אינטרנטכלליפתרונות לעסקים

לשון הרע בפייסבוק – ממה צריך להיזהר?

חוששים מפני חשיפה לתביעה בגין לשון הרע בפייסבוק? כאן נסביר ממה צריך להיזהר ואיך ניתן להימנע ממצבים לא נעימים!

לשון הרע באופן כללי

כדי שנוכל להסביר על המצבים השונים בפייסבוק חשוב להבין מה זה בכלל לשון הרע. אם כן, המשמעות של לשון הרע היא פרסום ברבים של דברים פוגעניים כלפי אדם או גוף כלשהם. הדברים הפוגעניים יכולים לפגוע בכבוד, בשם הטוב, בפרנסה וכדומה. חשוב לציין, שבניגוד לבעבר, כיום לא מוטלת על התובע חובת הוכחת נזק והמשמעות של שינוי זה היא, שהעבודה של התביעה כיום קלה הרבה יותר מבחינה משפטית.

רשת האינטרנט

בשנים האחרונות רשת האינטרנט הפכה למקור אינסופי לתביעות בגין לשון הרע בפייסבוק ובכלל וזאת, משום שהיא מאפשרת לכל אחד להביע את דעותיו ברבים. על פי רוב מדובר על תגובה לכתבה כלשהי, תגובה בפורום, תגובה בבלוג וכדומה. תגובות אלו, אם הן עלולות לפגוע באדם או גוף בדרך כלשהי, חושפות את הכותב לתביעה משפטית בגין לשון הרע.

לשון הרע בפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות

הפייסבוק, בדומה לשאר הרשתות החברתיות, יוצר אצל כולנו תחושה, כאילו אנו מדברים בשיחה אישית עם החברים שלנו וכך אנו נוטים לחשוף את כל העולה על דעתנו אפילו יותר מאשר כשאנו כותבים טוקבק וכדומה. הבעיה היא, שכל מה שעולה לרשת האינטרנט, כולל מה שאנו מפרסמים בפייסבוק, איננו פרטי כלל ולמעשה, אין לנו כל שליטה על האנשים שייחשפו לתכנים אלו.

אז איך נזהרים?

כדי להימנע מסכנה של לשון הרע בפייסבוק חשוב, לפני הכל, לחשוב היטב לפני פרסום כל דבר שהוא והדבר נכון הן לגבי פרסום של פוסט והן לגבי פרסום של תגובה. הכוונה היא לכך, שחשוב שתבדקו עם עצמכם, האם הייתם מפרסמים את אותם הדברים ברדיו או בטלוויזיה והאם הייתם כותבים את הדברים על שלטי חוצות. אם התשובה היא שלילית, זהו סימן מובהק לכך שעדיף להימנע מפרסום הדברים בפייסבוק.

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא, שגם אם מחקתם את הפוסט או התגובה שכתבתם, הם עדיין יכולים להופיע אצל גולשים אחרים ולכן לא כדאי להסתמך על אפשרות זו ולהימנע מראש!

Tags

מאמרים דומים

Back to top button