משפטי

למה כל נהג חדש חייב להכיר את 8 נקודות לנהג חדש

8 נקודות לנהג חדש – מה שחשוב לדעת לפני שפותחים את הדלת

כמובן, כל נהג חדש לא נולד עם דרכון נהיגה, אלא עבר לא מעט מיני תהליכים על מנת להגיע למצב בו הוא יושב מאחורי ההגה. ובכן, אחרי שביצענו אלפי שעות של אימוני נהיגה, קורסים ותיאוריה, אנו עדיין מתקשים להבין את הכבישים העצומים ושלטי התנועה המבלבלים. אתם בטח שואלים את עצמכם: "מה לעזאזל אני אמור לדעת?" ובכן, ישנם 8 דברים שיעשו סדר בבלגן ויגרמו לכם להרגיש שממש לא התבלבתם.

1. להכיר את הרכב – אהבה ממבט ראשון?

כמו כל מערכת יחסים טובה, גם זו עם הרכב שלכם זועקת ליחסי כבוד. אם אתם לא בטוחים היכן נמצא כפתור האיתות או מה ההבדל בין בלם למעצור, אתם נמצאים בבעיה. כדאי להבין את הרכב שלכם – הכירו את המנוע, בדקו שמן, ותמיד זכרו היכן נמצא המגב – במיוחד כשיש גשם!

איך בודקים שמן?

  • פתחו את מכסה המנוע.
  • חפשו את מדיד השמן.
  • מוציאים ומנקים עם מפית.
  • מכניסים שוב ומוציאים – תסתכלו על ה-Level!

2. תמרורים – האם יודעים מהם?

מישהו אמר לכם שהכבישים מלאים בתמונות יפות? לא, לא מדובר באלבום של משפחת אדלר. מדובר בתמרורים! כרגע כל תמרור יכול להיות חבר טוב שלכם, לא שתוקפים אתכם על זה, אבל אם אתם לא יודעים מה את אומרת, צפו בעונש! במיוחד אם אתם מזמינים “חנייה” על תמרור “אסור חנייה”.

3. מהירות – לפעמים זה לא העניין!

בואו נודה באמת, לסוסים יש כנראה משהו על מהירות. אבל אל תבלבלו בין מהירות והקפיצים ברכב. מהירות – היא לא תמיד התשובה הנכונה. מה שחשוב זה ידע מתי להאט את הקצב ולשמור על בטיחותכם.

4. סבלנות היא Virtue

היו סבלניים עם עצמכם ועם אחרים. נהיגה היא לא רק להתחיל ולסיים את הדרך, אלא להיות בטוח שכולכם בדרך כלל הגעתם בשלום ליעד. אם יש כולם בבאגי של האמנות שלכם – פשוט תעצור רגע, קחו נשימה. מישהו יצטרף לרכב שלכם? והאם זה מקום ברוך?

שאלות שכדאי לשאול את עצמכם:

  • מה אני יכול לעשות כדי להגביר את הסבלנות שלי?
  • איך אני מתמודד עם מצב לחץ בכביש?

5. לצפות להפתעות בכביש – אל תשכחו לארוז שקשוקה!

כמו בכל מסע, אנחנו אף פעם לא יודעים מה מחכה לנו בדרך. יש לפעמים בהמות פתאומיות שבאות מבלי להודיע, או משטרת התנועה של הפלמ"ח. יהיו גם רוכבי אופניים שישכחו שהם לא בנפרד. יהיו גם פניות לא צפויות.

תכניות מגירה – למה זה חשוב?

  • חשבו על מסלולים חלופיים.
  • שמרו על העיניים שלכם פתוח מאז.

6. לבקש עזרה – קחו את זה בקלות!

לא מחייב לדעת הכל לבד. גם נהיגה היא לא מלחמה – אם אתם מתבלבלים או לא בטוחים היכן לנסוע, אין בכך שום בושה לבקש עזרה. השכן שלכם, האחות שלכם, או אולי פשוט זרים ברחוב – כולם ישמחו לעזור.

7. מה קורה כשכבר הגעת ליעד? – אל תשכחו לשמור על חיוך!

הגעתם ליעד, כל הכבוד! זה הזמן להתחיל לחשוב על החנייה. חנייה היא חלק בלתי נפרד מהנהיגה ואין מקום שיותר ידרוש מכם מחשבה מאשר החנייה שלכם. אל תזלזלו בנקודת החנייה – תשמרו על חיוך בכל הסיפור!

8. לשמור על בטיחות – כי זה לאו דווקא מובן מאליו!

כשאתם נוסעים, תזכרו שלבטיחות יש המון פנים. חגורת בטיחות, לא לטלפון, לא לקפה ביד – כל אלה עשויים להיות ההבדל שבין מסלול החופשה שלכם לבין ביקור בלשכת התביעות.

שאלות פופולריות:

  • מה הסיבה שהחגורה כל כך חשובה?
  • איך לשמור על הבטיחות שלי בידיים של אחרים?

בסוף היום, כל המילים הללו יכולות להיראות קצת מבלבלות, אבל מה שחשוב זה שתזכרו – אתם לא לבד. אל תביישו את עצמכם, פשוט קחו את זה צעד אחר צעד, והחשוב מכל, השקיעו זמן בלמידה ובניהול הדרך שלכם. יומכם בדרך היה צריך להיות מהנה, ולא מלא בסטרס! הצלחה לכם בכבישים, ואל תשכחו לבדוק שמן!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button