רכב

הרכב לא נוסע? 5 פתרונות שיתקנו את הבעיה!

הרכב לא נוסע? 5 סיבות שיגרמו לכם לחשוב פעמיים לפני ששולחים את המוסכניק!

האם אי פעם מצאתם את עצמכם יושבים ברכב, מחכים שהמנוע יתעורר לחיים וכשהדבר המצער קורה – הוא פשוט לא? נשמע מעניין? תאמינו לי, זו סיטואציה שכולנו מכירים, ולפעמים הבעיה טמונה במקום הכי בלתי צפוי. לא מרגישים בנוח? אין בעיה – אנחנו כאן כדי לחשוף את הסודות שיכולים לשדרג את חוויית הנהיגה שלכם וכנראה גם לחסוך לכם כמה שטרלינגים.

1. הפלאי שבשמן מנוע – יותר מאשר רק נוזל שחור!

שמן המנוע הוא כמו האוכל שלנו – הוא חייב להיות טרי, לא מצ׳וקמק, ולהספיק לכל יום עבודה (ובייחוד לא לזרוק אתכם על השולחן של המוסכניק). עכשיו, תחשבו על זה – האם אי פעם יצא לכם לבדוק את שמן המנוע שלכם? אם התשובה היא לא, אתם לא לבד! אבל בדיוק כמו קלוריות מיותרות, גם שמן לא בסדר עלול להוביל לתוצאות לא רצויות.

  • שמן ישן יכול לגרום לחיכוך בין החלקים ובכך להפחית את הביצועים.
  • רכישת שמן באיכות נמוכה עלולה לעלות לכם ביוקר בטווח הארוך.
  • האם ידעתם שכאשר השמן מתייבש הוא יכול לגרום למנוע להתקלקל? משמע, הוא גם מאהב רע!

שאלות ותשובות:

ש: כמה פעמים צריך להחליף שמן מנוע?

ת: ממליצים לבדוק כל 5,000-7,500 קילומטרים, אבל כדאי גם לעקוב אחרי המלצות היצרן.

2. הסוללה – האם היא כעוסה עליכם?

יודעים מה הסוד למערכת יחסים בריאה עם הסוללה שלכם? תתייחסו אליה כמו אל בן הזוג שלכם – אם אתם רק מתעללים בה, היא תיעלם מכם ברגע שתצטרכו אותה! נגיד שסוללת הרכב שלכם מתחילה להרגיש חמוצה? זה לא תמיד אומר שהיא לקויה – אולי פשוט אין לה מספיק טעינה! תארו לכם שאתם סוחבים אותו לסופר, ואז הוא שובר את הלב שלכם – ובכן, ממש ככה גם סוללה.

  • בידקו את הקוטביות של הסוללה – האם יש קורוזיה?
  • נסו לבדוק את מתח הסוללה אם תוכלו – אם היא מתחת ל-12.4 וולט, הגיע הזמן לדוחף.
  • האם העונה קרה? אם כן, סוללות ממותגות יכולות להתעייף!

שאלות ותשובות:

ש: איך ניתן לטעון סוללה ללא מכשירים?

ת: על ידי שעונים רדומים שיכולים להזרים כוח מחדש – אך אם אתם מתקשים, מוטב לפנות מקצוען.

3. הגלגלים – האם הם שומרים על רמת הלחץ הנדרשת?

כן, כן, לא מדובר בבחינות פסיכומטריות. אני מתכוון לגלגלים שלכם! כל כך הרבה אנשים מתעלמים מהם, משאירים אותם בוכים בצד, פשוט כי הם לא מצליחים לתפוס את הלחץ הנכון. חוסר לחץ בגלגלים יכול להרתיח ממש כמו כוס שוקו לא חם אחרי יום ארוך. אם אתם נדחפים ל׳גרנד פינאלה׳ ומרגישים שזה לא כל כך פצצה, ייתכן שתשקלו לקפוץ למאפייה הקרובה או לחנות הגלילים.

  • בדקו את לחץ האוויר באופן קבוע.
  • האם יש חריצים או שברים בגלגלים?
  • גלגלים לא מאוזנים או לא במצב טוב יכולים לגרום בעיות במערכת ההיגוי!

שאלות ותשובות:

ש: כמה לחץ צריך להיות בגלגלים?

ת: לרוב בין 30 ל-35 PSI, אבל תלוי גם ברכב.

4. מה הקטע עם הדלק?

קודם כל – דלק הוא לא להוזלה כאן! לא רק שהוא צריך להיות איכותי, אלא גם שיכנסו לתוכו לא מערבבים שמני בסיס ושמנים נוזליים של טחנות זיתים! האם זה ברור? אין דבר גרוע יותר מעומס של דלק שגרם לנזק חמור למנוע.

  • האם נכנסתם לדלק זול? כנראה הסתבכתם.
  • מידע על סוגי הדלק יכול להקל עליכם להגיע לפתרון.
  • אל תשכחו לבדוק את תאריך התפוגה – כן, זה קורה גם לדלק!

שאלות ותשובות:

ש: מה לעשות אם הדלק נגמר לי באמצע נסיעה?

ת: אל תיכנסו למצב רוח רע! קחו נשימה עמוקה ותציבו את הכוונת למרכז ההכוונה!

5. כשיש בעיה, השכל הישר קובע – מתי לקרוא למומחה?

הדברים שאמרנו עשויים להיראות מופרעים, אבל כשמדברים על רכב, לפעמים יש צורך בפנייה למומחה. שימו לב לניואנסים – אם דבר מה לא מרגיש נכון, יכול להיות שאתם על פי תדרי השעון המוזר. עדיף לדעת מראש מתי כדאי לשלוח את הרכב למוסך או לבקש עזרה! רגע, עשיתם לחצן קטן? נו, באמת!

שאלות ותשובות:

ש: איך יודעים שהגיעה השעה למסור למוסך?

ת: אם תופסים ריח לא נעים, צלילים מוזרים או חומר

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button