כמה עולה חשמל לרכב חשמלי ומה כדאי לדעת?
כמה עולה חשמל לרכב חשמלי? עברו לשם, ענו על השאלות ונתקדם!
בואו נודה: לעכשיו כבר כמעט כולנו יודעים שברכב חשמלי יש *שואלים* והוא לא רעש טורבו. אבל, מה עם התשלום לחשמל? ההשקעה המפתיעה שגם מביאה את החיוך על הפנים בעידן הדלק יקר, חשמל מציע לנו לא רק דרך ירוקה לסוע אלא גם חיסכון. אז מה באמת ההשקעה הכספית שלנו בתהליך הזה? בואו נצא לדרך!
נחשפים לעלויות ה”טעינה” – הפתעה! זה לא מה שחשבתם!
כשהמכונית שלך מתחילה להתנתק מהצורך בדלק, כל משקלה שלה – והאמת, גם הכיס שלך – מתחיל להתרוקן מהתשלומים הכבדים. כשזה נוגע לחשמל, יש כמה דברים שצריך לראות. דבר ראשון, כמה עולה קוט"ש (קילוואט שעה) במקום מגוריכם?
- רשת חשמל זולה: בארץ אנחנו רואים מחירים שמשתנים בין 0.5 ש"ח ל-1.5 ש"ח לקוט"ש.
- טעינה ביתית: אם תרצו להטעין בבית, תוכלו לקנות מטען פרטי (שיכוון לכם את הביקור בכיס על 5,000 ש"ח ויותר).
- טוענים בציבור: שם אתם יכולים למצוא מחירים משתנים – אבל בסוף, תיכו שהדבר הזה עובר על פחות מרבע מההוצאות שיש לכם על דלק!
כמה קילומטרים זה מפיק קוט"ש?
בהנחה שהשקפתם על רכב חשמלי “פולסוואגן” טי.די.אי, מה תעשו עם הסטטיסטיקות? ברוב הרכביים החשמליים, היעילות היא בערך 5-6 קילומטרים לקוט"ש. במילים פשוטות: אם יש לכם רכב עם סוללה של 60 קוט"ש, אתם תהיו מסוגלים לנסוע כ-300 קילומטרים ברגע שהסוללה מתמלאת.
אז מה זה אומר בעצם?
ובכן, אם נניח שאתם נוסעים 1,000 קילומטרים בחודש, הנה המשוואה: 1000 קילומטרים / 5 קילומטרים לקוט"ש = 200 קוט"ש. איפה צוחקים על המחירים? פה. 200 קוט"ש x 1 ש"ח = 200 ש"ח! אתם שואלים את עצמכם: מה? לא ריאליסטי? – תודו שפעם הייתם מעלים את זה על חשבון דלק שלכם! עם ערכי דלק בשמיים, ההשוואה כבר מדברת בעד עצמה.
אוקי, אבל מה עם תחזוקה?
נכון, דיברנו על טעינה, אבל מה קורה עם דברים אחרים שלא מדוברים עליהם? בואו נסתכל על אתגרים שדורשים התייחסות.
- טיפול ומעקב: פחות עבודה מכיוון שמנוע החשמל מתקיים בפשטות.
- יחסיות ונחיצות: פחות חלקים נעים מתורגמים לבלאי מינימלי.
- עבודה נעלמת: פעם ב-X קילומטרים תדרשו להחליף פנס או דבר נוסף (לא סקנדל).
לא מתעסקים עם דשבורד!
בעולם הזה של רכב חשמלי, יש שגרות שאתם לא מתעסקים בהן! כמו משחקי תיאטרון “תיקון רכב” – זה הופך להיות פחות מרגש כשאורת הרכב שלכם מחליטה לדומם את המנוע.
רצון לבריחת דלק? הוצאות נוספות שצריך לדעת!
ואם כבר מדברים על הוצאות, מישהו אמר רכב חשמלי זה גם תיקון קבוע? כמו שמחשב מתעדכן, אותו רכב גם יודע לחדש את תכניותיו כל התקופה. אז חידושים מהעולם:
- המון שירותים חינמיים: הכנת תוכנן או עדכוני תוכנה לא דורשים חלקי חילוף.
- מכירת רכב: חשוב לדעת שמכונית חשמלית שומרת על ערכה הרבה יותר מרכב דלקי.
- עלויות חנייה: לעיתים קרובות חנייה חשמלית בהחלט זולה יותר.
שאלות ששאלתם את עצמכם – אולי אפילו מהשנה שעברה?
1. כמה חשמל באמת צורך רכב חשמלי ממוצע?
כ-15-20 קוט"ש ל-100 קילומטרים.
2. האם אני צריך למטען אישי בבית?
המלצה חמה, זה כמובן מייעל את התהליך.
3. כמה זמן לוקח להטעין את הרכב?
מטעינה לבית – 6-10 שעות. טעינת ציבור – 30 דקות עד שעתיים.
4. מה עדיף? הטענה בבית או טעינה בציבור?
הכול תלוי בזמינות ובמחיר, אבל ברוב המקרים – נוסיף פה מקום בבית.
5. עד כדי כך זה זול?
בהשוואה לדלק – בהחלט!
עכשיו, סיכומו של עניין
מה שבעצם עשינו כאן זה לחשוף תודעה למחשבה – חשמל לרכב חשמלי הוא יעיל, זול משמעותית עם תחזוקה קלה. למקרה שעוד לא הבנתם, הכסף עובר לרכבים החכמים של העתיד. אם זה לא מספק סיבה לחייך, אני לא יודע מה עוד יכול לעשות את זה! נראה שהרכב החשמלי ידריך אותנו, רעש