כרטיסי ביקור בעולם דיגיטלי

כרטיסי ביקור בעולם דיגיטלי

כרטיסי ביקור נחשבים לחלק מעולם פרסום של הדור הקודם, בו עיקר הפרסום התרכז במוצרי דפוס, ביניהם כרטיסי ביקור, חלוקת פליירים, תליית פוסטרים על שלטי חוצות ופרסום מודעות בעיתונים ומגזינים מודפסים.

בשנים האחרונות עם התפתחות דור האינטרנט נפתחו בפני בעלי העסקים אפשרויות פרסום חדשות ומגוונות, בעיקר בתחום המדיה הדיגיטלית וביניהן פרסום באתרי אינטרנט שונים ע"י באנרים, קידום אתרים בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, פרסום ברשתות החברתיות ועוד. תחומי הפרסום החדשים אתגרו את עולם הדפוס ובהחלט צמצמו את היקף כלל עבודות הדפוס שבוצעו בעבר, הדבר השפיע בעיקר על נפח מוצרי הדפוס בתחום השיווק – פליירים, פוסטרים, עלונים וכו', אך עדיין כרטיסי הביקור נשארו במקומם המכובד ונחשבו כדבר הכרחי לכל בעל עסק, מאחר וכרטיסי ביקור אינם נחלבים לכלי שיווקי אלא לכלי הכרחי של ממש המאפשר לבעל העסק למסור את פרטי יצירת הקשר עמו באופן מרוכז ופשוט, וללא טעויות.

עם התפתחות הטכנולוגיה וכניסתם של הסמארטפונים והטלפונים החכמים לחיינו, נולדה המצאה חדשה – כרטיסי ביקור דיגיטאליים. כרטיסי ביקור כאלו אינם מודפסים על נייר אלא מועברים בצורה של הודעה או תוכן אלקטרוני בין הסמארטפונים השונים. שיטה זו מאפשרת לבעל העסק להעביר את פרטי העסק אל הלקוח הפוטנציאלי או אל כל אדם העומד מולו בקלות על ידי לחיצה על כפתור בטלפון, ובאופן מיידי כל פרטי ההתקשרות שנהגו להופיע על כרטיסי ביקור מודפסים – נמצאים הישר בתוך הטלפון החכם של הלקוח.

ואמנם, ישנה בעייתיות עם שיטה חדשנית זו. ראשית, לא כל לקוח מחזיק ברשותו טלפון חכם, וגם מי שכן אולי לא מעוניין למסור לכם פרטים כמו מספר הטלפון שלו או כל פרט אחר שדרוש להעברת כרטיסי ביקור אלקטרוניים שכאלו. כרטיסי ביקור מודפסים מחולקים באופן אישי ופאסיבי, ללא צורך בחקירת הלקוח (יש לך סמארטפון? מה מספר הטלפון? וכו'). כאשר נותנים כרטיס ביקור לאדם, הוא יכול לבחור מה לעשות איתו, והוא יהיה זמין עבורו בכל זמן, גם כאשר יחליף את מכשיר הטלפון, כשזה ילך לאיבוד, יתקלקל או סתם יהיה ללא סוללה.

כרטיסי ביקור מודפסים מאפשרים חלוקה מאסיבית שלהם, לכל אדם שאתם נתקלים בו. הדבר מעלה את הסיכוי לסגירת עסקאות ולצבירת לקוחות חדשים. כמו כן, אפשר בהחלט לשלב בין שני העולמות של כרטיסי ביקור מודפסים ושל כרטיסי ביקור דיגיטאליים, וזאת על ידי הדפסת קוד QR על גבי כרטיסי ביקור, לצד הפרטים הרגילים שמופיעים עליו. סריקת הקוד תאפשר שמירת כל הפרטים בסמארטפון בקלות. הדבר מאפשר ללקוח לבחור בצורה המתאימה לו ביותר בה הוא רוצה לקבל כרטיסי ביקור. כך אתם מציעים לו גם את השיטה הותיקה שאינה דורשת מאמץ מצד הלקוח, וגם את השיטה המודרנית של כרטיסי ביקור של הדור החדש.

כתוב/כתבי תגובה