טכנולוגיה ובידור

עולם המערב: מה מצפה לנו בעונה 4 של ווסטוורלד?

ווסטוורלד עונה 4: בזמן, רובוטים ואנשים – מי באמת כאן שחקן?

אז הנה, שוב אנחנו מוצאים את עצמנו פוסעים בין הדינמיקות המורכבות של סדרת המדע הבדיוני המהוללת "ווסטוורלד". אם חשבתם שעונה 3 היתה המורכבת ביותר, שימו לב שפה יש עוד שלל הפתעות – דמויות שנכנסות ויוצאות כמו ברווזים בתור לרכבת: ומי שעדיין חושב שהסדרה מדברת על פארק של רובוטים, כנראה שלקח את הכניסה לאולימפוס של הש את פיזית.

מה חדש בעונה 4? שתי מילים: בעיות חמורות!

בעונה הזו, העולם עובר אלמלא מחדש. האורח והמארח לאו דווקא מדברים בשפה אחת, והפן האנושי חושף לא רק את עוצמתו, אלא גם את חולשתו. הרצון של המארחים לכוח – ובכן, אתם עשויים להרגיש שמהצהרות קודמות של טיול בעמק האדום – הוא ככל הנראה האגוז הקשה לפיצוח. עולם הרובוטים הולך ומתרקם ככל שהפלאשבקים מפגישים אותנו עם מה שעומד על הכף.

מי נגד מי? הדמויות שמקפצות בין ערים

אין כאן איזה "האחרון המנצח", יותר כמו "כל אחד מדחף את רגלו בעדינות לתוך הקור". התסריטאים לא חוסכים בניסיונם לרצות את הקהל, והניסיון להביא את הדמויות המוכרות לעידן חדש הוא מהלך מעניין. נמוגות הדינמיקות הקטנות שחשפנו בעונות קודמות, ובמקומן, אנחנו רואים משולשים רומנטיים, אלימות – ומצב פוליטי שניתן במובן מסוים לקרוא לו "קצת אי-נוחות".

  • דולורס (או שהיא שוב חזרה?): השאלה האמתית היא אם היא יודעת מי היא ומה היא רוצה.
  • מאו (הדוב של כל הסיפור): כמה נאה את האנושות, אליבא דמאו!
  • Leftovers: תוספות ממקורות לא צפויים, וחלומות שהופכים לסיוטים.

ובין בטחוניות לדרמות – תדר מציאות נודד

ישנם רגעים בעונה זו שבהם החוויות משתלבות בצורה כזו, שהצופה מתבל את רגליו, לא יכול להפסיק לראות. אין מקום לדיבורים מיותרים כשכל פיסת מידע נחשפת כדלת נוספת שמובילה את גיבורינו לעולם האפקר הזה. כיצד יראה העולם כשנפרק את כל מה שאנחנו מכירים? השאלה הזו לא נותנת למי שצף על אופק הסדרה מנוח.

האם הרובוטים בעצם מסוגלים לרגשות?

השאלה לא קיימת רק על המסך, אלא גם על הלבבות שלנו, כשכל דמות מתחילה מכילה צורות שונות של תודעה. האם עלינו לראות את אמריקה בזכוכית מגדלת? טעות זה בלי שוקי סוף סוף. האם אנחנו מעניקים לרובוטים יחסים אנושיים, או שמא אנחנו מתבוללים בבגן זרים? השילוב הזה מכיל אהבה, כאב, תסכול ללא תחליף ורצון ללא מנוח.

הומור קודר: צוחקים בעידן של דיכאון

אחד הדברים המפתיעים בעונה הזו הוא השילוב של הומור קודר. כל כך הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו צוחקים על מאורעות בלתי אפשריים והזויים, בין אם זה שיחה בין רובוטים לבין בני אדם, שקשורה לרופה האחרון של המסחר. "יי, בעיה – מה קרה לקופה האדומה?" בהחלט רגעים שלא תשכחו.

שאלות ותשובות

  • איך העונה הזו מסתכמת? – בעונה זו קשה לומר מה עתיד להתפתח, אך ישנם חוטים דקיקים המחברים אותה לעונות הקודמות.
  • מה ההבדל בין הדמויות המוכרות? – הדמויות יותר מורכבות, ואנחנו עדים לאיכויות אנושיות שביצר הכי מכובדות שלנו.
  • האם יש סוף עוצר נשימה? – אה, להשאיר אותנו במתח זהו הסגנון!
  • האם אפשר להפסיק לצפות? – לא, אנחנו התמכרנו!

בעונה הזו של "ווסטוורלד", יש משהו מעורר השראה ומפחיד באותו זמן. רובוטים עם תודעה אמיתית לא יכולים להביא לתינו איומות ומסוכנות, אבל ברקע תמיד יש את האנושות המורכבת והלא ברורה. איך יסתיים הסיפור? אולי כמו תמיד, עם קליפ לא ברור – אבל מה שבטוח הוא שאנחנו כאן כדי להישאר, וצופים בהפתעות שמזג האוויר הקרצת מביא!

אז בכל פעם שאתם מרגישים שזה נגמר, תזכרו: טכנולוגיה, נשים רגישות ורובוטים – אולי הבעיה היא לא מה שהם יכולים לעשות, אלא מי אנחנו כשהם לוקחים את זה על עצמם!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button