כמה עולה טעינת רכב חשמלי? גילוי מפתיע!
מה המחיר של טעינת רכב חשמלי? ומה אפשר לעשות עם זה?
אז החלטנו להתקדם לחיים ירוקים יותר, ולהתחיל לנסוע ברכב חשמלי. כל הכבוד לנו! עכשיו נשאר רק להבין כמה זה יעלה לנו. אנחנו לא מדברים כאן על מחיר הרכב עצמו (שיכול להיות גבוה מאוד, אבל דיברנו על זה בעבר), אלא על התהום הכלכלית שמחכה לנו כשאנחנו ניגשים לשקע החשמל ובוחרים להתחבר. אז, כמה זה עולה לנו?
כמה עולות טעינות? ברצינות!
כאשר אנו בודקים את עלות טעינת רכב חשמלי יש כמה נתונים חשובים שצריכים להיכנס למשוואה. הכנתם כוס קפה? מצוין. יאללה נתחיל!
1. מחיר הקוט"ש – איך זה משפיע עלינו?
המחיר של קוט"ש (קילוואט שעה) הוא הדברים הראשונים שצריך להבין. אז מה זה בעצם? הקוט"ש הוא יחידת המידה שדרכה נמדד את כמות האנרגיה שאתה צורך. אם היינו עושים התמחות בחשמל, יכולנו לשאול: "אז כמה עולה לקוט"ש הזה?" ובמקום זה, נלך על הנתון הפשוט – בישראל עלות הקוט"ש עומדת על כ-0.5 ש"ח. זה השלב שבו מסמנים לעצמנו "את זה אני זוכר!"
2. מה הגודל של הסוללה?
כמו כל דבר בחיים, גם כאן יש סוללות בכל מיני גדלים. הרכבים השונים מגיעים עם קיבולות שונות של סוללה, שמוזכרות בדרך כלל ביחידות קוט"ש. לדוגמה, מכונית עם סוללה של 60 קוט"ש תדרוש יותר חשמל כדי לטעון מאשר מכונית עם סוללה של 30 קוט"ש. אז נשאלת השאלה: כמה קוט"ש אנחנו צריכים וכמה תכנים או אטרקציות אנחנו יכולים לדחוף על הדרך?
- סוללה של 30 קוט"ש: טעינה לעלות של כ-15 ש"ח.
- סוללה של 60 קוט"ש: טעינה לעלות של כ-30 ש"ח.
- סוללה של 100 קוט"ש: טעינה לעלות של כ-50 ש"ח.
3. כמה זמן לוקח לטעון?
כאן כמובן, הכל תלוי בסוג העמוקה: טעינה מהירה, טעינה בבית, ואם היה לנו מנוי בשרות המתחמם “החרמניין”. טעינה מהירה במיוחד יכולה לעלות לנו עלות גבוהה, אבל היא תסיים את הפרסות בתוך כמה דקות. לעומת זאת, טעינה בבית יכולה לקחת כמה שעות.
4. טעינה ביתית מול טעינה ציבורית – מה יותר כדאי?
כדי לעזור לכם להבין את עלויות הטעינה בקצרה:
- טעינה ביתית: כאן תשלמו כ-0.5 ש"ח לכל קוט"ש. אם אתם טוענים סוללה של 50 קוט"ש, זה יעלה לכם 25 ש"ח.
- טעינה ציבורית: במקומות מסוימים תשלמו יותר – עד 1 ש"ח לקוט"ש ובמיקומים פרמיום אפילו יותר. יש שירותים מכספים נוספים שיכולים להפעיל את הכרטיס שלכם יותר מהר.
שאלות נפוצות על טעינת רכבים חשמליים
שאלה 1: כמה אמורה לעלות לי טעינת רכב חשמלי מדי חודש?
תשובה: זה תלוי בשימוש שלך, אבל אם אתה מטעין את הרכב שלך במשך 4 פעמים בשבוע, התועלת שלך יכולה לנוע בין 200-500 ש"ח לחודש.
שאלה 2: האם יש הבדל בעלויות בין סוגי הרכב?
תשובה: בהחלט! רכבים עם סוללה גדולה יותר ידרשו יותר זמן לטעינה ולכן גם ידרשו יותר כסף.
שאלה 3: האם יש תמיכה לטעינת רכבים חשמליים?
תשובה: יש שפע של תוכניות ממשלתיות המעודדות רכבים חשמליים, כולל תמיכות על התקנת עמדות טעינה בבתים פרטיים.
שאלה 4: איך אני מזרים את טעינת הרכב אם אני גר בבניין?
תשובה: אם אתה גר בבניין, ייתכן שתצטרך לבקש רשות מהוועד או לשקול פתרונות כמו עמדות טעינה ציבוריות.
שאלה 5: האם כדאי להשקיע בעמדה פרטית בבית?
תשובה: אם אתה מתכנן להשתמש ברכב החשמלי באופן קבוע, אז כנראה שזה שווה את ההשקעה.
נחזור לסיכום
לאור כל זה, לטעון רכב חשמלי לא הוא שדה קרב כלכלי! אתם פשוט מצטרפים לנבחרת של חובבי המיקוד. אם תחזרו על הנתונים, תגלו שהאפשרויות רבות ומגוונות, אבל מה ששייך לכם הוא להבין שאתם לא לבד. בסוף היום, בין כל העניין ואילוצי התקציב, אתם יכולים לגלות שאפילו מהחניה יצרו עבורך פתרונות זולים ומגניבים. אז שימו אתכם על הכביש ותהנו מההנאה המיוחדת של נסיעה חסכונית! עם כל הכוח של הירוק והחדשני, ברכבים חשמליים משתמשים בטכנולוגיה מדהימה, וגם חוסכים כסף תוך כדי.