אינטרנט

קבלו מדריך קצר לכתיבה חדשותית מקדמת

אתם בוודאי תוהים למה בכלל צריך לדעת לכתוב בסגנון חדשותי. בכתיבה חדשותית (או עיתונאית) נשתדל ככל האפשר להציג עמדה ניטרלית. זאת בשונה מכתיבה לאתר, בלוג או הניוזלטר החודשי שלנו בהם נשתדל להציג את היתרון שלנו וכן את עמדתנו האישית. למה זה טוב?

בואו נודה לאמת, אנשים קצת עייפים מכתיבה שיווקית בוטה. לעומת זאת אנשים מאד מעריכים הצגת מידע תורם, ענייני ואובייקטיבי. כתיבה תורמת בעלת ערך, מעוררת תשומת לב רבה ומשחררת את הלבבות. לכן, כשאתם כותבים על נושא מתוך ידע ומתוך רצון כנה ואמיתי להציג תמונה שלמה מתוך ריחוק אתם נהנים מהערכה המתורגמת למוניטין ועניין. איך זה מוכר?

הכירו את השיווק הטבעי

שיווק טבעי מביא לקוחות באופן טבעי. הם קוראים כתבה מעמיקה ותורמת ומגיעים בהמוניהם. איך? כתיבה יחצנית בעיתונות עושה את זה כבר שנים רבות עם מאמרים שבהם משולבים אלמנטים יחצניים. למעשה אפשר לומר שרוב התוכן הקיים כיום בעיתונות הינו יחצני. אך כתבות יחצניות קשה לארגן, אז מה עושים? כותבים עבור אאוטבריין/טאבולה, זה פורמט די דומה ונגיש לכל אחד שאין לו דוד בחלונות הגבוהים או כיסים עמוקים.

שפיץ - מילים שעובדות בשבילך

מבנה כתבה חדשותית

כתיבה חדשותית בנויה מפורמט קבוע שבלעדיו לא תוכלו לפרסם אף ידיעה חדשותית במערכות העיתונים ותפיקו הרבה פחות ערך בפרסום באאוטבריין/טאבולה.

כותרת ראשית עם טעם של עוד – כותרת טובה מכילה כ 6 – 8 מילים ו נדרשת להיות מיידעית ומסקרנת. זאת אומרת שאם נרצה לספר על מכונית משפחתית חסכונית חדשה, נגיד: "ההיברידית החדשה מפנקת את כל המשפחה ושומרת על הארנק".

פסקת משנה – זוהי פסקה בגודל של משפט או שנים המחזקים את הכותרת הראשית ומכילים את כל המידע בכתבה על רגל אחת. משנה הכרחי בכל כתבה חדשותית, אך לא בכתבות אאוטבריין.

כותרות משנה חזקות – את הכתבה כדאי לחלק למספר חלקים וזאת בכדי להקל על העין ולהכניס עוד כמה מסרים חשובים שיקראו דבר ראשון אחרי המשנה. לכן, כותרות המשנה יהיו חזקות, אינפורמטיביות ומושכות. כותרות אלה יצביעו גם על המבנה ההיררכי בכתבה שירד מהכללי לפרטני.

פסקאות – מתחת לכל כותרת משנה ניתן להכניס אחת או יותר פסקאות המתארות את תת הנושא. לאנשים קצת קשה לגמוע פסקאות עם מעל ל 70 מילים, אז תחסכו מהם הגיגים.

סיכום – סגרו את הסיפור יפה עם מסקנות הנובעות מהמידע שהוצג בכתבה.

סגנון כתיבה חדשותי שמכניס אמינות

כתיבה אינפורמטיבית נכונה נדרשת להיות עניינית מבלי להיכנס לדעות או סגנון אישי. כתיבה עיתונאית לוקחת צעד אחד קדימה ומתנהלת גם בריחוק "אקדמי". הטיות בגוף שלישי מייצרות את הריחוק הדרוש: "הם", "הוא", אלה", "זה". "רבים חושבים ש..". שימוש במידע מספרי מדויק יחזק את הכתבה ויוסיף לה אמינות רבה וזאת בתנאי שמידע זה נאסף ממקורות מוסמכים כמו מוסדות מחקר, בכירים ומומחים. בין לבין, אפשר להכניס את הדעות, המוצר והשירות שלכם, הרי בשביל זה אתם שם, רק בעדינות בבקשה. "למעלה מ 15 שנה שאני מרכיב דודי שמש ומעולם לא נתקלתי במערכת כל כך אמינה."

צריך תוכן חדשותי איכותי שמביא תוצאות? אל תתפשר, פנה לשפיץ.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button