כללי

בדיקות אוטומציה – מה זה?

כפי שרוב האנשים בענף התוכנה יודעים, ישנם הבדלים ברורים בין בדיקות ידניות לבדיקות אוטומטיות. בדיקה ידנית דורשת זמן פיזי ומאמץ כדי להבטיח שקוד התוכנה יעשה את כל מה שהוא אמור לעשות. בואו נלמד מהי בדיקות אוטומציה..

 

בדיקות אוטומציה – מה זה?

בדיקות אוטומטיות הן, ובכן, אוטומטיות. זה שונה מבדיקות ידניות, כאשר אדם אחראי לבדיקה בודדת של הפונקציונליות של התוכנה באופן שהמשתמש היה עושה.

מכיוון שבדיקות אוטומטיות נעשות באמצעות כלי אוטומציה, יש צורך בפחות זמן בבדיקות חקר ונדרש זמן רב יותר בשמירה על סקריפטים של בדיקות תוך הגדלת כיסוי הבדיקה הכללי.

 

יתרון בבדיקה ידנית

היתרון של בדיקות ידניות הוא בכך, שהוא מאפשר למוח אנושי להפיק תובנות ממבחן שאחרת עלול להחמיץ תוכנית בדיקה אוטומטית. בדיקות אוטומטיות מתאימות היטב לפרויקטים גדולים; פרויקטים הדורשים בדיקת אותם אזורים שוב ושוב; ופרויקטים שכבר עברו תהליך בדיקה ידני ראשוני.

 

יתרונות בבדיקה אוטומטית

כיוון שבודקים ידניים צריכים לרשום את ממצאיהם, הדבר כרוך בבדיקת קבצי יומן רישום, שירותים חיצוניים ובמאגר הנתונים על שגיאות שונות. בדיקה ידנית היא מסורבלת ולא ניתנת לבדיקה של חומר בכמות גבוהה.

אוטומציה בבדיקת נתונים, מאפשרת לבחון ולבדוק נתונים שונים – גם בזמנים בהם האדם לא נמצא בסביבה. היא מייעלת את העבודה בצורה מבריקה וחוסכת זמן רב ויקר לבעלי החברה.

 

יישום אסטרטגיית אוטומציה למבחנים

המעבר לאוטומציה, מצריך לעשות קורס אוטומציה ובכך הביא צוותים רבים לאמץ אסטרטגיית בדיקת פירמידה. אסטרטגיית פירמידת האוטומציה של המבחנים, קוראת למבחנים אוטומטיים בשלוש רמות שונות.

בדיקות יחידות, מייצגות את הבסיס ואת האחוז הגדול ביותר של פירמידת אוטומציה לבדיקה זו. בשלב הבא מגיע שכבת שירות, או בדיקת API ובדיקות מגוונות אחרות.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button