משפטי

איך אחריות סביבתית של תאגידים משנה את העולם

אם כבר להשתעשע – אז שתאגידים יסכימו לקחת אחריות!

אחריות סביבתית של תאגידים היא לא מילה גסה. למעשה, זה יכול להיות די מצחיק לראות כיצד התאגידים מנסים להתנהל בעולם המודרני מבלי לקחת אחריות על ההשפעות הסביבתיות שלהם. נניח שתגידו להם שצריך לשמור על הסביבה, הם עשויים להניד ראשם בהסכמה אבל בפנים – "מה אכפת לי, אני חותם על חוזים ויוצר הכנסות!" אז בואו נתעמק בתופעה הזו, נבין עד כמה היא מצחיקה ותמוהה, ורק נודה שבסוף, אנחנו כצרכנים – אלו שמכתיבים איך התאגידים מתנהלים.

מה זו בכלל אחריות סביבתית?

אחריות סביבתית, נו באמת, זה לא סתם גימיק לפוסטרים ממוחזרים בסגנון "אנחנו אוהבים את כדור הארץ"? מדובר על כמה דברים עיקריים:

  • צמצום זיהום: האם התאגידים משלמים עבור הזיהום שהם גורמים, או שמדובר ב"רעש לבן" שנשכח?
  • חומרים ממוחזרים: האם המוצר בסטודיו לעיצוב גרפי עשוי מבקבוקי פלסטיק ישנים או שזו בעצם בעיה של מיחזור שהתאגיד לא רוצה להתעסק בה?
  • שמירה על המגוון הביולוגי: האם בזמן שדיברתם עם חברים על חשיבות החיות והצמחים, התאגידים שלכם מחרבים את האקלים?

מצחיק, אבל מה יקרה אם תאגידים לא יתנהלו אחראית?

נתחיל מרעיון מרתק, האם תאגיד יוכל לשרוד מבלי לקחת אחריות? התשובה היא לא! הכיצד? כשיגיעו התוצאות: אסונות טבע, מחסור במשאבים ומיליארדי אנשים זועמים עם פוסטרים בידיים במרכז העיר.

מחשבות על זה:

  • מה יקרה לתאגידים אם כדור הארץ יחליט "לסגור את העסק"?
  • האם זה באמת משנה אם קמפיין אחריות סביבתית יזכה בפרס או פשוט יאכל אבק?

נכון, תאגידים מתמודדים עם אתגרים

לא ניתן להתכחש לכך שהתאגידים מתמודדים עם אתגרים רבים. למשל, צריך להתאים את המוצרים לביקושים המשתנים. מצד אחד, הם רוצים להרוויח כסף, ומצד שני – להיראות טוב בעיני הציבור. בואו נאמר את האמת: זה כמו לרקוד על חבל דק.

אילו אתגרים הם מדברים עליהם?

  • כיצד לדחוף את המוצרים לסביבה יחד עם הישרדות פיננסית?
  • אילו הבטחות להגנת הסביבה הם יכולים לספק באמת?

חוקי המשחק החדשים

אם חשבתם שראיתם הכל, חכו שתשמעו על החוקים החדשים שממשלת מדינה זו או אחרת מכתיבה לתאגידים. אז מה יצא לנו מזה?

האם ניתן לאכוף את זה?

  • מה קורה אם תאגידים לא עומדים בחוקים? האם הם יכולים לשלם קנס ולחזור אחורה לחייך?
  • האם הציבור ידרוש יותר שקיפות?

שאלות שאתם מתביישים לשאול

אוקי, בואו נודה בזה. יש כל מיני שאלות עוקצות שכולנו שואלים, אבל מתביישים להגיד בקול רם:

  • האם תאגידים באמת מאמינים במה שהם עושים?
  • מתי התאגידים האחרונים שהופיעו בחדשות על דברים טובים עשו משהו שלא היה בסדר?

מה התוצאה של אחריות סביבתית?

האם זה באמת משפיע? האם התאגידים יכולים לשנות את הדרך בה הם פועלים?

  • ברור שעם התגובות מהציבור והמשקיעים, הם יבינו שצריך לשים דגש על אחריות סביבתית.

לסיכום – בלי אחריות, אין עתיד!

אז כדי שתאגידים iיאנים קיימים, הם חייבים לקחת אחריות על מעשיהם. צרכנים ידרשו יותר, הקהל לא יבליג, ואולי – רק אולי – כולם ילמדו לשמור על הכדור הזה שאנחנו חיים עליו. ומעבר לזה, זו לא צריכה להיות משימה קשה כל כך, גם לא לפשטידת סויה לא טבעונית.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button