קידום בגוגל

עושים סדר בחנות

החלטתם לבנות אתר חנות?.. מצוין. לעשות סדר במוצרים ו/או שירותים אותם אתם מוכרים באתר זה עניין הכרחי. מה הכוונה והמשמעות ב"לעשות סדר"?..

לפי סוגי מוצרים

אם האתר שלכם מציע סוגי מוצרים שונים, שקשורים באופן כללי או לא קשורים בכלל אחד לשני, עליכם להפריד ביניהם בצורה ברורה ע"י סידור המוצרים בתאבים שונים וכמובן דפים שונים באתר אליהם ניתן להגיע בנפרד מהתפריט הראשי בראש (או צד) הדף. ניתן גם לסדר את הדפים השונים תחת תאב שנפתח למטה בזמן הקליק ומציע כמה אפשרויות לחיצות שמקשרות לדפים שונים.

מידת הקשר בין הדפים תלויה גם בקשר שבין המוצרים.

דוגמא: אם אתרכם מציע טיסות ובתי מלון, כמובן שעדיף שיהיו בדפים נפרדים לגמרי ותחת תאבים נפרדים. אם אתם מוכרים בגדים למשל, ובאתרכם מוצעות חולצות ומכנסיים – גם הן יופיעו בדפים נפרדים אך ניתן יהיה להגיע אליהן מאותו תאב בתפריט הראשי ולאחר מכן לבחור בין קטגוריות הלבוש השונות בתפריט משני.

לפי מוצרים

המדרגה השניה בתהליך סידור המוצרים היא פשוטו כמשמעו לסדר את המוצרים עצמם לפי קטגוריות. רצוי שיהיה דף נפרד לכל סוג נפרד של מוצרים. דוגמא: אם ברשותנו מכנסיים, חגורות וגרביים, השלושה צריכים להופיע כל אחד בדף נפרד משלו. לעומת זאת אם אנו מוכרים אביזרים למיניהם כמו חגורות, אבזמים, סיכות ועניבות – ניתן יהיה לשים את כולם באותו הדף במידה והמלאי והמבחר שברשותנו לא גדול במיוחד. לעיתים, אף מומלץ לעשות זאת מנקודת מבת שיווקית על מנת להציג דף מלא ומגוון במקום אוסף של דפי מוצרים חצי ריקים.עיצוב ספרים

דוגמא נוספת לסדר לפי מוצרים הוא אתר מסעדה שממנו ניתן להזמין דרך האינטרנט: מנות פותחות, מנות עיקריות, משקאות, קינוחים וכו' צריכים כמובן להיות בעלי דפים שונים כל אחד ברשותו. סוגי מנות עיקריות הקשורות זו לזו באופן עקיף (כמו מנות בשר ומנות עוף) יכולות להיכלל באותו התאב בתפריט הבחירה ולזכות לאחר מכן לדפים נפרדים בהתאם לגודל ההצע (או לחלופין להישאר באותו הדף). לעומת זאת, מנות עיקריות הקשורות באופן הדוק יותר אחת לשניה כמו למשל שתי מנות עוף עם תוספים שונים או ברוטב אחר – רצוי ומומלץ שיהיו באותו הדף אחת ליד השניה על מנת ליצור תחושת מבחר וגיוון אצל הלקוח, לא לבלבל אותו באופן מיותר ולגרום לו לדפדף בין עמודים לשווא, ולתת לו אפשרות להשוות בין מנות באופן יעיל ופשוט. גרמתי לכם לתיאבון?.. מצטער…

חשיבות הסדר לקידום האתר

לעשיית הסדר ישנה חשיבות לא רק מבחינת תצוגת האתר והנראות שלו כלפי המבקר בו, אלא גם לקידומו, שכן אתר מסודר זוכה לעדיפות מבחינת האלגוריתמים של גוגל למשל אשר קובעים את דירוג האתר בתוצאות מנוע החיפוש. מנועי חיפוש אוהבים סדר ותוכן ברור וקל להבנה. חווית הגלישה משחקת תפקיד עיקרי בדירוג האתר האורגני, וכמו כן גם משפיעה רבות על דירוג המודעות בקידום הממומן. חברות בניית אתרים לעסקים וחברות קידום אתרים דואגות לשים דגש עיקרי על הסדר במלאכתם בעיצוב וקידום האתר. הסדר לפי מוצרים וסוגי מוצרים מאפשר ללקוחות הפוטנציאלים להגיע יותר בקלות וביעילות למוצר אותו הם מחפשים ולכן קידום האתרים על מרכיביו השונים מתגמל אתרי חנות מסודרים. לסדר הזה יש מקבילה ישירה בפלטפורמות הקידום השונות – בגוגל ניתן לסדר את סוגי המוצרים לפי "קבוצות מודעות" ובפייסבוק לפי "סדרי מודעות", על מנת להקל וליעל את הסדר הכללי והקשר בין הקידום לאתרכם.

המון בהצלחה בהמשך הדרך בעיצוב וקידום אתר החנות שלכם!

 

 

 

 

כתוב/כתבי תגובה