סמארטפונים וטאבלטים

יצירת חווית משתמש יחודית לאפליקציות אייפון

בין אם אתם משתייכים למחנה האייפון או בין אם שייכים למחנה האנדרואיד הנגדי, אתם תסכימו על כך שהאפליקציות במכשיר הנייד החכם הכרחיות ונחוצות לכם. כשבחנות האפליקציות ישנן מאות, אלפי, מיליוני אפליקציות להורדה או לרכישה, הסטנדרטים שלכם הופכים לגבוהים יותר, ובצדק. חוויית משתמש UX, User Experience היא נושא רחב ונרחב שעוסק בתחושותיכם במהלך האינטראקציה עם הפלטפורמה, הממשק או המוצר. התחושה הזו למעשה מהווה את שביעות רצונכם מהמוצר על סמך גורמים רבים, כשחלקם קשורים להעדפותיכם האישיות ואלו אחרות, תלויות בצוות הפיתוח.

  ומה שביניהםUX, UI

רבים נוטים להתבלבל בין חווית משתמש UX  לבין עיצוב ממשק UI.

עיצוב הממשק מתייחס יותר לשפה העיצובית ולנראות של הממשק. למעשה, הוא אכן חלק אינטגרלי מחוויית המשתמש, אך ישנם עוד אלמנטים רבים הנגזרים מעיצוב חווית המשתמש.

חווית המשתמש קשורה יותר להיבטים הרגשיים המתרחשים אצל המשתמש. החוויה הזו קשורה בהנגשת השירותים או המוצרים של העסק, החברה או הארגון לקהל המשתמשים, שהם כאמור קהל היעד של האפליקציה.

חוויה חיובית ומוצלחת תצליח לענות במדויק ובקלות על הצורך של המשתמש כך שחווית ההתנסות שלו תהיה ברורה, קלילה ומהנה.

דגשים

יצירת חווית משתמש ייחודית הכרחית בתהליך פיתוח אפליקציות לאייפון

  • אפיון קהל המשתמשים של האפליקציה הינו תנאי הכרחי להצלחתה. ולכן, חשוב לאפיין את קהל היעד שלכם. מלבד העובדה שהם משתמשים באייפון, ישנם מאפיינים נוספים שיש לברר כדי ליצור עבורם חוויה ייחודית שתתרום ליצירת תחושה שהיא פונה אליהם באופן אישי. ולכן, בשלב האפיון חשוב ליצור סקר שוק כדי לגלות את הדגשים, המאפיינים והעדפותיהם של קהל היעד.
  • ממשק נגיש ונוח לתפעול – סביר להניח שאם תיכנסו לאפליקציה מסורבלת ותלכו לאיבוד בה, מהר מאוד תגיעו לנקודת היציאה ותחפשו אחר אפליקציה אחרת. לכן, חשוב לבחור בממשק קל ונגיש לתפעול עבור המשתמש הממוצע.
  • שפה עיצובית ייחודית – כפי שכבר ציינו, שפת העיצוב משפיעה מאוד על התרשמותו של המשתמש מהאפליקציה. ולכן, חשוב מאוד לבחור בעיצוב ייחודי שיבדיל את האפליקציה שלכם ממתחרות אחרות בשוק התחרותי המוצף. יחד עם זאת, דאגו לבחור בעיצוב ייחודי אך פשוט, אסתטי ונעים לעין, שכן עיצוב מתוחכם מדי, מוזר או ביזארי, עשוי לפגום בחוויה.

לסיכום, חוויית משתמש מוצלחת הכרחית להצלחתה של האפליקציה ולהגדלת ההכנסות והרווחים שלכם. היא זו שתגרום למשתמש שנכנס לאפליקציה, ליהנות מצריכתה ולהבטיח כי ייכנס אליה שוב. יתרה מכך, היא עשויה לגרום לכך שהמשתמש יפיץ אותה בין חבריו ויגדיל את הפצתה.

 

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button