כללי

הבינה המלאכותית וההשפעה שלה על שוק העבודה

 

אם יש כיום באז וורד אחת שמשפיעה על שוק העבודה ללא עוררין מדובר על פיתוח AI – בינה מלאכותית. אנחנו נמצאים כעת בעיצומה של מהפכה עולמית, בתחום העבודה כמובן, אבל גם בתחומים רבים נוספים שבהם נוגעת הבינה המלאכותית. יש שמשווים את התקופה בה אנחנו נמצאים כיום להמצאת הדפוס או מהפכות אחרות מתחום התקשורת והתעשייה. כניסתה של האפשרות של פיתוח AI – בינה מלאכותית היא מסקרנת ומרגשת אבל גם מפחידה. אם מעניין אתכם לדעת עוד קצת על הנושא המרתק הזה, המשיכו לקרוא

מה זה בכלל פיתוח AI – בינה מלאכותית?

פיתוח AI – בינה מלאכותית הינו תחום שצומח כיום במהירות מסחררת, וחוקרים רבים בתחומים שונים כמו כלכלה, טכנולוגיה ועוד, מאמינים שהוא הולך לשנות משמעותית את חיינו, גם בדרכים שכיום עוד לא עולות על הדמיון. מדובר למעשה, על מערכות מחשב שיודעות לבצע משימות שבעבר היו דורשות יד אדם או אינטילגנציה של בני אנוש, אבל כיום, המערכת הזו יודעת לקבל החלטות, לזהות דפוסים שונים, תמונות, שפות ועוד, באופן שאינו דורש יד אדם. 

איזה סוגים של מערכות בינה מלאכותית קיימות כיום?

אמנם אנחנו בתחילת הדרך של המהפכה המרתקת הזו, אבל כבר היום יש לנו מערכות שונות שמבוססות על AI. מערכות אלו פועלות בתחום העיצוב הגרפי, הבריאות, תחום התחבורה, תחום הייצור ועוד שלל תחומים נוספים. באמצעות בינה מלאכותית, ניתן לדוגמה לנתח בדיקה רפואית, לזהות מגמות כלכליות בשוק, לעצב תמונה או ציור מאפס על פי תיאור מילולי בלבד, לכתוב מאמרים שלמים ועוד. כמובן, שהמערכות האלו עדיין אינן מושלמות. עדיין יש טעויות, ובעיקר בעברית אנחנו מקבלים איזשהו מענה קצת פחות איכותי. אבל הצפי הוא שהתחום המשמעותי הזה שמרכז לתוכו את מיטב התעשיות בעולם ומיטב המוחות רק ילך וישתפר.

דוגמאות לשימוש ב-AI

כיום יש לנו אפשרות לעשות שימוש בבינה מלאכותית במגוון כלים שמשמשים בהם ברחבי העולם. לדוגמה, בתוכנות עיצוב למצגות, אפשר לתאר מילולית את הנושא והסגנון של המצגת ובלחיצת כפתור לקבל מצגת מלאה מוכנה לשימושכם.

Tags

מאמרים דומים

Back to top button