אינטרנטכלליעסקים ופיננסים

רישום חברה באינטרנט – כך תחסכו כסף וזמן

רישום חברה באינטרנט הוא הדרך המומלצת להקים חברה חדשה ולצאת לדרך במינימום הוצאות ותוך זמן קצר במיוחד. בפרט כדאי לדעת שהחל מינואר 2018 גובה האגרה שיש לשלם לרשם החברות עבור רישום חברה באופן לא מקוון הוא 2,614 ₪ ואילו רישום חברה מקוון כרוך בתשלום מופחת של 2,150 ₪ בלבד.

כיצד מתבצע רישום חברה באינטרנט?

האתר של רשות התאגידים, שרשם החברות הוא חלק ממנה, מאפשר ביצוע פעולות שונות בפשטות, בנוחות וכאמור עם אגרות נמוכות ביחס לאופציה הלא מקוונת. רישום חברה אונליין הוא אחת מפעולות אלה, וכמו כן ניתן גם להגיש דוחות שנתיים, לעדכן אודות מינוי דירקטורים, לדווח על הפחתת או הגדלת הון רשום או על הקצאת מניות, ועוד.

רשאים להגיש בקשה לרישום חברה חדשה באתר עורכי דין שמלווים את תהליך הקמתן של חברות באופן כללי, כחלק מהשירות (שלמשל כולל גם ניסוח הסכם מייסדים), וכן מי שהוא בעל מניות יחיד ודירקטור יחיד בחברה.

המסמכים שיש לצרף לבקשת רישום חברה באינטרנט הם קבלה המאשרת את תשלום האגרה הנדרשת, תקנון התאגדות, תצהיר בעלי מניות ראשונים ותצהיר דירקטורים ראשונים. חשוב להדגיש כי על מסמכים אלה להיות מאומתים כחוק על-ידי עורך דין גם כשמדובר בבקשה מקוונת.

אם הבקשה המקוונת מאושרת, יישלחו שני מיילים נפרדים. הראשון יכלול את תעודת ההתאגדות של החברה, והשני את התקנון החתום. אם הבקשה המקוונת נדחית, מנסים אנשי החברות ליצור קשר טלפוני עם מגיש הבקשה על-מנת לעדכן אותו וליידע אותו מהן הסיבות לדחייה. אם אין מענה טלפוני, יישלח מייל עם הודעת הסירוב.

מה עוד חשוב לקחת בחשבון במסגרת הקמת חברה?

רישום חברה באינטרנט הוא הליך פורמלי יחסית פשוט. במקביל חשוב לתת את הדעת על מספר סוגיות משמעותיות, כך שהחברה אכן תוכל לפעול באופן הטוב ביותר למען המטרות שלשמן הוקמה. בפרט חשוב במקביל לרישום החברה המקוון לגבש הסכם מייסדים – חוזה שמעגן בכתב את היחסים בין בעלי החברה, את החובות והזכויות של כל אחד מהם, את תחומי האחריות, את דרכי ההתנהלות של החברה, מנגנונים לקביעת התנהלות במצבים שונים ועוד.

Tags

מאמרים דומים

בדקו גם
Close
Back to top button