8 פרמטרים שמשפיעים על מיקום האתר בגוגל
להיות בדפים הראשונים בגוגל הוא דבר שרבים מבעלי האתרים מייחלים לו. מיקום טוב בגוגל משמעו: מיקום בדף הראשון בחיפוש בגוגל שיסייע רבות לחשיפה באתר שלכם ושיווק המוצרים או השירות המוצעים בו.
קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל עבר בשנים האחרונות עברה מהפכה שיותר ויותר עסקים הבינו את החשיבות של להראות בדף ראשון בגוגל.
אבל מה משפיע על מיקום האתר שלכם בגוגל? ישנם 8 פרמטרים חשובים שכדאי שתדעו עליהם:
תוכן באתר – הפרמטר הראשון שמשפיע על הקידום שלכם בגוגל הוא: התוכן שבאתר. חשוב שיהיה באתר שלכם תוכן איכותי שתואם לכללי ה SEO המוכרים בקידום אתרים. תוכן זה עליו להכיל אינפורמציה חשובה ומעניינת באתר, תוך שימוש במילות חיפוש הנפוצות בתחום ושימוש בהן במינון הנכון. חשוב שמילות המפתח הנכונות יופיעו גם בכותרות הראשיות והמשנה של התוכן השיווקי ובמאמרים שבאתר.
ביצועים טכניים – חשוב שהאתר שלכם יהיה נכון מבחינה טכנית. בבניית האתר והזנת התכנים יש לשים לב לקידוד נכון של האתר, אחסון איכותי של האתר שבו השרת תמיד זמין (או חוזר במהירות במקרה של נפילת שרת), ויש לאחסן את האתר בחברת אחסון אתרים מוצלחת שיכולה לאחסן את האתר שלכם בצורה האיכותית והמקצועית ביותר.
קישורים – פרמטר זה חשוב במיוחד והוא קשור לקישורים החיצוניים המפנים לאתר שלכם. קישורים אלה יכול לקשר לאתר שלכם דרך מאמרי SEO, דרך פורומים, קבוצות ברשת, פורטלים ודרך הרשתות החברתיות. אחת הדרכים הנפוצה לקישור האתר היא בעיקר דרך פוסטים עם קישור שמגיע מהפייסבוק או האינסטגרם.
איכות האתר – איכות האתר קשורה לחוויית המשתמש שבאתר שלכם. גוגל מדרג את האתר ומקדם אותו לפי איכות האתר, חוויית המשתמש שבו, ושקלולי דירוגים שונים שגוגל מבצעת. שימו לב לעיצוב איכותי, לגלישה הרמונית ומהירה באתר ומילות מיקרו קופי נכונות שיעזרו להשאיר את המשתמש כמה שיותר זמן באתר.
תגיות – חשוב שבאתר שלכם יהיו את התגיות המתאימות. תגיות מסוג זה הן כאלה שנמצאות בכותרות המשנה. כיום גוגל ממליצה על תגיות מסוג H2-H6 שבהם ניתן להשתמש כמה פעמים בכל עמוד. חשוב לחקור קצת את תחום התגיות, הסוגים השונים והדרך הטובה ביותר לתייג באתר שלכם.
עיצוב האתר ורספונסיביות – חשוב שהאתר שלכם יהיו מתאים גם למכשירים ניידים. אתר שאינו מתאים לגלישה בסמארט פון יהיה אתר עם פחות כניסות ודירוג נמוך יותר. בנוסף, אתר שאינו רספונסיבי לא יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל בחיפוש ממכשירים ניידים.
Sitemapm – מפת אתר הוא פרמטר חשוב בהחלט וזאת משום שמפה טובה תעזור לגוגל לסרוק את האתר ולהבין את מהותו. אתר שבנוי בצורה טובה יהיה פופולארי יותר ויקודם יותר על ידי גוגל. את מפת האתר מתכננים ובונים כבר בשלבים הראשונים של בניית האתר.
מילות מפתח בכמות נכונה – חשוב לא להעמיס מילות מפצח באתר. אחד הפרמטרים שלפיהם גוגל מקדמת אתרים היא לפי צפיפות תוכן איכותית ונכונה שאמנם מתבלטת בתוכן, אך לא עושה זאת בצורה עמוסה מידי. חשוב לבדוק את רמת הצפיפות של המילים הדרושה ביחס לכמות המילים בכל תוכן.
אז אם אתם רוצים שהאתר שלכם יקודם בגוגל וייחשף, חשוב להתייעץ עם אנשי המקצוע במומחים בתחום, ובכך להבין יותר על קידום אתרים.