונות לעומת הבנים?

שאלה מצוינת! לאור המחקרים, כן – ישנם הבדלים עצומים. בנות נוטות לבטא את עצמן בדרכים פחות קונבנציונליות ומציגות אתגרים חברתיים שונים מאלה של בנים. זה לא אומר שהן פחות מאתגרות – שהרי לו הייתם רואים את המשחק שלהן, אתם היו יכולים להתמוסס מחוסר פשר.

יהלומי החוכמה של הבנות – איך הן מתבטאות?

  • אומנות פעם אחת, והגיגים פעמים רבות: בנות רבות הולכות לעסוק באומניות, כתיבה או אפילו עיצוב. זה כלי חשוב עבורן לבטא את עצמן.
  • קשרים עמוקים: במקרים רבים, בנות עם אוטיזם בתפקוד גבוה יוצרות קשרים אינטנסיביים עם אנשים מסוימים, שבהם הן מרגישות נוחות ופתיחות רבה.
  • שיום הרגשות: נכתבים המון מחקרים כיום על כך שנטייתן של הבנות לזהות רגשות – לא רק שלהן אלא גם של אחרים – מופיעה דרך פריזמה שונה.

מדריך קצר – איך ניתן לעזור?

אם את חווה את האתגרים הללו בבית או בעבודה, ויש לך קשר עם בת עם אוטיזם בתפקוד גבוה, יש כמה דרכים שיכולות לעזור לה להרגיש טוב יותר:

  • להקשיב: פשוט להיות שם בשבילה, להקשיב ולתמוך.
  • לספק סביבה רגועה: קצב החיים המהיר יכול להכביד עליהן. תנו להן שטח בטוח וטבעי להרגיש בו נוח.
  • למקד על הכישורים החזקים שלהן: כשישנן תחומים שבהן בנות מצטיינות, כדאי למקד את המאמץ שם ולעזור להן לכוון למטרות שהיא רוצה להשיג.
  • עזרה מקצועית: לעיתים יש צורך בשילוב עם טיפול מקצועי שיעזור להן להתמודד עם האתגרים.

מה לגבי התמחות באוטיזם בתפקוד גבוה?

עבור בנות גדלות שמפגינות אתגרים באוטיזם בתפקוד גבוה, יש מקום לכל כך הרבה פוטנציאל! על ידי הכוונה והכוונה מתאימה, הן יכולות לפרוץ דרך ולמצוא מקומות שהן אוהבות להיות בהם.

שאלות ותשובות שיכולות להוסיף לכם!

  • מה ההבדל בין אוטיזם בתפקוד גבוה לאוטיזם רגיל?
    בעיקר בפוטנציאל התפקודים של האדם. ישנם מאפיינים שונים.
  • איך ניתן לזהות את הסימנים אצל בנות?
    חלק מהסימנים הם קושי בהבנה חברתית, יכולות אקדמיות גבוהות ותחומים שבהם הן נוטות להופיע.
  • האם זה נכון שיש פחות בנות מאובחנות באוטיזם?
    נכון, מחקרים מראים שחלק מהבנות מתעלמות מהמגבלות וממציאות שפשוט לא מאובחנות.
  • איך אני יכול לתמוך בבת שלי?
    תשקול לעזור לה באמצעות הקשבה, בניית קשרים חברתיים ופנייה לעזרה מקצועית.
  • האם יש קשר בין אוטיזם לתחומים אקדמיים?
    אוטיסטים בתפקוד גבוה רבים מצטיינים במדעים מדויקים, אומנויות וזה לא נדיר לפגוש תלמידים או תלמידות עם יכולות יוצאות דופן.

נחזור לפוקנציה!

בנות עם אוטיזם בתפקוד גבוה הן לא תופעה מרוחקת או מוזרה. הן פשוט חלק מהחיים המורכבים שלנו, ואי לכך, הן יכולות לגרום לנו להיות יותר פתוחים וקשובים. אם רק נבין את עולמן וניתן להן את התמיכה הנדרשת, ייתכן ונגלה עולמות חדשים ומופלאים שהיינו מ

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button